Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Pirata

Pirata

18-11-2019 om 18:53

Karakter kat veranderd na kuur?

Mijn kat van 2 jaar oud heeft onlangs weer een stevige aanvaring gehad met een collega (ik denk de buurkat).
Het gevolg: forse wond aan zijn staart en een bezoek aan de dierenarts. Een antibioticakuur van 10 dagen.
Sinds hij die kuur heeft gehad, is hij ineens veranderd qua gedrag. Ipv het betere negeerwerk, behalve rond etenstijd, is er nu geen schoot meer veilig. Spint als een gek en houdt nu gesprekken. De kuur is al 2 weken voorbij en dit gedrag houdt aan.
Kent iemand dit? Of komt het misschien omdat ie geen puber meer is?

Woef

Woef

18-11-2019 om 20:22

Mijn kat

Werd van afstandelijk ineens heel aanhalig na 5 jaar.

Kan dus een verandering zonder reden zijn, kan het zoeken van veiligheid bij jullie zijn, of anders. Geniet er maar van.

Mijn andere kat was aanhalig, maar niet meer toen ze chronisch ziek werd.

Niki73

Niki73

18-11-2019 om 20:36

wauw

Doe mijn kat zo'n kuur.

Pirata

Pirata

18-11-2019 om 21:10

Of...

Zo geschrokken van de dierenarts dat ie direct verliefd werd op zijn eigen gezin?

Emmawee

Emmawee

19-11-2019 om 07:36

Verandering (verkleining) van territorium?

Ik zou eerder denken dat het territorium is bevochten met de buurkat en jullie kat nu beter zijn plek weet: bij (op) jullie.
Onze poes (ook 2) gaat trouwens alleen in de winter op schoot. En dat is vorige week weer voor het eerst gebeurd. Dat kan ook nog meespelen.

Pirata

Pirata

19-11-2019 om 08:06

Emmawee

Oh, dat klinkt eigenlijk best logisch...
Misschien dat ie ook minder bravoure-achtig wordt op deze leeftijd? Dus dat ie dan accepteert dat de tuin van de buren van Mock is en die van ons van hem, in plaats van steeds Mock uit te dagen.

Emmawee

Emmawee

19-11-2019 om 08:23

Leeftijd

Ik denk niet dat de leeftijd er direct mee te maken heeft. Onze poes heeft laatst juist nog een achterbuurkat de tuin uit 'geleid', die helemaal tot aan ons kattenluikje was gekomen. Voor het eerst had ze duidelijk gewonnen. Zonder dat het echt op vechten aankwam. Wel een hoop gekrijs.

Na zo'n gevecht als met jullie kat lijkt het me best aannemelijk dat hij Mock even met rust laat. Tot de lente misschien? Of misschien wel langer.

Dees

Dees

19-11-2019 om 09:01

Ziek

Onze kat werd ineens veel aanhankelijker toen ze ziek werd. Dat merkten we pas later toen ze enorm begon af te vallen.

Ach mensen veranderen ook van karakter als ze iets heftigs meemaken.

Guppie

Guppie

11-04-2020 om 19:47

darmen

Antibiotica verstoren je darmflora, bevorderen candidagroei en zorgen voor vermindering van vitaminen en mineralen. Kan effect hebben hoe iemand zich voelt. Beste zou zijn om zijn gezondheid te ondersteunen. Onder andere met probiotica.

Erika

Erika

11-04-2020 om 20:27

Gaap Guppie

Het gaat over een kat. Asjeblieft, sla toch niet elke keer als een pavlov-hondje aan.

Pirata

Pirata

11-04-2020 om 20:35

Ik zal het mijn kat vertellen, Guppie!
Overigens, sinds het mooi weer is kรฉnt meneer mij niet meer. Ja, op etenstijd.

Tine Winkel

Tine Winkel

11-04-2020 om 22:16

pirata

mijn vader zei vroeger dat een kat die op schoot wil zitten, een teken was dat het tocht over de grond...? (en vast niet een teken van oestrogeendominantie...)

Erika

Dat was mijn eerste reactie ook. Maar toen ik ging googlen, bleek er echt probiotica voor katten te bestaan!

Erika

Erika

12-04-2020 om 08:13

Natuurlijk

Natuurlijk bestaat er probiotica voor katten. Als mensen geld kunnen verdienen aan oplichting zullen ze het niet laten. Er zijn zelfs kattenpsychologen.

Erika

'Er zijn zelfs kattenpsychologen.'

Ja, hilarisch toch? Ik krijg meteen zo'n beeld van mijn kat languit op de sofa en een oudere man in een leunstoel die vraagt hoe poes zich voelt nu het baasje door de corona de hele dag thuis is ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ

Pirata

Pirata

12-04-2020 om 09:51

Languit

Languit liggen op de sofa doet mijn kat alvast met verve.
Af en toe heeft ie de kolder en probeert ons te vangen (liefst ook opeten maar er is een probleempje met ons formaat). Zou dit voer zijn voor een kattenpsych? ๐Ÿฑ๐Ÿ˜

Erika

Erika

12-04-2020 om 16:53

Pirata

Dit kun je niet zelf oplossen. Dit is duidelijk werk voor een kattenregressietherapeut. Ik vermoed dat je kat zijn vorige leven nog geen plekje heeft gegeven en denkt dat hij nog steeds een leeuw is.

Pirata

Pirata

12-04-2020 om 17:10

Erika

Dat verklaart alles!!! ๐Ÿ˜๐Ÿฆ

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.