Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Mariel

Mariel

14-11-2019 om 11:14

HOND - hoe lang niet naar buiten ‘s nachts

Niet heel erg belangrijk maar ben toch wel benieuwd hoe andere mensen met honden dit doen/zien.

Ik heb een teefje van zes jaar, heeft haar eerste zes maanden in het asiel doorgebracht en is wel zindelijk maar heeft wel eens een ongelukje, vooral als ze even alleen thuis is. Ze gaat overdag dus vaak naar buiten, vaak zelfs iedere twee of drie uur.

‘s Nachts is natuurlijk anders. Ik werk onregelmatige diensten en mijn huisgenoten hebben vaak moeite om de hond ervan te overtuigen dat ze rond tien uur toch echt even naar buiten moet om te plassen. Als ik ‘s nachts thuis kom lopen we altijd even een stukje en ‘s ochtend ga ik er vaak vroeg uit om even met haar naar buiten te lopen maar vanochtend trok ze me na één mini plasje ook gedecideerd naar huis. Overigens plast ze ‘s nachts nooit in huis als er iemand thuis is.

Dus - hoe laat lopen jullie ‘s avonds voor het laatst met de hond en hoe vroeg gaan jullie er weer uit?

Ben benieuwd!

Kaaskopje

Kaaskopje

14-11-2019 om 11:33

Laat en vroeg

Wij laten onze hond nog erg laat en behoorlijk vroeg weer uit. Ik ga ook een beetje uit van hoe ik het zelf zou vinden om langer dan een bepaald aantal uren niet naar de wc te mogen. Ik zou het 's morgens beslist in mijn broek doen als ik dat niet zelf mocht aangeven. Dus een hond om 10 uur uitlaten betekent ook dat hij weer vroeg uitgelaten moet worden en dat je naar de hond moet kijken wat zijn ritme is. Wat ik zelf overdag het maximum vind is ongeveer 6 uur. 's Nachts kan het langer, maar 8 - 9 uur vind ik zelf redelijk.

Biebel

Biebel

14-11-2019 om 11:40

De hond heeft meer slaap nodig dan ik

Hij krijgt zijn laatste rondje ergens tussen 10 en 11, soms half 12. Dan in de ochtend ergens tussen half 8 en 9. Hoewel het gisteren (het regende, hij had ook geen zin om te lopen) pas half 10 werd. Misschien een verschil dat het een reutje is, en reutjes het langer volhouden dan teefjes? Of dat het een hond is die buiten heel actief en rennerig is, en binnen juist heel relaxed?

En zoals ik al meldde: ik maak de hond dan in de ochtend wakker, dus het is niet zo dat hij na 10 uur zonder wandelen echt staat te springen om zijn behoefte te doen.

Nanda

Nanda

14-11-2019 om 11:45

vroeger thuis

Hier het laatste rondje rond 23.00 uur en 's ochtends mocht ie als eerste even de tuin in, gewoon los, even in zijn uppie. Dan deed hij meestal een plasje tegen een boompje, het echte uitlaten rond 9.00 uur. (we hadden een poedel)
We hadden geen hele grote tuin, iets van 10x10 meter, met wat struikjes een een conifeer op een wat hogere stam (daar werd het meest tegenaan geplast) Ging altijd prima zo.
Als het regende in de avond wilde de hond niet eens mee de tuin uit voor een wandelingetje

Pup

Hier een pup van nog geen zes maanden: laatste plas tussen negen en tien, eerste 's morgens om zeven uur.

Ik denk dat je het wat rustiger aan kunt doen met een teefje van zes jaar.
Er kan tien tot twaalf uur tussen zitten in de nacht.

Pluis

Pluis

14-11-2019 om 11:51

Hier

Het laatste rondje ergens tussen 22 en 23 uur, en dan 's ochtends om 7 uur weer. In het weekend wordt dat wel eens later, is geen punt, ze wordt altijd wakker van de eerste die beneden komt.

