Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Liz

Liz

05-12-2019 om 21:39

Paspoort voor honden

Wisten jullie dat honden naar verwachting vanaf 1 januari 2021 een paspoort nodig hebben?

Ik zie het toevallig:

https://ondernemersplein.kvk.nl/invoering-elke-hond-moet-paspoort-hebben/

Oh trouwens, het is nog niet 100 procent zeker.

40er

40er

05-12-2019 om 22:26

Ik dacht

Dat het al verplicht was, onze 3 jarige hond heeft er al 1 vanaf dat we hem hebben. Maar wel goed hoor, hopelijk komen er zo minder illegale dieren in de handel

Ja en?

Mijn hond heeft er al een, hij komt wel eens over de grens en moet dan aantoonbaar gevaccineerd zijn tegen rabiës.

O ik dacht dat het al eerder verplicht zou worden.

Dus ik heb meteen t paspoort laten maken toen hij als pup bij ons kwam. Alleen zijn eerste enting staat er dus niet in want de fokker had een gewoon inentingsboekje.
Bovendien kan hij dan mee op vakantie naar Duitsland en België.

Ad Hombre

Ad Hombre

06-12-2019 om 12:57

40er

"Maar wel goed hoor, hopelijk komen er zo minder illegale dieren in de handel"

Geen dier is illegaal!

(mijn nieuwe rol als activist past best aardig)

mijk

mijk

06-12-2019 om 16:20

Dat heb ik nog nooit niet gehad.

en ik heb al 20 jaar honden. Dit krijg je toch gewoon van de dierenarts? Europees dierenpaspoort met inentingen en gezondheidsverklaringen erin?

Mijk

Mijk

Ik moest m daar kopen, een euro of 7 geloof ik. Het inentingsboekje wat hij had, was alleen voor NL. De dierenarts zei dat de fokker dat zelf mocht bepalen?

mijk

mijk

06-12-2019 om 19:11

Ah!

Dat is bij mijn ras wel logisch om te doen. Gaan best nog wel wat pups de grens over..

Wendelmoed

Wendelmoed

07-12-2019 om 13:09

OK Ad

Passen we hem aan :

Maar wel goed hoor, hopelijk komen er zo minder dieren van illegale fokkerijen in de handel"

Is nog niet zover

Onderaan staat “ Let op: De ingangsdatum van deze (wets)wijziging is nog niet definitief. Inwerkingtreding is afhankelijk van goedkeuring door de Tweede en Eerste Kamer of afkondiging van de Algemene Maatregel van Bestuur (AMv of ministeriële regeling én publicatie in het Staatsblad of de Staatscourant.”

Het is dus nog niet zover en bovendien is het allemaal toch een beetje anders dan een mensenpaspoort. In de regeling zal staan dat er papieren moeten zijn die aantonen waar het dier vandaan komt en dat het gevaccineerd is, voor zover dat verplicht is. Honden in Nederland zijn niet verplicht gevaccineerd te zijn.

Ik vermoed dat het alleen zal “moeten” voor dieren die de grens over gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.