Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

tante Sidonia

tante Sidonia

25-06-2017 om 13:16

zwarte vlekken onder horloge

wie heeft er ook wel eens last van vieze zwarte vlekken onder je (metalen) horloge bandje? Ik heb het vooral als het warm is en/of als er nattigheid onder komt. ER ontstaat een zwart soort smeersel op het bandje zelf en vegen op mijn huid. Wat doe ik ertegen?

Marie

Marie

25-06-2017 om 13:36

Bandje schoonmaken

Je bedoelt zo'n band met "schakels" toch? Daar gaat gewoon viezigheid tussen zitten en met zweten/nat worden, geeft dat af op je huid. Heb ik al jaren last van.
Oplossing - zo nu en dan de band even goed (laten) schoonmaken.
Doe ik dus eigenlijk nooit, omdat ik dat gewoon vergeet. Pas als het weer zwart is denk ik van: o, ja dat is ook zo, weer even schoonmaken (waarna ik het weer vergeet).

Kaaskopje

Kaaskopje

25-06-2017 om 13:42

Ja vies

Dat zullen wel dode huidcellen, icm zweet e.d. zijn en blijkbaar ook een reactie van het metaal op je huid. Is het wel roestvrijstaal? Of nikkelvrij, waardoor je geen allergische reactie krijgt? Ik heb dat ook onder het knopje van mijn oorbellen na verloop van tijd. Ik draag, heel saai, al jaren dezelfde en denk er niet altijd aan om ze schoon te maken, uit het oog uit het hart , maar dat is dus ook zo'n vies verzamelplekje. Of navelpluis... ieuw, haha. Het komt allemaal op hetzelfde neer. Regelmatig afdoen en schoonmaken, meer ideeën heb ik niet.

Anjo

Anjo

25-06-2017 om 17:34

luchten

luchten en schoonmaken, het zijn restanten dode huidcellen, wat kaaskopje al noemt, zeepresten en het hoopt zich lekker op en gaat zurig ruiken.
Regelmatig afdoen, schoonmaken met bv 70% alcohol is ongeveer het enige. Ik heb het bij alle bandjes die strak om de pols zitten.

tante Sidonia

tante Sidonia

25-06-2017 om 21:42

oke

schoonmaken heb ik natuurlijk al wel gedaan; met tandpasta...☺ op advies. Hierdoor was het even weg, maar na een paar dagen weer terug. Zal het eens met alcohol proberen.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-06-2017 om 21:55

Alcohol

Ik gebruik voor mijn oorbellen sterilon.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.