Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Imi

Imi

30-07-2021 om 14:37

Pup 9 weken valt om

Een kennis van mij heeft sinds een paar dagen een chihuahuapup van 9 weken. Als ze met het beestje naar buiten gaat (heel klein stukje wandelen) valt het regelmatig om. Weet iemand of dat normaal is?

Nee, vallen is niet normaal. Zou zeker Dierenarts bellen. Kan evenwicht stoornis zijn of blessure, maar ook hartfalen. 

Nee dat is zeker niet normaal, zoals Anna Cara al zegt contact opnemen met de dierenarts!
Weet ze ook wel zeker dat de pup 9 weken is?

Hoe reageerde de fokker? Komt de pup van een goede fokker dus van geteste ouders / pups ook nagekeken door de huisarts / liefdevol en huiselijk opgegroeid of van een puppyfarm? 

Chihuahua hebben veel problemen omdat ze een klein hoofdje hebben en soms geeft dat problemen. Ga dus direct naar de dierenarts en laat de pup nakijken. 

Toen wij onze raskatten kochten kregen wij als advies van onze fokker om de katten te laten checken door onze eigen dierenarts. Dan wisten wij zeker dat de katten gezond waren en dat was dan gelijk een vorm van garantie. Was er iets dsn mochten wij contact opnemen. Wat is er afgesproken met de fokker van deze hond. Rashonden zijn heel duur namelijk.  

Imi

Imi

31-07-2021 om 09:49 Topicstarter

Mijn kennis nam aan dat de pootjes gewoon nog wat sterker moesten worden, dat leek mij nogal dubieus, vandaar mijn vraag hier. Ik zal eens vragen of ze de fokker al gebeld heeft en wat die ervan zegt.

Plantenbak schreef op 31-07-2021 om 08:11:

Hoe reageerde de fokker? Komt de pup van een goede fokker dus van geteste ouders / pups ook nagekeken door de huisarts / liefdevol en huiselijk opgegroeid of van een puppyfarm?

Ik betwijfel of deze pup van een goede fokker komt 
De meest goede chihuahua fokkers geven hun pup pas mee met 12 weken.
Als dit hondje van een puppyfarm of buitenlands transport komt zou het zomaar eens een stuk jonger dan 9 weken kunnen zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.