Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Wendelmoed

Wendelmoed

06-12-2019 om 10:38

Dure medicijnen

Onze hond is nogal een ruig type, niet erg zuinig op zichzelf en daardoor heeft hij nogal eens iets ergens pijn (want na afloop van zijn wilde acties voelt hij de gevolgen wél).
Dus af en toe moet hij toch een pijnstiller om een beetje bij te komen (en ook als ontstekingsremmer om sneller te herstellen).

Ik vind die spulletjes (Carporal) best wel duur en ik vraag me dan ook af of er goedkopere vormen van zijn. Aan de grondstof kan het niet liggen want de 100mg tabletten zijn net zo duur als de 40 mg...

En halen jullie dat altijd via de dierenarts of kun je het ook gewoon zelf kopen?

Jacquel

Jacquel

06-12-2019 om 10:46

Mensenmedicijnen

Ik weet dat dieren weleens medicijnen krijgen die voor mensen bedoeld zijn. Dat is meteen ook alles wat ik weet, dus je zou eens moeten googlen of je veilig een paracetamol of ibuprofen zou kunnen geven.

Jacquel

Jacquel

06-12-2019 om 10:52

Niet doen dus

Net even zelf gegoogled en mensenpijnstillers blijken levensgevaarlijk voor honden en katten. Niet doen dus.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.