Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Garantie op hamster


ja maar het gaat ook nog eens om een iets dat cadeau gekregen is! 

Maar goed als lidmaatschaps denkt het verdriet van haar kind te verminderen als ze vijf euro terugkrijgt, dan zeg ik: vooral proberen! 

Je hebt het beestje 10 maanden het zal al zo'n 2 maanden zijn geweest toen je hebt kreeg m.a.w. kans is dat het binnen de levensverwachting is overleden.
Kun je aantonen dat je het beestje die 2 maanden alleen maar juiste voer hebt gegeven en dat je kinderen het beestje niet van een halve meter hoogte hebben laten vallen of iets te hard hebben geknepen?

Producten hebben een te verwachten levensduur. Als je bijvoorbeeld een telefoon koopt, dan mag je redelijkerwijs verwachten dat die langer dan een half jaar mee gaat. Is dat vanwege een productiefout niet zo, dan moet de fabrikant dat herstellen of jou een nieuw exemplaar geven. Laat je het ding vanaf de tiende etage naar beneden vallen, dan is het je eigen stomme fout.

Dieren hebben een gemiddelde levensverwachting. Als ze iets mankeren wat bij aankoop al zo is, dan moet de verkoper dat herstellen (kosten dierenarts betalen of nieuw dier geven). Maar dat moet je dan wel aantonen. 

Beesten als hamsters, ratten, muizen etc. zijn erg gevoelig voor tumoren. Het beestje is weliswaar niet oud geworden, maar ook weer niet extreem jong en het is niet aan te tonen dat het dier bij aankoop al het een en ander mankeerde.
Ik zou zeggen koop zelf een nieuwe hamster voor je kind of besluit dat er geen hamsters meer komen omdat er dan te vaak verdriet is om overlijden. 

Rhonda schreef op 07-06-2022 om 17:10:

[..]

Jawel, zes maanden, maar dan moet je wel aantonen dat het dier gestorven is aan iets dat het dier al had toen je hem kocht.

Rare regel, want als je een dier iets geeft waar ze dood aan gaan, chocola voor honden toch (?), zou de verkoper aansprakelijk zijn.

En precies daarom is het nu veranderd.

Ik kan me zo voorstellen dat als het beest al - ik noem maar wat - binnen 3 weken overlijdt je terug kan gaan naar de winkel om een nieuwe hamster uit te zoeken. Maarja, een hamster wordt eenmaal niet zo oud. Sommige mensen worden ook niet ouder dan 50.....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.