Dat jouw hond overdag wel eens een 'ongelukje' heeft geloof ik niet zo. Zeker niet als ze 's nachts het wel gewoon volhoudt. Ik vermoed dat ze alleen zijn niet fijn vindt en dan dus niet lekker gaat liggen slapen maar juist nerveus wordt. En dan is het veel lastiger om je plas op te houden. Ik heb ooit een hond gehad die het presteerde om in een hoekje te gaan zitten plassen als protest omdat ze te weinig aandacht kreeg (vond zij dan he!). Als ik wat langer aan de telefoon zat bijvoorbeeld, of ergens geconcentreerd mee bezig was. Dat is gelukkig wel over gegaan toen ze wat ouder werd, maar vervelend was het wel...
Ik zou dus denk ik energie steken in het trainen van alleen thuis zijn. Misschien helpt de radio/tv aan als je weg bent?

Acht of negen uur dus wel normaal

Rond de acht uur met af en toe een uitloper naar tien uur is dus wel normaal en Madam moet ‘s avonds toch echt nog wel even naar buiten ook al staat ze dan zuchtend op.

@Biebel - het heeft inderdaad veel met het weer te maken. In de zomer wil ze ook om drie uur ‘s ochtends het veld wel in, sinds deze maand trekt ze me heel beslist naar huis als het donker is.

@Kaaskoje - ik sta ‘s nachts zelf wel op om te plassen, toen ik op een boerderij woonde zette ik de schuifpui dan even voor haar open

@Nanda - ja tuin is handig maar ‘s avonds moet je echt met haar mee, anders blijft ze lekker voor de verwarming liggen

@ M Lavell - oh een puppy, lijkt me erg leuk ooit, maar voor nu is tien tot twaalf uur ertussen wel zo fijn

@Pluis - je hebt helemaal gelijk, hond heeft 18 maanden geleden verschrikkelijk last van verlatingsangst gehad, heb honderden keren met autosleuteltjes rammelend en schoenen aantrekkend rondgelopen, radio aangehad etc. Na een verhuizing, drie nieuwe menselijke huisgenoten en twee katten in huis is het probleem in zijn algemeen een stuk minder (ze bijt niets meer kapot, loopt niet mee als we weggaan en zo) maar het in huis plassen heeft er zeker mee te maken.

Bedankt allemaaal!

Hier

Gaat hond romd 22.00 voor het laatste eruit en in de ochtend varierend tussem 6.30 (als ik moet werken) en 9.00 als het weekend is. Het is een reu van 2,5 naar
Sini

Kaaskopje

Kaaskopje

14-11-2019 om 13:33

Tuin en pup

Op zich waren onze honden allemaal 'tuinzindelijk'. Dat zit ook wel in de natuur van een hond, territorium binnen de cirkel schoonhouden, maar een plasje in de tuin kan erg praktisch zijn.

Een pup 9-10 uur tot 7 uur, man wat lang voor zo'n jong beest!

Floor

Floor

14-11-2019 om 15:17

Hier ook hoor

Bij ons zit er vaak echt veel tijd tussen.
Geen ramp voor de hond want hij kan altijd de tuin in als hij moet plassen.
Maar dat doet hij dus zelden.
12 uur zit er altijd wel in in de nacht, maar soms dus ook wel langer.
Korter lijkt me echt niet nodig.(en aangeleerd)
Een hond die niet wil zou ik al zeker niet meeslepen.

40er

40er

14-11-2019 om 15:24

Hier

In de avond tussen 21.30 en 24.00 naar buiten en dan 's ochtends tussen 6.00 en 8.30. Hij houdt het best lang vol. Overdag als ik thuis kom wil hij altijd direct weg, terwijl hij dan meestal niet eens hoeft te plassen, dit is aangeleerd gedrag (wat ik nu weer wat aan het afleren ben 😉.
Hond hier moet wel uitgebreid kunnen snuffelen met plassen, anders begint hij uiteindelijk ook vervelend te worden. Hersenwerk zeg maar.

bieb63

bieb63

14-11-2019 om 17:51

Hier een reu van 2,5 die van uitslapen houdt

Hij kan rustig 's avonds om 10 uur z'n laatste rondje hebben en de volgende dag (weekend) om 11 uur 's ochtends

Wisselend.

