Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

25-01-2013 om 12:48

Zou dit goed gaan? Diepvriesspul buiten bewaren.

Ik heb beloofd om een grote zak ingevroren garnalen mee te nemen naar mijn vriend. Probleem is dat die zak niet in mijn kleine vriesvakje past en ik pas vanavond naar mijn vriend ga. Zou het goed gaan als ik het zolang in de tuin leg? Het is hier ongeveer -3 dus niet zo koud als in de vriezer.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanny61

Hanny61

25-01-2013 om 12:59

Zelfs minder koud dan koelkast

Ik zou het in de koelkast leggen, is toch kouder dan buiten (rond -7, als het goed is). Dan gaat het wel goed, tenminste als je niet al te laat naar je vriend gaat.

Vic

Vic

25-01-2013 om 13:03

Nee joh

De koelkast is echt geen -7. Eerder +7.

Sneeuw erom

Leg het in een stapel sneeuw buiten. Dat gaat vast goed. Dat doet de marktman ook.
Groet,
Miriam Lavell

Tijgeroog

Tijgeroog

25-01-2013 om 13:26

En het hangt er natuurlijk ook vanaf

Of jullie ze binnenkort opeten of dat hij ze nog drie maanden in z'n vriezer gaat bewaren. Maar ik zou ze in de tuin leggen, inderdaad onder de sneeuw. In een plastic bakje, bakje opvullen met sneeuw, bakje dicht, bakje onder de sneeuw. Het bakje is tegen de katten.

Vic

Vic

25-01-2013 om 13:35

Sneeuw?

Sneeuw isoleert toch juist? Zou het niet kouder blijven als ik het in een tasje aan een boom hang? Heb ik straks alle buurtkatten onder die boom staan
Het is trouwens een kilozak waarvan we morgen de helft gaan eten. Die andere helft ligt dan in zijn 5***** vriezer tot de volgende keer (geen 2 weken, maar ook geen 3 maanden).

amk

amk

25-01-2013 om 13:51

Hanny

de juiste afstelling van een koelkast is +4 tot + 7.
en dat is een stuk kouder dan bij de meeste mensen het geval is. Temperaturen rond de 12 graden worden zeer vaak aangetroffen.

bertje1

bertje1

25-01-2013 om 16:06

Helft in diepvries

kun je niet de helft in de diepvries doen, andere deel buiten (wat vast wel goed gaat).

P

P

25-01-2013 om 16:18

Slim bertje

De ene helft wordt toch morgen gegeten!

amk

amk

25-01-2013 om 16:23

Klopt p

en dat is de helft die je niet in de dv legt maar buiten.
De helft in de dv gaat van de ene dv naar de andere en daarmee is de koude keten zo min mogelijk onderbroken, en zo veilig mogelijk.

Vic

Vic

25-01-2013 om 18:04

Proppen

Met wat kunst- en vliegwerk heb ik de hele zak in mijn vriezertje kunnen proppen. Die moet straks natuurlijk wel 10 minuutjes er weer uit, maar die gok durf ik wel te nemen. Trouwens een héél slimme opmerking om de helft in de vriezer te leggen. Nu moet ik er morgenochtend aan denken om een gedeelte in de koelkast te leggen.

Hanny61

Hanny61

25-01-2013 om 20:19

Hoe dom!

Uiteraard is de koelkast +7, hoe dom kan iemand (ik dus) zijn. Twee porties lijkt me inderdaad de goeie oplossing.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.