Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Oorontsteking bij puppy... zielig en hoe lang?

Dag allemaal
Onze arme pup heeft een oorontsteking te pakken (gist + bacteriën). De dierenarts heeft gisteren een AB gel in de oren gespoten en ook pijnstilling gegeven, over een week moeten we terug voor nog een AB gel behandeling en controle. Het is een flatcoated retriever gekruisd met een Ierse setter, dus hangende oren.
Tot nu toe (gisterochtend bij de dierenarts geweest) zie ik geen vooruitgang: de arme pup eet niet goed, en alle vrolijkheid en energie lijkt eruit gevloeid te zijn.
Ik vertrouw mijn dierenarts wel maar ik vind het zo zielig. Wat is jullie ervaring? Hebben jullie al een keer met de hond zoiets meegemaakt en is de 1xweek AB gel een goede behandeling geweest? Hij krijgt overigens ook elke dag een pijnstiller + ontstekingsremmer. Zou het de reden zijn dat hij zo veel slaapt?
Ben net een pas geworden moeder die haar eerste ziekte van de baby te pakken heeft.
Sini

Woef

Woef

28-05-2017 om 18:21

48uur, dan werkt de AB voluit, dus vanaf morgen zou je verbetering moeten merken, anders dinsdag terug(bellen).
Van de pijnstillers kan hij misschien wat suf worden, maar denk meer omdat hij niet lekker is en nog erg jong.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-05-2017 om 19:19

Sneu

Natuurlijk is het sneu. Pijn is altijd sneu. Ik zou maar gewoon op de dierenarts vertrouwen, die heeft wel meer ontstoken oren gezien. Ze moet nog een beetje weerstand opbouwen misschien. Het komt wel goed.

Onze hond had de afgelopen week steeds meer jeuk, ook in het oor. Ze heeft er prednisol en oordruppels voor gekregen, want er waren nog een paar kaalgekrabte jeukplekjes op de huid. Pijn is vervelend, maar jeuk ook. Elke dag wordt het een stukje beter. Ze heeft wel vaker last van dit soort 'gedoe'. Ik ga er nu maar van uit dat we eens in de zoveel tijd een kuurtje moeten halen.

Pennestreek

Pennestreek

30-05-2017 om 16:17

Sini!

Wat leuk, een kruising setter/flatcoated! Ik wist wel dat je een pup in huis had, maar niet wat voor eentje. Ik heb zelf een Setter (we matchen qua haarkleur . Heerlijk beest, hoop wel voor jou dat de helft flatcoated zorgt voor een iets rustiger karakter. De onze stuitert na 3,5 jaar nog net zo hard als in het begin, en dat is niet altijd even fijn . Verder genieten we dagelijks van haar hoor.

Hoop dat het intussen al wel is verbeterd, maar als dat niet zo was had je vast al wel weer wat gepost hier, dus ik ga ervan uit dat de kleine weer door het leven huppelt.

Sinilind

Sinilind

31-05-2017 om 10:39 Topicstarter

Het is krentenbaard..

wist niet dat pups het konden krijgen maar helaas... Enorm jeuk en hij moet nu een lampenkap op.. Hij is aan het uitbreiden op zijn lippen en neus omdat hij zoveel krabt natuurlijk. Het is zo ontzettend sneu...
Maar het is inderdaad verder een geweldig leuk hondje, lief, mooi en vrolijk.
Sini

Kaaskopje

Kaaskopje

31-05-2017 om 10:51

Krijgt hij er zalf voor?

Honden mogen wel Fucidin meen ik, maar ik weet niet of dat rond de bek en dus bij de tong mag.

Sinilind

Sinilind

31-05-2017 om 18:33 Topicstarter

Helaas...weten we nu wat hij heeft

Juveniele cellulitis, of "puppy strangles" het is een auto immuun ziekte. Wel te genezen maar hij krijgt minimaal een maand prednison
Hij zou van de Prednison wel snel moeten opknappen
Sini

Kaaskopje

Kaaskopje

01-06-2017 om 12:06

Gedoe

Je treft het niet met je hondje, je hondje nog minder .

Het lijkt erop dat onze hond ook eens in de zoveel tijd aan de prednison moet. Ze heeft het nu binnen een jaar voor de tweede keer. Het is vervelend en sneu als er weer symptomen komen die met prednison bestreden moeten worden, maar het helpt gelukkig goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.