Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

hondeneigenaresse

hondeneigenaresse

03-11-2016 om 19:23

valselijk beschuldigd door andere hondeneigenaar

Deze kwestie loopt zeker al een paar jaar. Het begon ermee toen ik mijn hond uitliet en naar huis liep. De hond moet aan de lijn en dat had ik ook netjes gedaan. Ik zag een mevrouw en meneer aankomen met toen twee honden. Een witte jack russel en een zwarte vuilnisbakjes ras. Het witte hondje was nooit aardig naar andere honden toe. Viel uit naar andere honden zodra mensen er langs liepen. Dat hondje had ze ook altijd aan de lijn.

Ze ziet me aankomen op het zelfde pad en klikt ineens de zwarte hond los. De hond stormt met ontblote boventanden op mijn hond af die aan de lijn vast zit. We konden geen kant op. Mijn hond probeerde zich te verdedigen en snapte naar de hond in een poging die weg te jagen. De hond maakte een soort van sliding op nog geen 10cm van mijn hond en rolde het gras over. Ik stond stijf van schrik.

Ik was verschrikkelijk geschrokken en schold de vrouw uit hoe stom ze kon zijn om een hond op een aangelijnde hond af te laten stormen. Geen reactie. Zelfs de man waarmee ze wandelde zei tegen haar: "Waarom doe je dat nou?!"

Sindsdien klikt ze iedere keer dat ze me ziet haar hond los die vervolgens als een gek op mijn hond afstormt. Mijn hond weet dat inmiddels en is natuurijk op haar hoede. Ze begint nu al te blaffen en te grommen als ze de hond al van verre ziet. Maar de vrouw blijft het doen. Als excuus zegt ze dat "ik maar op mijn eigen hondje moet letten". ??? Ik heb mijn hond netjes aangelijnd. Zij is asociaal om haar hond steeds los te laten.

In een poging een gesprek aan te gaan met de vrouw, vroeg de vrouw aan mij of mijn vader wel eens met mijn hond liep. ??? Uhh, Nee? Ik zei dat mijn vader nooit met mijn hond loopt en dat hij heel ergens anders woont. Ze geloofde me niet en zei "dat ze er wel achter zou komen". Ook weer zo'n vreemde opmerking.

Ze vertelde me dat er een grijze man liep met mijn hond. "Ja, zei ik, dat klopt, die man ken ik, maar dat is niet mijn vader. Die meneer heeft een hond van hetzelfde ras als mijn hond, dus in dat opzicht lijken ze veel op elkaar. Alleen is de hond van de man een stuk dikker, ouder en grijzer. Die hond scheen haar hond dus gebeten te hebben. Kan kloppen want die hond is inderdaad niet erg aardig naar andere honden, vandaar dat de man zijn hond ook altijd aanlijndt. Maar dat de hond zeker niet mijn hond is. Dat geloofde ze dus niet.

Toen ik die man een keer tegen kwam en hem het verhaal vertelde en de vrouw en hond beschreef, herkende hij het niet. In ieder geval denkt die vrouw dat mijn hond niet te vertrouwen is.

Dat haar hond iedere keer als ene idioot teken gaat met ontblote tanden op mijn hond afstormt, vind ze doodnormaal en ik vermoedt dat ze hem zelf bewust losmaakt om op mijn hond af te stormen.

Ik loop inmiddels spitsroede om die vrouw zoveel mogelijk te ontwijken, maar helaas kom ik ze heel af en toe tegen. Dan is die hond los en klapt op mijn hond (nu vaak heel sneaky van achteren….).

Vandaag kwam ik haar weer tegen helaas. Ze stak over en stond stil op het pad (waar ik ook overheen moest) en begon te praten met een andere vrouw met een hond die haar tegemoet kwam. Ik liep over het naastgelegen fietspad om haar te ontwijken. Die hond van haar klapt ineens met ontblote tanden uit naar mijn hond terwijl zij de riem gewoon liet vieren (ook weer zo iets. Het lijkt er haast wel op alsof ze het bewust doet). Je houdt je hond toch kort aan de lijn als die zo doet naar andere honden of ben ik nou gek? Mijn hond wilde het liefst weg en begon tegen mij op te springen. Ik zei nog tegen haar: "Hou je hem bij je?" en liep door.

