Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jasmijn

Jasmijn

01-07-2016 om 10:36

zwarte strepen in de was op kleding, hoe haal je ze eruit

Ik heb zwarte strepen op een heel groot deel van mijn witte wasgoed, hoe krijg ik ze er weer uit? Als ik google krijg ik alleen maar info over hoe ik de volgende keer moet wassen....ik weet inmiddels dat het vetluis is en ik heb mijn wasmachine al een keer gedraaid op 95 graden en het is niet meer voorgekomen. (ik weet dat ik dit vaker had moeten doen, en ga dit nu ook een of twee keer per maand doen)

Maar mijn vraag is dus....hoe krijg ik die zwarte strepen weer uit mijn witte was?
Het zit op mijn witte dekbedovertrekken en op witte shirts, en heb het al meerdere keren gewassen, maar het blijft er maar inzitten.

Wie heeft er tips?

Tonny

Tonny

01-07-2016 om 15:58

he dat is hinderlijk

als ik zoiets heb, gaat het er meestal een volgende keer wel uit, dus een goeie tip heb ik niet.
Voor de zekerheid was ik overtrekken en shirts binnenstebuiten. Als er dan vegen ontstaan, zitten ze in elk geval aan de binnenzijde.

mams

mams

01-07-2016 om 16:23

lukt niet

Hier ook van die gore strepen in de was. Dat is gekomen toen er iets tussen het rubber in de machine is gekomen.
Ook mijn dekbedovertrek, een witte, zit onder.
Hier de strepen ingeboend met wasmiddel, inlaten trekken en toen weer in de machine, die ik natuurlijk eerst schoon gemaakt heb.
De strepen zijn iets minder geworden, maar nu na een paar maanden helaas nog steeds te zien.
Ben bang dat het verloren is dus...

Lente

Lente

01-07-2016 om 16:54

nacht weken in oxygel/poeder en daarna weer wassen

Dat heeft hier geholpen.

boenen met een vochtig washandje

Neem een washandje of de punt van een handdoek, maak die vochtig maar niet kletsnat, en boen daarmee de vlekken weg.

Die vlekken zijn trouwens alleen zwart op witte was, op donkere was zijn ze wit/grijs

Ik blijf dit houden, ondanks herhaalde schoonmaakpogingen en kookwas. Ik was veel spullen nu maar binnenstebuiten en ben best handig met dat washandje geworden

groeten,

Temet

o wacht

Al meerdere keren gewassen? Dan weet ik niet of boenen nog helpt, eigenlijk. Sorry.

Groeten,

Temet

40er

40er

01-07-2016 om 22:25

soda

Wassen met soda? Heeft hier wel geholpen.

(Sinds die tijd gaat er altijd een schepje soda met de witte was mee)

Jasmijn

Jasmijn

02-07-2016 om 14:04

oxi dan maar...

Met washandje (o.i.d) had ik al geprobeerd, maar je kan boenen tot je bijna door de stof heen slijt (zag allemaal balletjes verschijnen ) maar vlek blijft zitten. Oxi heb ik inderdaad ook ergens liggen. Dat nog maar eens proberen.
Vroeger deed ik regelmatiger een witte was op 95 graden nu was ik een tijd wat minder gestructureerd bezig en heb ik het denk ik te lang niet gedaan. ik was meestal op 40 graden, soms op 60, maar dat kon niet lang goed gaan dus.

Soda ga ik daarna proberen, mocht de oxi niet geholpen hebben.

Jasmijn

Jasmijn

06-07-2016 om 09:07

oi gelukt!

Eerst geweekt in een emmer oxi en toen gewassen; geen resultaat.
Vervolgens een papje gemaakt van oxi en de vlekken ingesmeerd. Dit de hele middag laten liggen zo. Daarna alles de was in en het is voor 99% schoon !! (een of twee vlekjes niet, maar die doe ik volgende keer nogmaals op deze manier, misschien had ik ze per abuis wel overgeslagen, sommige shirts hadden veel strepen en vlekken)

Ben blij!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.