Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

hondenbazin

hondenbazin

17-01-2018 om 16:48

agressieve honden in honden losloopgebied

Achter ons huis hebben wij een prachtig park waar de honden los mogen. Ik laat mijn (overigens zeer goed opgevoede en luisterende) hond daar altijd uit. Nu ben ik al enkele keren een mevrouw tegengekomen met twee flinke Anatolische herders. Een bruine en een lichtgekleurde. De honden zijn zeer agressief naar andere honden. Hun bazin laat ze ook uit in het park en laat ze los om er zelf een eind achter te lopen…….dan vraag je naar mijn gevoel om problemen.

Zo hebben ze o.a. mijn hond al uit het niets, zonder aanleiding, aangevallen. Zelf van achteren vliegen ze haar aan. Mijn herder (een teefje die veel kleiner is) is inmiddels panisch om het park in te gaan en erg nerveus.

Bij het laatste incident is mijn hond weer aangevallen en gebeten in haar buik terwijl ze ondersteboven in een modderpoel gegleden was van schrik. Ik hoorde mijn hond piepen. De bazin was echter doorgelopen.

Ik heb daarop melding gedaan bij de politie die langsgegaan is. Ik wist niet eens waar deze mevrouw woonde maar had een beschrijving gegeven van welke kant ze steeds kwam. De agent wist echter precies waar hij moest zijn…wat mij toch te denken geeft.

Volgens de agent wil mevrouw afspraken met mij maken over het tijdstip van uitlaten en de politie vond dat ergens wel een goed plan.

Ik daarentegen wil mijn hond kunnen uitlaten wanneer ik dat wens en niet in mijn bewegingsvrijheid worden beperkt door een afspraak omdat de andere bazin haar (agressieve) honden bewust los laat lopen in het losloopgebied en dus die vrijheid wil hebben terwijl ze weet dat haar honden niet te vertrouwen zijn en dat zij ze ook niet onder controle heeft.

Zij wil die vrijheid dus hebben (met die wetenschap) en ik voel mij in mijn bewegingsvrijheid beperkt door die afspraak terwijl mijn hond totaal geen vlieg kwaad doet.
Hoe denken andere hondeneigenaren hierover?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ad Hombre

Ad Hombre

17-01-2018 om 16:52

Honden in eigen draad

Vanwege het grote aantal hondendraadjes heeft forumbeheer daar een aparte draad 'Honden' aan toegewezen. Dat werkt volgens mij best goed.

hondenbazin

hondenbazin

17-01-2018 om 17:30

Ad Hombre

Dat wist ik niet. Bedankt voor de tip. Ik heb het inmiddels gevonden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.