Hoor ik haar ineens tegen die andere vrouw zeggen: "Ja ik denk, ze loopt rechtdoor met die hond want ze heeft hem altijd aan de lange lijn (Huh? Mijn hond loopt nooit aan de lange lijn) en daarna …"Ja, want haar hond heeft mijn hond al eens eerder gebeten"…terwijl ze mijn kant opkijken …Ik stopte en beet haar toe: "Mijn hond heeft jouw hond nog nooit gebeten; het is jouw hond die mijn altijd wil bijten. Wel bij de les blijven he??". Vervolgens ben ik doorgelopen. Witheet van woede.

Ik ben zo ontzettend kwaad. Nog nooit heeft mijn hond haar hond gebeten. Zij beschuldigd mijn hond nu voor iets dat ze nooit gedaan heeft terwijl haar hond mijn hond steeds opjaagt.

Wat vinden jullie nou? Dit voelt zo ontzettend onrechtvaardig. Ze loopt nu tegen mensen te vertellen dat mijn hond vals is. Ik was zo ontzettend kwaad dat ik mijn hond na het uitlaten thuis heb gebracht en terug ben gelopen het bos in in de hoop haar tegen te komen om haar te vertellen dat ik het zeer onbeleefd vind als iemand zomaar leugens loopt te verspreiden.

En andere hondeneigenaar adviseerde me om mijn hond gewoon los te koppelen zodra ik haar zie en gewoon door te lopen. Ik weet het niet…..


Kaaskopje

Kaaskopje

03-11-2016 om 19:59

Mag haar hond daar los?

Dat mag niet overal tenslotte.

Het is een idiote situatie. Ik zou haar adviseren een (betere) bril te kopen. Kun je die andere hond niet een keer op de foto zetten zodat je dat kunt laten zien?

Hondeneigenatesse

Hondeneigenatesse

03-11-2016 om 20:19

Kaaskopje

Op de plek waar ik mijn hond aangelijnd heb, hoort zij haar hond ook aangelijnd te houden. Dat doet ze dis niet. Zodra ze me ziet, koppelt ze haar hond los. Alsof ze juist wil dat haar hond mijn hond grijpt.

In het bos mogen de honden los. Dat is een hondenlosloogebied.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-11-2016 om 21:22

Doelbewust

Ik denk dat je dat "misschien" wel weg kunt laten. Ik denk dat je dat ook wel door hebt. Dat maakt het juist zo onaangenaam en ik vind het ook wel bedreigend. Ze is erop uit dat haar hond jouw hond te grazen neemt of op zijn minst dat jij daar bang voor bent. Zelfs al zou jouw hond de hare ooit iets aangedaan hebben, dan is dit niet de oplossing. Wee de man die zo'n vrouw bedriegt, aiai...

Is er een vast patroon waarin je haar tegenkomt? Zo ja, dan zou je kunnen overwegen om de wijkagent erbij te halen. Of te overleggen of iemand anders met je mee kan gaan om het gedrag van die vrouw vast te stellen. Uiteraard kun je ook een andere route kiezen, maar dan blijf het probleem wel spelen.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-11-2016 om 21:32

Correctie

Dat je dat "alsof" wel weg kunt laten.

Mams

Mams

03-11-2016 om 21:33

Tja

Blijkbaar is deze vrouw niet voor rede vatbaar, anders was ze wel al gestopt met haar hond telkens loslaten. Is het een idee om de volgende keer als het gebeurt te zeggen dat je hebt overlegd met de wijkagent en dat die heeft geadviseerd om vanaf nu telkens te filmen wat er gebeurt als jullie elkaar tegenkomen? En dan de keer daarna opvallend je mobieltje erbij pakken en de gang van zaken filmen. Als je je er niet fijn bij voelt om te bluffen dat je dit hebt afgesproken met de wijkagent, kun je hem ook een keer bellen/opzoeken en het verhaal doen en melden dat je vanaf nu wilt gaan filmen wat er gebeurt. Dan weet hij ervan als mevrouw met de loslopende hond zich eventueel ook bij hem meldt...

