Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

madelief

madelief

08-11-2019 om 08:05

Kat vergeet ons😇

Onze kat van een jaar oud is erg uithuizig de laatste tijd.
Hij is gecastreerd maar loopt zodra hij buiten is meteen naar het bos. Gelukkig neemt hij wel het fietstunneltje... ( kunnen we zien op de tracker)
In het bos is een kinderboerderij, daar woont hij gewoon. Hij eet er, slaapt in het hooi etc. Kortom als ik hem niet ophaal, komt hij niet naar huis! Eenmaal thuis is hij heel lief, ligt op schoot , wil geknuffeld etc.
Maar soms komt het er niet van om hem op te halen en dan zien we hem dus ook niet. Blijft hij zo een week weg. Hij komt wel als we hem roepen.
Helpt een poosje binnen houden om hem te herinneren aan ons huis?
De dierenarts assistente zei dat hij juist gefrustreerd kon worden thuis.
Wat is jullie ervaring? Dacht eraan om hem een week of misschien langer even thuis te houden.
Tijdje terug liep hij gewoon in en rond het huis en kwam hij na twee uurtjes weer binnen.

Thuis houden

Ja, thuis houden kan helpen. 2 weken zou ik doen. Zorg voor een mandje aan de radiator en een speeltje.
Maar het helpt mogelijk maar tijdelijk.
Wat zou helpen is dat ze bij de kinderboerderij de katten niet meer voeren. Waarom doen ze dat eigenlijk?
De harde waarheid: katten binden zich niet zo aan personen, veel meer aan plaatsen. Dus soms verlies je. Van al mijn katten zijn er ooit 2 verhuisd. Eentje zag ik vijf jaar later lopen bij haar nieuwe huis. Ik trapte op de rem, draaide het raam open en riep haar. Ze keek om en kwam meteen naar met toe. Knuffels en alles. Maar ze woonde daar dus dat heb ik maar gelaten. De andere kat verhuisde weer terug toen wij verhuisden en zijn broer dus niet meer op het erf was.
Hij woont nog steeds in dat huis.

tja

Vanuit de kat bezien lijkt het me wel een luizenleventje zo in dat bos bij een kinderboerderij. Ik denk dat ik het zo zou laten maar wel zorgen dat hij elke dag even opgehaald wordt. Je zou ook nog kunnen vragen of ze hem bij de kinderboerderij geen eten kunnen geven.

Paasei

Paasei

08-11-2019 om 09:25

Katten kiezen zelf

Wij hadden ook zo'n exemplaar. Een poes, trouwens. Gesteriliseerd. Ze bleef steeds langer weg. Nu moet ik zeggen dat t niet zo'n knuffel was.. het was echt geen schoot-poes. De 'doodsklap' kwam toen we een kitten overnamen van andere mensen. Dat extra beest in huis gaf het lastste zetje; we zagen haar helemaal niet meer. Uiteindelijk na de een oproep op de buurt-app ontdekt dat ze bij het lokale 'kattenvrouwtje' zat, 2 straten verderop. Zo'n dame die alle katten uit de buurt verzorgd en altijd eten heeft staan. Daar zat onze poes op zolder. Lekker alleen..

We hebben het maar zo gelaten.. ze weet de weg naar huis, kan door het kattenluik. Alleen dat doet ze niet. We komen haar soms af en toe op straat tegen. Dan kunnen we aanhalen, maar ze is gelijk weer weg.

Ik denk dus dat je jullie kater alleen thuis kunt houden door m op te sluiten in huis. Nu is die van jullie wel een knuffel, en het wordt koud. Misschien komt ie dan toch weer naar huis om de warmte op te zoeken. Katten zijn opportunisten..

Jacquel

Jacquel

08-11-2019 om 09:37

Eten?

Het is heel goed mogelijk dat de kat helemaal niet gevoerd wordt op de kinderboerderij, maar zelf zijn kostje bij elkaar scharrelt. Er lopen ongetwijfeld een hoop muizen rond.

madelief

madelief

08-11-2019 om 11:14

Hij krijgt geen eten maar...

Dat staat er gewoon Hij kan overal doorheen. Blijkbaar lust hij best het voer van de dieren daar.
En hij is een jager dus vangt genoeg.
Medewerkers kennen hem en hij is heel lief. Ook voor de bezoekers...
Dus kinderen mogen hem aaien, optillen etc.
Hij is voor ons ook heel lief!
Maar ja, moet hij wel thuis komen.
Nu met dat mooie weer vind ik het wel weer lastig om hem thuis te houden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.