Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Petr@

Petr@

18-05-2013 om 12:16

Zuurstofwater

Bij onze hond is haar staartpunt geamputeerd. Dat is goed gegaan, maar helaas heeft ze nu een flinke ontsteking boven de amputatieplek. Het is zelfs zo erg dat het een open wond geworden is. En dat ze vrolijk door blijft kwispelen helpt natuurlijk ook niet echt.
We zijn donderdag bij de dierenarts geweest en die heeft antibiotica mee gegeven. We moeten dinsdag weer terug.
Op een hondenforum kwam ik eenzelfde verhaal tegen met het advies 3x per dag de wond schoon te maken met zuurstofwater.
Ik heb alleen geen flauw idee waar ik dat zou kunnen kopen anders dan bij een apotheek en die is in onze woonplaats dicht.
Iemand een idee?
Tips zijn ook welkom

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marjanne

marjanne

18-05-2013 om 13:12

Bedoel je

bedoel je waterstofperoxide ?

Merel

Merel

18-05-2013 om 13:17

Google

volgens google is zuurstofwater hetzelfde als waterstof peroxide. (het is een vlaamse term, heb je het wellicht op een vlaams forum gelezen?) Alleen zou ik dat nooit op een wond durven smeren. Ik zou eerder spoelen met schoon water.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-05-2013 om 15:03

Boorwater?

Ik weet dat je bijvoorbeeld ontstoken ogen uit kunt spoelen met boorwater.

marjanne

marjanne

18-05-2013 om 17:50

Vroeger

vroeger kreeg je waterstofperoxide van de tandarts om te spoelen na het trekken van een kies

Marjoleine64

Marjoleine64

18-05-2013 om 20:13

Petr@

bel anders even met de ziekenhuisapotheek in OH? Die weten vast wel wat er bedoeld wordt, en of je het daar kan komen halen?
Marjoleine

Kaaskopje

Kaaskopje

19-05-2013 om 01:27

Biotex groen

Ik lees net dat Biotex groen goed is om ontstekingen mee te behandelen. Het mooiste is om het in een badje te doen, maar misschien helpt het ook als je de wond goed nat maakt met water waarin wat Biotex groen is opgelost.

Ja waterstofperoxyde

Vraag bij de apotheker, er zijn verschillende percentages beschikbaar. Werd toen ik kind was in Frankrijk bij voorkeur gebruikt om kinderwondjes te ontsmetten, prikt niet, kleurloos en zeer goed ontsmettend. Kost ook bijna niks, en je kan er ook vlekken mee bleken of je wenkbrauwen of snorretje meebleken!
Sini

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

+ Brunette +

+ Brunette +

19-05-2013 om 13:52

Ja, het moet waterstofperoxide zijn.

Hier in Spanje heet dat "agua oxigenada", daar zit het woord zuurstof al in.

Drogist?

In sommige landen kan je het bij de drogist kopen. In tegen stelling tot Sini vind ik het wle zeer doen (laatst per ongeluk over mijn eigen voet gegooid tijdens een operatie). Weet dus niet wat je hond er van vindt...

Fiorucci

Fiorucci

19-05-2013 om 19:17

Boorwater

Is water met daarin (meestal) 3% boorzuur.
Als je dit in het weekend niet kunt krijgen, heeft de dierenarts met weekenddienst misschien wat op voorraad??

Petr@

Petr@

19-05-2013 om 19:24

Bedankt!

De term zuurstofwater had ik inderdaad op een Belgisch hondenforum gelezen. Dat klonk wat onschuldiger dan waterstofperoxide. Het is zo'n grote wond dat ik dat toch niet aandurf en met gekookt water de wonden schoonmaak. Overmorgen naar de dierenarts, ben bang dat het toch weer een stukje geamputeerd gaat worden
Bedankt in ieder geval voor jullie reactie!

Fiorucci

Fiorucci

20-05-2013 om 10:03

Sterkte

Sterkte, wat naar voor je hond.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.