Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Carolien

Carolien

14-10-2008 om 13:30

Zwarte korreltjes in hondenvacht

Ik vind de laatste weken steeds zwarte korreltjes in de vacht van onze ruwharige teckel. Ik dacht gelijk aan vlooien-uitwerpselen, maar ze krabt totaal niet.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vlooien

Als het vlooien-uitwerpselen zijn kun je met een nat papiertje of doekje eroerheen wrijven, als je rode veegjes krijgt is het vlooiepoep! Kan het niet gewoon zand zijn?

Ari69

Ari69

14-10-2008 om 15:30

Kan toch wel

ik heb gemerkt dat het enorm verschilt in jeuk, de ene hond bij de andere. Onze ene hond krabt zich gek, onze andere hond, die op dat moment natuurlijk ook vlooien heeft, helemaal niet. Dus het kán wel zijn dat jouw hond toch vlooien heeft. Meestal zie je ze wel als je in de liezen controleerd, en op de buik. Brrr ik ben blij dat we dat hier (voorlopig) even weer bedwongen hebben. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat het nog meer zou kunnen zijn, afgezien van zand.

Carolien

Carolien

16-10-2008 om 09:07

Inderdaad....vlooien!

Na jullie berichtjes dat de hond wel degelijk vlooien kan hebben zonder jeuk, ben ik toch maar begonnen met Frontline druppels en waarempel; eenmaal bezig met het indruppelen van het middel, zag ik een beestje lopen! Toen ik probeerde het te pakken, sprong hij weg, dus dat moet gewoon een vlo geweest zijn.

Bedankt dus voor jullie reacties!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.