Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

28-10-2014 om 23:28

Zwarte spijkerbroek heeft een rare geur

Hebben jullie ook weleens gehad dat een donkere, in dit geval zwarte spijkerbroek een rare geur heeft. Ik heb het nu al de tweede keer. In de winkel merk je het dan niet maar trek je hem thuis aan dan ruik ik het wel. De geur zit echt in de stof en gaat er met wassen niet uit. Iemand een idee hoe dit komt en wat er aan te doen is?
Ik kan de geur niet echt omschrijven maar hoop toch dat jullie het herkennen.

Marie

Marie

29-10-2014 om 00:06

Ja ik herken het en hier in huis ook paar zwarte broeken met hetzelfde probleem. Heb het opgegeven om er iets aan te doen. Zwarte kleding heeft sowieso de neiging om niet lekker te ruiken na het wassen. Zal wel aan de verf liggen.

Hadewich

Hadewich

29-10-2014 om 07:28

Herken het ook. Na heel veel wassen wordt het wel minder. Ik dacht eerst dat alleen broeken van Takko dat hadden, maar nu heb ik een zwarte spijkerbroek van C&A en die ruikt ook zo raar.
Volgens mij is het iets van de laatste paar jaar? Nieuw soort verf of chemicaliën die gebruikt worden?

Fiorucci

Fiorucci

29-10-2014 om 07:40

Ja klopt

Na verloop van tijd gaat die geur er wel uit,overigens. Mijn zwarte was ruikt altijd prima. Gelukkig want ik heb hier veeeeeel zwarte was. In ieder geval nooit waspoeder of wasverzachter met lavendel gebruiken, dat weet ik wel....dat zorgt voor een vies geurende was.
En ik ben dol op lavendel, begrijp me niet verkeerd..

Katniss

Katniss

29-10-2014 om 11:55

Ja ook

Zwarte shirts e.d. ruiken altijd normaal, maar de meeste zwarte jeans hebben een heel raar chemisch luchtje. Ik denk dat het de verf is. Het verdwijnt ook niet na vaak wassen.

Tango

Tango

29-10-2014 om 14:46

C&A

Het is inderdaad een broek van C&A, maar ik lees dus dat dat niet uit hoeft te maken. Ben wel benieuwd hoe het er bij sommige mensen wel uit gaat. Mijn ervaring bij de vorige broek, ook C&A, is dus dat het er niet uit ging.

Hadewich

Hadewich

29-10-2014 om 16:37

Heel veel wassen...

De geur wordt hier wat minder na heel veel wassen. Na een paar maanden dus pas...

plus laten luchten

Wij hebben dit met gordijnen gehad (van het zelfde merk hadden wij ook andere kleuren die de geur niet hadden).
Veel wassen plus wanneer mogelijk buiten laten luchten.

tante Sidonia

tante Sidonia

31-10-2014 om 00:48

helpt

Het niet als je ze in azijn zet?

Pirata

Pirata

03-11-2014 om 09:18

baking soda

Ik neem aan dat het om een chemische lucht gaat. Die is ontstaan door een verkeerde behandeling bij het verven (lijkt me geen gezond werk trouwens).
Ik heb ook zo'n broek gehad. Er is maar één ding dat heeft geholpen: in de week zetten in water met baking soda. Hier was het na een week verbeterd, maar nog niet weg. Na de 2e week was de geur pas vrijwel verdwenen. Wel even tussendoor het water verversen.
Voor de volgende keer: zo'n broek niet meer kopen of omruilen.

Tango

Tango

11-11-2014 om 14:31

Minder

Na 1 keer wassen vond ik de lucht al minder. Ik ga hem nu weer wassen, kijken hoe het daarna is. Baking soda heb ik niet. Azijn zou ik nog kunnen proberen maar vind dat ook weer zo'n gedoe.
De volgende keer als ik een zwarte spijkerbroek koop zal ik extra goed ruiken in de winkel. Het was me daar nu dus niet opgevallen terwijl ik hem wel gepast heb.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.