Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

jippa

jippa

08-10-2010 om 10:36

Zoveel playmobil en ze wil nog meer:-)

Mijn dochter (8) is al sinds haar vierde dol op playmobil. Ze speelt zich helemaal suf ermee. Elke keer krijgt ze wel wat met verjaardagen, sint ect. Ik vind aan de ene kant allang dat ze zat heeft, maar is altijd weer wat te wensen. En dan denk ik ook weer: het is wat ze het liefste wil en ze gebruikt ieder dingetje intensief en ik vind het zelf ook mooi speelgoed. OK, het is een luxeprobleem, maar zijn er mensen die dit herkennen? En wat doen die dan?
Jippa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
neteret mut

neteret mut

08-10-2010 om 10:44

Geven

Playmobiel blijft leuk en juist omdat er zoveel te krijgen is kun je veel verschillende verhalen erbij verzinnen. Mijn kinderen hebben nu nog wel van "dat wil ik ook wel"en zijn inmiddels 13 en 15, en die van 17 speelde laatst met die van 10 samen hele veldslagen na ( nav een serie op TV, de deadliest warrior). Echt gespeeld hebben ze zeker tot ze 12 waren, de meisjes hebben hun playmobiel nu in dozen zitten, dat van de jongens wordt door de jongste vceel gebruikt

Jippa

"OK, het is een luxeprobleem"
Eeeehhhh, ik zie zelfs dat luxeprobleem niet Serieus, dat geeft toch niks? Toch leuk dat zo'n meisje zich enorm goed weet te vermaken? Als je huis volraakt, verkoop je het een en ander. Of ben je bang dat ze te eenzijdig speelt en dat dat niet goed voor haar is?

Vic

Vic

08-10-2010 om 10:47

Leuk

Ik vind playmobil geweldig. Met Sinterklaas koop ik altijd een grote doos, en kleine doosjes wel eens in de schoen. Ook met verjaardagen krijgt jongste regelmatig playmobil. Wat is het luxeprobleem precies? Het opbergen? Het zit hier in een curver box en de grote stukken staan gewoon los. De kinderen zijn trouwens allebei dol op dit soort speelgoed, we hebben ook het petshophotel met een hele verzameling diertjes.

Yaron

Yaron

08-10-2010 om 10:47

Jippa

(Nog) geen herkenning, helaas, oudste heeft wel Playmobil, maar hij is er na een paar keer spelen wel klaar mee. Tweede speelt er helemaal niet mee, dus mijn hoop is op de jongste twee gevestigd. Ik vind het zelf zulk mooi spul, dat ik alle meisjesachtige dingen wel zou willen kopen. Ik zou haar dan ook geven wat ze wil (als dit binnen je budget past natuurlijk), het is het geld dan wel waard lijkt mij. Beter iets kopen waar ze veel mee speelt, dan zelf iets anders bedenken waar ze niet naar omkijkt.

Brianna F

Brianna F

08-10-2010 om 11:05

Geen probleem

Ze speelt er heel veel mee, weet altijd wat te vragen met verjaardagen en sinterklaas, ik vind het een zalig probleem.

maan.

maan.

08-10-2010 om 11:43

Ideaal

Hoeveel ouders zitten er nu niet mee te lezen van: Dát is ideaal, een kind dat wél wat weet én er ook nog mee speelt!!!

Hier een dochter die verzot is op barbies.. heeft in het begin nog weleens 'neppers' gehad die zien er na verloop van tijd en intensief spelen niet echt goed meer uit.. dus dat ruimt lekker op. Maar die echte barbies blijven veel langer mooi, ik meen dat ze er zo 15 heeft liggen. Met diverse bijbehorende kleding en natuurlijk schoenen. Vooral schoenen. Heeft van haar eigen geld nog weleens schoenensetjes gekocht. Telde laatst ruim 80 paar schoenen!!!!!!

jippa

jippa

08-10-2010 om 21:33

Dank jullie

Leuke reacties. Wat is het probleem? Het opruimen niet, we hebben plek zat in huis, eenzijdig spelen ook niet want ze speelt ook met allerlei andere dingen, liever gezegd met alles. Het is gewoon een heerlijk speelmonster Maar playmo bijft favoriet. Sinds we naar Playmobilfunpark zijn geweest is het alleen maar aangewakkerd.
Het "probleem" zit dus meer gevoelsmatig bij mij. Ik denk dat ik het een beetje decadent vind in mijn hart, zoveel speelgoed voor 1 kind. Opmerkingen van anderen gaan ook wel eens die kant uit. Dus ik ben wel blij met deze reacties.
En dat ze er nog zo lang mee kunnen spelen doet me ook wel goed. Ik vind het nu al jammer om te bedenken dat dat ook weer eens stopt.
MMMMMMMMMMMMMM da betekent voor de sint maar weer eens gaan kijken,
Dank!
Jippa

vlinder72

vlinder72

09-10-2010 om 12:22

Wat fijn dit draadje

Mijn zoons hebben ook veel playmobil. Wij krijgen daar ook wel eens commentaar op. Maar het is ook het enige waarmee ze spelen. Dus bij verjaardagen, sinterklaas vragen ze playmobil (of pokémon kaarten, dan toch maar liever playmobil).

Ik vind het hartstikke leuk dat zij daar zoveel mee spelen. En juist omdat ze zoveel hebben kunnen ze ook veel leuke dingen maken. Vriendjes komen er ook graag meespelen.

Maar ik het hetzelfde. Moet ik ze nu nog meer playmobil geven of is het een keer genoeg?

fladder

fladder

09-10-2010 om 13:15

Lego

Jongste heeft dat met Lego. Maar als ik zie hoe gepassioneerd hij ermee speelt, vind ik dat prima!

ayla

ayla

10-10-2010 om 07:04

Had ik dat maar

dochter speelt eigenlijk met van alles en niets. Niets kan haar enorm lang boeien. Ik vind het ook lastig voor haar iets voor Sinterklaas te kiezen, na een paar weken verdwijnt het toch weer op de stapel

vlinder72

vlinder72

10-10-2010 om 13:51

Ayla

Dochter hier ook hoor. Zij speelt eigenlijk nergens mee. En ik geef haar toch ieder jaar weer wat speelgoed waar ze daarna nooit mee speelt. Poppen en dergelijke staan hier ongebruikt tot er vriendinnetjes van school komen en dan speelt ze er wel mee. Duplo staat op haar kamer en daar speelt ze mee als babybroer in haar kamer is. Playmobil speelt ze niet mee (terwijl broers daar altijd mee spelen). Het is ook nooit rommelig in haar kamer want ze speelt daar toch nooit.

Eigenlijk vindt ze alleen knutseldingen leuk. En inmiddels houdt ze ook van de Disney barbies. Dit jaar ga ik geen fout meer maken. Zij krijgt van Sinterklaas gewoon knutselspullen.

Onze jongens willen weer meer playmobil. Ik heb nu toch maar aangegeven dat ze dat natuurlijk mogen vragen maar misschien is het ook wel een idee om een en ander te verkopen. Nu mag dus het grote leeuwenridder kasteel van Playmobil weg en het politiebureau met allerlei aanvullingssets. Daar spelen ze namelijk nooit mee. Binnenkort dus maar eens alle onderdelen zoeken en foto's maken en daarna de boel op Marktplaats zetten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.