Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Suzanne

Suzanne

07-10-2009 om 08:14

Zware jassen en lusjes

Nu het weer minder wordt, zijn de winterjassen weer van stal gehaald en daarmee komt het probleem van vorig jaar weer terug. De zoons hebben nogal zware jassen waarvan continu de lusjes kapot zijn. Ophangen zonder lusje is geen optie, ze liggen dan continu op de grond. Op een hangertje werkt ook niet echt. Wie o wie heeft de oplossing?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

07-10-2009 om 08:54

Lerenlusje

en dan in laten zetten door de kleermaker op de hoek is mijn taktiek altijd.
Ik laat dan ook de meeste kleding eerst verbouwen voor we het aantrekken.

Maxime.M

Maxime.M

07-10-2009 om 09:15

Of kettinkjes

Hoi,

bij de fournituren winkel kan je ook kleine kettinkjes kopen als lusjes. Maar je moet die wel heel secuur en stevig vastzetten. Bij mij blijft zo'n jas met hersteld kettinkje ongeveer een maand of 3-4 goed zitten en dan knalt het ook los (meestal door mijn eigen stiksels, dus dan zet ik hem er weer opnieuw aan, het zal bij de kleermaken inderdaad steviger gaan)

Maxime

Suzanne

Suzanne

07-10-2009 om 10:40

Lusjes nog heel maar..

Hoe stevig ik ze ook vast naai, binnen de kortste keren zijn ze weer op één van de einden los Misschien is een kleermaker inderdaad een optie, al zou ik er hier in de buurt zo niet eentje weten (Harlingen of omg.)

Waarom geen hangertje?

Suzanne, ik vraag me af waarom een hangertje niet werkt? Hier zijn de lusjes standaard na twee dagen al kapot en hangen de jassen altijd over een hangertje (okee dan: of over de trapleuning).
Ik vind dat de jassen ook mooier blijven als je ze over een hanger hangt.
n@nny

N@nny

Ik heet geen Suzanne, maar ik zou me zo kunnen voorstellen dat de combinatie van kinderen en hangertjes geen gelukkige is.

Zelf heb ik al een hekel aan hangertjes (ik ben dan ook aartslui) en zweer ik bij lusjes...

Groeten,

Temet

Hangertjes

Ik ben ook nog nooit een school tegen gekomen waar ze knaapjes in de garderobe hadden hangen!
Jassen met een capuchon kan je nog daaraan ophangen, maar anders moeten het toch stevige lusjes/kettinkjes worden die ook stevig zitten vastgenaaid aan de jas.

Okee okee

Ik liet me misschien teveel afleiden door het woord "zoons" in de beginposting. In combinatie met jassen die zo zwaar zijn dat de lussen ervan afbreken begon ik al snel het type lang en breed voor me te zien.
Als het om basisschoolkinderen gaat is het natuurlijk een ander verhaal. Die jassen moeten gewoon aan lusjes opgehangen kunnen worden.
n@nny

Suzanne

Suzanne

09-10-2009 om 17:51

Geen basisschool meer

De basisschool ligt alweer enkele jaren achter ons, de heren zitten op het v.o. en het mbo. De lusjes sneuvelen vooral in de kluisjes, denk ook niet dat ze ze daar rustig van het haakje afhalen De jassen zijn zelf al erg zwaar en daarbij nog stampvolle jaszakken. Bedankt voor jullie reacties, ik ga op zoek naar een kleermaker! Helaas is de Turkse kleermaker die er zat, inmiddels exit. Op zoek naar zijn opvolger.

Ijzergaren

Je kan bij de naaiwinkel ook speciaal heel sterk garen kopen (ijzergaren heet dat, het is niet van ijzer gemaakt hoor!) en daar bv de kettinkjes mee vastnaaien.

Groetjes,
Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.