Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Pleeggezinnen gezocht:-)

https://www.npostart.nl/socutera/21-07-2018/POW_03692172

De Dierenbescherming heeft het in de zomer heel druk met achtergelaten dieren. Vooral voor zwangere of zieke dieren zoeken ze tijdelijke opvang. Alle medische kosten worden betaald.

Een goede manier misschien om te kijken of een dier bij je thuis past of je gezin allergieproof is bijvoorbeeld.

Ik probeerde gisteren de dierenbescherming te bellen voor een poes die al een uur lang vragend in het park voor de flat zat te mauwen. Wel twijfel, want ik heb dat dier al eens eerder zo mauwend meegemaakt en ze zag er goed doorvoed en gezond uit.

Maar ik kon helaas geen avondnummer vinden. Alleen via de politie.

We hebben haar wat brokjes gegeven en even later was ze weg.

Ik heb nog wel een foto van haar gemaakt. En bovendien op vermistte poezen gekeken.
Er was inderdaad een poes die er bijna naadloos op leek. Maar wat ver uit de buurt was.
Je kon de eigenaar bellen maar we kregen hier ook de discussie of dat niet een truc kon zijn van een stalker. Geef de kat van je vriendin op als vermist en wacht tot mensen melden waar de kat thuishoort. Nou ja, beetje paranoia wel misschien.

Maar ik snap dat het een groot probleem is.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-07-2018 om 23:08

AnneJ

Onze kat was twee wijken verderop bij mensen in de tuin gesignaleerd. Omdat kat hongerig was en vermagerd hebben ze haar binnengehaald en dit gemeld bij het kattenasiel. Die wisten van onze vermissing en hebben ons gebeld. Kat is een maand van huis geweest. Ons vermoeden is, dat kat in een auto terecht is gekomen en daardoor de weg niet kende. Een andere kat is wel lopend in een andere wijk beland en heeft een maand nodig gehad voor de terugreis. Zelf, zonder hulp.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

22-07-2018 om 23:16

Chippen

Je kunt in ieder geval zorgen dat je huisdieren gechipt zijn en het juiste adres geregistreerd. Sommige mensen gaan echt onverantwoordelijk met hun dieren om. Ik had hier in de straat een kitten gevonden. Echt klein, geen twee maanden, dus het leek me een ontsnapt katje. Toen hij er een dag later weer zat wilde ik hem meenemen om de dierenambulance te bellen. Kwam de eigenaar een huis uit, vragen wat ik met zijn kat wilde. Dan ben je echt niet wijs als je zo’n klein beestje buiten laat, maar ja je doet er weinig aan. Het was in elk geval geen type om mee in discussie te gaan.

Leen13

Leen13

23-07-2018 om 00:04 Topicstarter

Chippen

Dat dacht ik gisteren. Had ik maar zo'n uitleesding. Dan kon ik zelf zien of de kat op de eigen bestemming was.

Ja annej

Daar zou er nu een app van moeten zijn. Hup telefoon tegen t dier en dan weet je meteen welke richting je op moet zoeken/bellen.

rutiel

rutiel

23-07-2018 om 13:31

"Zielige" katten

Allereerst: goed initiatief AnneJ, om voor de vakantieperiode tijdelijke opvang te zoeken. Ik hoop dat veel mensen er gebruik van gaan maken! Veel beter dan een dier aanschaffen en er na een paar maanden pas achterkomen dat het toch veel werk is of dat er iemand allergisch blijkt.

Wel wil ik een kanttekening maken bij de "zielige" kat in het park voor jouw deur. Maar al te vaak zie ik op facebook soortgelijke verhalen voorbij komen, terwijl de kat in kwestie meestal gewoon een thuis heeft. Mijn eigen kat (van het overtuigende Remi-soort, inclusief een soort mauw die vermoed dat ze op haar laatste krachten loopt) is inmiddels behoorlijk obese geworden van alle extra brokjes die ze zo scoort. Bovendien heeft ze speciaal dieetvoer en kunnen de extra hapjes meer kwaad dan goed doen.

Daarom mijn pleidooi: Aandacht prima. Maar eten (tenzij de kat echt ondervoed is) liever niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.