Succes!

Angela67

Angela67

03-11-2016 om 21:33

foto van haar maken en naar wijkagent gaanq

is ze nou helemaal gek geworden. Ik zou haar fotograferen (zonder dat ze het ziet) en dan haar laten weten dat je de wijkagent om advies hebt gevraagd.
gr Angela

In het bos

liggen genoeg stokken of stevige takken. Zo'n tak kan je gebruiken als wandelstok maar ook als wegjaagstok als haar hond in jullie buurt komt.
Laat je niet imponeren door die vrouw.

Ten tweede; ze kan wel aan 20 mensen vertellen dat jouw hond vals is. Als die mensen dat zelf nooit ervaren hebben, waarom zouden ze dan haar geloven? Je weet niet eens of ze haar wel geloven? Anderen gewoon vriendelijk goedenmorgen wensen want je hoeft jezelf niet te verdedigen.
Hoogstens tegen haar hond en daarvoor heb je een stok of grote paraplu. Je bent niet de eerste die haar hond verdedigt tegen aanvallend gedrag van een ander.

Ps. Een hond weet heus wel dat iemand met een zwaaiende stok gevaar betekent. Dat beest blijft dan instinctief uit jullie buurt. Zie het maar eens aan of die hond inderdaad uit jullie buurt blijft als je quasi nonchalant royaal met een stok zwaait.

rode krullenbol

rode krullenbol

03-11-2016 om 22:12

Of anders ...

toch zo'n piepding!

Hondeneigenaresse

Hondeneigenaresse

04-11-2016 om 06:32

Wijkagent

Ja, aan filmen heb ik ook al gedacht inderdaad.

Het is zo irritant wanneer je netjes met je hond aangelijnd naar het bos wil lopen en de confrontatie niet aan wilt gaan terwijl dat zij het steeds bewust lijkt op te zoeken. Die witte Jack Russel die ze had was ook zo vals (heb ik nu al 2 jaar niet meer gezien).

Ik vrees zelfs dat wanneer haar hond gebeten wordt dat ik dan de schuld krijg en de rekening krijg terwijl ik van niets weet....zo'n type is het wel.

Denk dat ik de volgende keer wel de wijkagent bel. Ik heb het ook nog eens aan mijn hart dus ik mag me niet te druk maken.

Angela67

Angela67

04-11-2016 om 07:22

weet je waar ze woont?

hoe is de buurt waar ze woont, ken je haar medebewoners? Als mij zoiets zou gebeuren in de omgeving dan zou ik bekende hondeneigenaren uit mijn straat vragen om regelmatig samen de hond uit te gaan laten en een soort campagne op te zetten, dus inderdaad foto/filmen, mevrouw netjes aanspreken mét buurvrouw/buurman erbij, door haar straat wandelen en kijken of je mensen in haar directe buurt kent etc.
Kennelijk kan ze niet tegen directe gesprekken dus moet jij het zo organiseren dat ze zonder 'dreigen' maar mét gezelschap tot een uitleg komt waarna jullie het kunnen afsluiten. want dit is geen doen natuurlijk. Het is op z'n zachtst gezegd raar dat jij het moet gaan oplossen maar duidelijk is dat het van haar kant niet gaat gebeuren.
gr Angela
ps misschien hoor je wel via buren/bekenden dat ze een notoire ruziemaakster is bijvoorbeeld, dan weet je ook al wat beter wat voor vlees je in de kuip hebt

lieverdje

lieverdje

04-11-2016 om 09:16

moeilijke/zieke mensen

Ik heb eens met zo iemand te maken gehad, het ging alleen niet om honden. Het was op een smal fietspad in het bos, en daar fietste ik met een vriendin. We haalden twee oudere dames in, verder niks aan de hand. Totdat toen we er ruimschoots voorbij waren een van de dames omviel en begon te schreeuwen dat ik haar express van de fiets had geduwd......en ze schreeuwde het hele bos bij elkaar.... zucht. De andere vrouw nam het voor haar op. Politie erbij, hulpverleners erbij, hele toestand. Toen nam een agent mij apart en zei dat het in orde was, deze vrouw was een bekende bij de hulpdiensten. Blijkbaar was ze geestelijk niet in orde en had ze vaker andere mensen vals beschuldigd van mishandeling.

