Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Kitten niet zo lief tegen mijn man...

Wij hebben sinds een week een kitten in huis, ze is 5 maanden en echt een knuffel poes, maar natuurlijk heeft ze ook haar dolle uurtje 'savonds en laat dat nou net zijn wanneer ik en mijn man na een lange dag op de bank ploffen en de kids eindelijk slapen. Opzich geen probleem, ze speelt dan met haar speelgoed of wij houden een hengel speeltje boven haar maar soms springt ze al een gek op mijn man of ziet zijn voeten als speelgoed, bij mij doet ze dit totaal niet en man is 't nu al beu, hij is zoiezo geen katten vriend maar deed dit voor mij en de kids maar nu stress ik al over morgen avond.... 
Iemand tips? Ik bedacht zelf dat ik haar voortaan rond dat uur in een andere kamer zet maar dat vind ik ook zo zielig... Dus what to do.... 
Liefs 

Het is een kat. Van 5 maanden. Heel normaal gedrag dus en het gaat vanzelf beter over een aantal maanden. Voor je het weet is het een suffe theemuts die de hele dag ligt te dutten. Kan hij naar buiten of moet hij al zijn vermaak (het is nu nog een kind) van jullie krijgen?
Je man is akkoord gegaan met de kat, dan moet hij nu ook niet gelijk gaan mopperen.
Hij is toch een volwassen man? Een nieuwe huisgenoot en er geen last van hebben, dat werkt niet.
En katten zijn nu eenmaal vooral savonds actief. Veel mensen nemen 2 katten zodat ze met elkaar spelen, dat kan soms misgaan als ze elkaar de tent uitvechten maar vaak werkt dat best goed.
Ik heb vijf jaar lopen klagen over onze hond (en ik wou hem nog wel zelf). Een huisdier is veel intensiever dan je van te voren denkt. Maar het moet gewoon wennen en als je je er makkelijk bij neerlegt dat het leven niet altijd gaat zoals je wil dan lukt het beter.

Onze kat (een kater in dit geval) vertoonde ook dit soort gedrag in het begin, als je niet oplette, hing hij in je tenen maar dat deed hij bij alle gezinsleden. Dus was een kwestie van je voeten bedekken in die periode. Nu is hij inmiddels 3 jaar, rent soms als een malle de trap op en af, het huis door en nog een paar keer heen en weer maar slaapt ook best regelmatig. Hier was ik ook degene die een kitten wilde maar hij is inmiddels de beste vriend van mijn man geworden. 

Of je man even de kamer uit, lekker even op bed, voetjes omhoog. Dat hoeft natuurlijk niet per se op de bank... Het is tijdelijk, dit gedrag wordt vanzelf weer minder. En ja, een huisgenoot kom je tegen, dat geldt ook voor katten. Misschien helpt het als je zegt dat Kitty ook in de gordijnen, de bank, de planten en het dure schilderij kan gaan hangen. Dan zijn de tenen van je man misschien toch te prefereren??

Max88 schreef op 28-07-2022 om 00:46:

om te starten meteen je man aanbieden bij " gratis op te halen"-groepen .

Daarna je gewoon even inlezen
https://www.mariekevanderburgt.nl/dierengedragsbegeleiding/spelagressie/#:~:text=Spelagressie%20is%20een%20veelvoorkomend%20gedragsprobleem,'%20bespringt%20en%2Fof%20aanvalt.

Mooie link! TS: waar zat de kat hiervoor? Is er toen wel goed mee omgegaan? En helpt schoenen aandoen voor een tijdje? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.