Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ellen

ellen

16-05-2009 om 11:24

Zou het met hemelvaartsdag druk zijn in de efteling of bobbejaanland?

mijn vriend zegt dat ik gek ben omdat het te druk is in een pretpark met hemelvaart,maar vrijdags moet ik werken na hemelvaart en ons zoontje is leerplichtig dus
kan ik niet door de week,wel in een weekend natuurlijk,maar misschien heeft er iemand ervaringen met de efteling of bobbejaanland met hemelvaart
(plopsaland lijkt me ook leuk)
met koninginnedag viel het bij de efteling mee,hoorde ik,maar dat is alleen in Nederland en nu zijn Belgie en Duitsland ook vrij op 22 Mei!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

16-05-2009 om 12:51

Eens maar nooit weer

Wij hebben het 1 keer gewaagd om met Hemelvaart naar het Dolfinarium te gaan... Nooit weer.

joer

joer

16-05-2009 om 13:43

Wees slim...

En ga in schoolvakanties en op dit soort vrije dagen nooit naar de grote attractieparken zoals Efteling, Dolfinarium, Slagharen enz.

Of je moet het niet erg vinden om in files's en lange rijen en drukte te staan. Het is vaak gewoon echt niet leuk meer.

Wij doen dit al in jaren niet meer, wij kiezen voor doordeweekse dagen of studiedagen van de kinderen of gewone weekenden.

Succes met je keuze. Groeten JOER.

judiths mama

judiths mama

16-05-2009 om 13:51

Zaterdag rustiger

er zijn zaterdagen dat het rustiger is dan op Hemelvaartsdag. Wij zijn afgelopen Koninginnedag geweest, volgens de Efteling een dag met 'gezellige bedrijvigheid'. We moesten ongeveer 30 min. wachten bij de attracties.

Kijk hierboven even bij de link naar de agenda van de efteling, dan kan je zelf zien wanneer ze verwachten dat het rustiger of drukker is.

Monique D*

Monique D*

16-05-2009 om 14:20

Studie- en feestdagen

Het beste is om naar pretparken te gaan op studiedagen van school. Die dagen zijn van tevoren vastgesteld. Je kan dan tijdig een vrije dag van je werk vragen. Ook kan je gaan op dagen als Kerst en Sinterklaas. Natuurlijk moeten die pretparken dan wel open zijn, maar dat kan je informeren.
Met Sinterklaas zijn we een keer naar Nemo geweest: wij hadden heel Nemo voor ons zelf.
Moeilijker is het als je tijdens een studiedag van school kinderen wil meenemen naar een attractiepark als de kinderen op verschillende scholen zitten.

Jolijt

Jolijt

16-05-2009 om 16:39

Moederdag

was het heel goed te doen in de Efteling.

ishtar

ishtar

16-05-2009 om 16:45

Hemelvaart

is een van de drukste dagen in pretparken! (in de Julianatoren zelfs 'de' drukste) Geen haar op mijn hoofd die het zelfs maar zou overwegen om er dan heen te gaan

Jessica 5

"Wij waren 4 mei in de Efteling. Op de site stond ook "een dag met gezellige bedrijvigheid". Het was echt heel erg druk. Wij baalden dan ook stevig."

Wat op de site staat is een inschatting nav. de ervaringen van voorgaande jaren, dus géén garantie. Je kunt het dus inderdaad precies andersom treffen. En dat is inderdaad wel balen.

In vakanties is het nou eenmaal drukker. Wel is onze ervaring dat de zaterdagen meestal minder druk zijn dan de zondagen, en als de mussen echt van het dak vallen van de hitte wil het ook nog wel eens rustig zijn, hebben we gemerkt.

Hemelvaart zou ik niet doen inderdaad. Misschien de zaterdag net ná Hemelvaart?

Vera*

Vera*

16-05-2009 om 18:43

de vrijdag ná Hemelvaart, dan moet iedereen weer boodschappen doen en voor de meeste mensen is het een vrije dag. Ik zou niet de zaterdag erna doen maar dan kiezen voor een 'gewone' zaterdag.

Kaaskopje

...daarvoor is dan ook 8 oktober uitgevonden

Ooit eens op 8 oktober in de Efteling geweest. Lekker rustig, maar wel erg veel Alkmaarders....

Groeten,

Temet

Tijgeroog

Tijgeroog

16-05-2009 om 21:42

2e paasdag

Wij zijn een paar keer op 2e paasdag geweest. Ik had gedacht dat het dan erg druk zou zijn (gezellige bedrijvigheid op de site) maar het is me altijd erg meegevallen.

Tirza G.

Tirza G.

16-05-2009 om 22:30

Dat snap ik tijgeroog

Dan loopt NL op de meubelboulevard

Tirza

Tijgeroog

Tijgeroog

17-05-2009 om 00:31

Tirza

Ach, dat maakt dan niet veel uit. Dan sta je uiteindelijk toch in dezelfde file (Piet Klerkx en Efteling scheelt niet veel)

Kaaskopje

Kaaskopje

17-05-2009 om 02:35

Temet

Op 8 oktober zijn wij in de stad te vinden. Manlief gaat al vroeg uit de veren voor de kinderoptocht, vervolgens kom ik erbij en gaan we traditiegetrouw bij een lunchroom eten en vervolgens zoeken we een leuk plekje uit voor de gróte optocht. Roefel is hier geboren en getogen. Voorstellen om naar de Efteling te gaan is zoiets als vloeken, haha.

Kaaskopje?

de gróte optocht?? bij ons in Alkmaar?
misschien ben ik verwend,ik kom uit brabant en daar zag ik tijdens carnaval jaarlijks een gróte optocht,maar die hier in Alkmaar stelt echt niks voor.
mij kan je dus wel vinden in de efteling op 8 oktober,inderdaad een heerlijke rustige dag.

Sus-anne

De middagoptocht heet grote optocht ter onderscheiding van de kinderoptocht, meer is het niet. Het beestje moet toch een naam hebben.
8 oktober moet voor inbrekers in Alkmaar een paradijs zijn, de ene helft van de Alkmaarders sjouwt in de stad rond, de andere helft in de Efteling.

Aha roefel

Dat wist ik dan weer niet,maar ik ben dan ook geen echte alkmaarse.
enne.....voortaan op 8 oktober mijn huis maar extra goed afsluiten

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.