Meestal savonds rond half 11 even plassen, dat doet ie supersnel want dan is t koekje erg belangrijk. Smorgens is t meestal tussen half 8 en 9 uur. Zaterdagnacht laat degene die als laatste thuis komt m effe in tuin achter tegen de boom en dan is het zondagsmorgens vaak 10 uur Hij komt overeind als iemand gaat lopen anders slaapt hij gewoon door. Hij is bijna 1,5.

juf Ank

juf Ank

14-11-2019 om 19:39

een hond

Die jou 'gedecideerd' naar huis trekt? Serieus?

rode krullenbol

rode krullenbol

14-11-2019 om 19:44

Waarom niet?

Een hond heeft toch ook een eigen wil?

Woef

Woef

14-11-2019 om 21:00

10-12 uur

Tenzij hij eerder moet. Hij is 2.5

Mijn ervaring is dat rond de een a 2 jaar tot een jaar of 12 dat goed lukt, daarna, afhankelijk van de hond/gezondheid) moet het soms een keer extra.

Janeway

Janeway

15-11-2019 om 19:58

uurtje of 10 lukt zeker

Onze hond van 3 jaar komt ons in het weekend halen. Dat is dan rond een uur of 10. Laatste ronde is dan rond 12 uur geweest. Hij komt ook wel eens later..
Door de weeks is het een late ronde en rond 6 half 7 er uit.

Jo Hanna

Jo Hanna

16-11-2019 om 21:54

Luxe hond

Wij hebben een luxe hond. Die gaat doordeweek rond half tien zijn mandje in en wordt dan ergens tussen half acht en negen uitgelaten. In het weekend wordt het ‘s avonds wel eens wat later, soms ook niet. Maar ‘s ochtends heeft ze nooit haast. Hier wordt het ook wel eens elf uur. Dan is ze nog steeds heel ontspannen.

Wij hebben een buurhond die duidelijk laat merken dat hij niet verder, maar terug wil. Die moet je omkopen met een snoepje. Maar ja, hij is al veel te dik ....

Groet,
Jo Hanna

Wendelmoed

Wendelmoed

03-12-2019 om 19:54

Lange nachten

Onze hond (bijna 3) lijkt wel een Brabander wat die lange nachten betreft, terwijl hij toch uit Friesland komt . Sinds hij volwassen is dan he, niet als pup.
Ś Avonds gaat hij om een uur of acht nog een half uurtje uit wandelen en daarna wil hij toch echt wel naar zijn bench om te slapen en doet dat tot smorgens acht of half negen.
Soms laten we hem savonds om elf uur nog even in de tuin plassen maar vaak ook niet en dan trekt hij het ook prima. In het weekend nemen we hem smorgens mee naar het bos met de auto dus dan moet hij ook nog eerst de autorit uitzitten, hij doet het dan echt niet in de tuin (als ik aandring tilt hij voor de vorm zijn poot op, maar smorgens plassen, dat moet toch echt tijdens een wandeling vindt hij).
In het pension gaan ze om zes uur savonds in de kennel tot acht smorgens, dat kan blijkbaar ook. Nou zijn dat wel iets grotere kennels dan onze bench, dus in nood kan een hond daar wel even zijn behoefte in een ver hoekje doen maar meestal hoeven de volwassen honden dat niet.
Ik weet van onze hond vroeger ook dat die het om negen uur savonds al wel bedtijd vond en knap nijdig werd als hij dan nog gestoord werd, die wilde ook pas om een uur of half negen, negen uur weer aan de dag beginnen.
Honden slapen eigenlijk net zoveel als katten, alleen op andere momenten...

Dendy Pearson

Dendy Pearson

03-12-2019 om 20:02

Lol

Ik heb een buurhond die weigert naar buiten te gaan als het donker is. Die moeten ze ‘s avonds echte de tuin induwen en daar tilt hij dan even de poot op. Maar verder gaat hij echt niet.
Is ook nogal een kolos, die sleep je echt niet mee voor een rondje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.