Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Miekemieke

Miekemieke

13-05-2018 om 10:39

Bench op wielen voor de hond?

Onze hond wil niet in een dichte fietskar, ooit geprobeerd. Nu zag ik op Texel een soort van bench op wielen achter een fiets. Ik denk dat het van verhuur komt, we gaan eerdaags een paar dagen weg met de hond en het zou fijn zijn om wat te kunnen fietsen. Omdat het open is denk ik dat het misschien wel zal gaan.
Heeft iemand hier ervaring mee? Worden die dingen op meer plaatsen in het land verhuurt en heeft het een speciale naam?

Ellie

Ellie

13-05-2018 om 10:46

Bench op het voorrek

Wij hebben een klein hondje en die gaat mee in een bench op het voorrek van de fiets in plaats van het mandje.

Nu weet ik niet hoe groot jullie hond is.

Zie veel mensen ook hun hond vervoeren in zo'n kinderkarretje voor twee kleine kinderen. Die kan open gelaten worden, hond zat wel vast als ik het goed gezien gehad.

Triva

Triva

13-05-2018 om 11:16

trainen

Het is vrij makkelijk om een hond dit soort dingen te leren. Stapje voor stapje met veel beloningen zonder stress.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-05-2018 om 20:15

Plaatje

Ik neem aan dat je dit bedoelt?: https://www.hondenpage.com/hondenforum/40192/lekker-klieren-en-toch-wat-leuks-doen.php

Ik zie het verder nergens zo in een winkel. Je zou zelf kunnen knutselen met een fietskar waar je een autobench op monteert.

Miekemieke

Miekemieke

20-05-2018 om 10:22

bedankt

Bedankt voor de reacties.

Het is een oudere hond van 17 kilo. Achterop is nooit gelukt, meteen mee begonnen als pup en de open kar is ondanks heel gefaseerd trainen ook niet gelukt. Met mijn andere honden ging dat allemaal prima.
Hij is voor de rest heel goed trainbaar, heeft landelijke GG examens gedaan.

Het plaatje in de link van Kaaskopje is precies wat ik bedoel. Ik denk dat hij dat wel aan zou kunnen, alles is te overzien en hij heeft ook enige bewegingsvrijheid.
Ik ga kijken of er iets te knutselen valt in die richting!

Lusithania

Lusithania

20-05-2018 om 10:29

Bench

Misschien is een bench als basis iets, en dan op een fietskar onderstel? Er zijn ook hondenbenches met een schuine wand (voor in de auto).

Schylger Famke

Schylger Famke

20-05-2018 om 10:43

Fietsverhuurder bellen?

Die kan allicht vertellen waar hun kar gekocht is. Fietsverhuurders verkopen ook oude fietsen en laten die desgewenst bezorgen. Misschien dat ze ook wel zo'n kar willen verkopen.

miekemieke

ik herken t wel hoor, hier ook heel goed trainbare hond, kan de gekste dingen...behalve naast de fiets lopen aan een dogrunner( beugel) ze weet zich geen raad en probeert zo ver mogelijk weg te komen. Hoe ik t ook probeerde. Nadat ze me twee x over de straat had gesleurd gaf ik t op. Los smorgens vroeg over de dijk gaat prima, loopt ze wat verder van de fiets af naast me, volgt commando's als stop, links en rechts prima op.
Maar vast is pure paniek.
Wie weet kun je wat knutselen inderdaad.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.