Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anoniem

Anoniem

29-08-2013 om 13:52

Zwarte kleurspoeling

Oudste speelt met het idee om haar haar zwart te kleuren. Lijkt mij geen succes, gezien haar bleke huid en sproeten, maar ze mag zelf bepalen hoe ze erbij wil lopen. Ik heb haar aangeraden om in ieder geval iets uitwasbaars te gebruiken. Krijg je zo'n kleurspoeling er op termijn weer helemaal uitgewassen, of blijft er dan een soort van gorige waas over het haar hangen?

Vic

Zelf in het bezit van bleke huid en sproeten, kan ik je wantrouwen alleen maar bevestigen. Zelf heb ik mijn haar ooit eens heel donkerbruin gekleurd met zo'n tijdelijke kleuring. Net niet zwart dus. Geen succes.

Dat spul waste er volgens mij wel restloos uit, ik kan mij geen gorige waas herinneren. Maar mijn eigen haar is lichtbruin/donkerblond. Ik weet niet wat voor haarkleur je dochter heeft, als ze witblond is dan blijf je misschien wel resten zien...

Groeten,

Temet

May

May

29-08-2013 om 15:30

Slecht uitwasbaar..

Dochter heeft haar haar een beetje rood gemaakt met een spoeling die uitwasbaar zou zijn, mooi niet, ze heeft nu na maanden uitgroei.. Verschil is niet zo groot, dus het is niet zo erg, maar ik ben heel blij dat het niet zwart is.

Vera*

Vera*

29-08-2013 om 16:15

Neem weinig kleurverschil!

Ik heb een keer in mijn studententijd voor een 'Doe raar met je haar' feest mijn haar een kleurspoeling gegeven.
Ik koos voor een mahoniekleur en dat terwijl ik zelf ongeveer 'wit' haar heb. Twee weken en minstens twintig wasbeurten later had ik peentjesrood haar dat moest uitgroeien.
Het schijnt dat een kleur alleen uitwasbaar is als je vlakbij je eigen kleur in je eigen kleurlijn blijft.
Nu ben ik maar gewoon blij met mijn zeer opvallende witte/zeer lichtblonde haar.
Dus Vic, maak je dochter bewust van de mogelijk consequenties van een zwarte kleurspoeling!

Fiorucci

Fiorucci

29-08-2013 om 16:24

Hangt ervan af

Dat hangt inderdaad van haar eigen haarkleur af. Maar er is een remedie tegen achterblijvende waas: Meng antiroosshampoo met verkruimelde vit.C tabletten, smeer de prut in je haar en laat een uurtje intrekken, dan wassen. Als je dit een paar keer herhaald is het probleem wel opgelost. Helpt hier zelfs om donkerpaarse verf uit blond haar te krijgen.

Vic

Vic

29-08-2013 om 19:51

Kleur

Dochter heeft prachtige donkerblonde krullen die perfect bij haar huid staan, dus dat zwart lijkt me echt niet geslaagd. Vorig jaar heeft ze dip dye gedaan met donkerbruin, dat was wel erg mooi. Dat donkerbruin is er helemaal uitgewassen, dus ik denk dat ik haar maar probeer te overtuigen dat ze er met zwart haar echt uitziet als een spook Het hoort er denk ik ook een beetje bij, dat ge-experimenteer. Zelf heb ik vroeger ook een paar jaar met steeds een nieuwe kleur rondgelopen. Met als triest dieptepunt roze, toen ik de ene week mijn haar geblondeerd had en het de week daarop wilde permanenten. Daar was geen redden meer aan, dus toen de uitgroei ongeveer 5 cm was heb ik het op die lengte moeten kortwieken.

Ander tipje

Af en toe hoor ik de tip circuleren dat je je hasr tijdelijk zou kunnen kleuren met nat crêpepapier. Mocht ze het ook horen en overwegen, nooit doen! Dat blijf je echt zien tot het uitgegroeid en afgeknipt is.

Nietdoen.....Hier oudste (blond en krullen) die eens een pluk donkerrood verfde. Ook uitwasbaar....
Jajaja is er nooit uitgegaan....moest eruit groeien. Maanden later zag je nog onderaan waar die pluk (toen boven) had gezeten.
En om na zwart weer blond te worden is ook niet te doen. De kapper wist er toen zelfs geen oplossing voor. Ja bleken met peroxide. Maar het was maar zeer de vraag of dat zou werken én of het haar het zou overleven...
Zou de gok niet wagen.
Van die tussenkleuren gaat weer wel, bruin enzo,dat zijn mengkleuren, die gaan er makkelijker uit. Maar de kleurpigmenten in donkerrood en zwart komen uit hetzelfde pallet en zijn met blond geen handige combi.
groeten albana

GS

GS

30-08-2013 om 17:46

Les

Een paar maanden een monsterlijke kleur kan ook een onbetaalbare les zijn die je je leven niet vergeet

Fiorucci

Fiorucci

30-08-2013 om 18:00

Ach

Zoals ik al schreef, er zijn trucjes voor.

Nori

Nori

31-08-2013 om 11:27

Paars

Ook hier een dame met lichtblond haar die ook eens zwart wilde. We hebben toen een busje kleur schuimspul gekocht en het op een pluk geprobeerd. Werd heel mooi paars en bleef maaaaanden zitten. Best leuk, voor een pluk Ook rood kleuren met henna, dat bij mij (donkerblond) mooi rood wordt en vervaagt, werd bij haar knal en moest uitgroeien. Vond ze niet erg en hadden we ook eerst geprobeerd op een pluk trouwens.

Nori

mirreke

mirreke

31-08-2013 om 16:53

Geen resten

Hier blonde puberdochter die een poos zwart geverfd haar had. Uiteindelijk weer restloos blond.

Mijn smaak idd niet, met de blanke huid werd het wel erg vampierbleek-met-zwart, maar dat was juist de bedoeling...

Nu doet ze af en toe een 'dye dip' , en die felle kleuren gaan er ook restloos weer uit.
mirjam

100%mama

100%mama

03-09-2013 om 10:25

En als

ze het dar toch echt wil zou ik het idd eerst op 1 pluk uit proberen zoals iemand als tip geeft

Terug kleuren gaat idd niet...heb me ook eens een donkere kleur op de hals gehaald en die werd niet zo als de kleur op de verpakking, maar dof. Kapper vertelde idd dat terug kleuren niet lukt. Ik heb me toen 2 flessen head en shoulders cadeau gegeven en na zo'n 5 wasbeurten vervaagde de kleur en met 10 was de kleur eruit, tenminste, lichter en geen dofheid meer...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.