Misschien is er ook wel iets aan de hand met die hondenbezitster... het kan geen kwaad om eens contact op te nemen met de wijkagent. Wat je nu overkomt is daar voldoende aanleiding voor, lijkt me.

Hondeneigenaresse

Hondeneigenaresse

04-11-2016 om 09:18

Buurt

Ik heb geen idee waar ze woont. Ik weet alleen een huizenconplex waar ze woont, maar die is ontzettend groot. Ze moet ook een stuk wandelen om bij het bos te komen. Ik spreek soms hondenvezittrs uit de buurt die ik ken en regelmatig hun honden in het bos uitlaten. De een kent haat niet, de ander vaag. Gisteren sprak ik een vrouw die haar wel kende (ze zag ze ook aankomen). Zij zou haar gaan uitleggen dat de hond die haar hond waarschijnlijk gebeten heeft een andere hond is (wel van hetzelfde ras) en dat ze het helemaal verkeerd heeft. Ze vond het een erg vervelende beschuldiging ook.

Hondeneigenaresse

Hondeneigenaresse

04-11-2016 om 09:26

Lieverdje

Ze vrouw is er heilig van overtuigd dat het mijn hond is geweest die haar hond heeft gebeten.
Zoals ik al eerder zei, heb ik haar al eens heel rustig en duidelijk geprobeerd uit te keggen aan de hand van de hond die ze beschreef en wie ermee wandelde, dat het weliswaar om een hond van hetzelfde ras gaat, maar dat het een andere hond is en niet mijn hond.

Ook gisteren weer zei ze dat ik altijd mijn hond 'aan de lange lijn hou'. Dat klopt niet. Mijn hond loopt altijd aan de riem en in het bos los. De betreffende hond loopt wel aan de lange lijn. Ze heeft gewoon echt de verkeerde voor ogen! Maar dat krijg ik gewoon niet aan haar verstand gepeuterd.

Nou, dadelijk maar weer de hond uitlaten....--

Triva

Triva

04-11-2016 om 09:34

tjonge

zoek die andere hond op en maak een foto van jouw hond en die hond met die eigenaar en laat die de volgende keer zien en zeg dat ze je vanaf nu met rust laat omdat je anders de wijkagent er bij haalt.

Ad Hombre

Ad Hombre

04-11-2016 om 09:34

Honden

Uit dit en dat andere draadje laatst ben ik toch weer bevestigd in mijn stelling dat honden geen verrijking van de samenleving zijn.

Misschien moeten we het adopteren van honden ook maar gaan verbieden.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-11-2016 om 10:59

Arme Ad Hombre

Wat moet jij het moeilijk hebben tussen al die honden. Dan vind jij het vast ook geen verrijking dat honden drugs, slachtoffers onder puin en ziektes kunnen ruiken en dus aanwijzen. Dat mensen met een beperking zelfredzaam zijn met een hond, dat met een hond omgaan door aaien e.d. stressverminderend werkt en dus goed voor het hart e.d., dat mensen zich minder eenzaam voelen met een hond en gewoon gelukkiger zijn met een hond. Tja... vind ik iemand die alleen maar ikke ikke op dit gebied denkt een verrijking?

hondeneigenaresse

hondeneigenaresse

04-11-2016 om 11:10

Triva

Dat was ik ook al van plan.

hondeneigenaresse

hondeneigenaresse

04-11-2016 om 11:12

Ad Hombre

Ik voel dat je een andere discussie wilt voeren. Start hiervoor een eigen draadje.

lieverdje

lieverdje

04-11-2016 om 11:20

maar als ze haar hond loslaat

....juist als jij er je hond uitlaat en dat keer op keer, is dat op zijn minst opmerkelijk. Ook al zou jouw hond gebeten hebben (wat niet zo is), moet ze niet moedwillig haar hond loslaten. Jij voelt je niet veilig met dat mens en haar hond in de buurt. Dat vind ik wel een melding waard. Kan ook buurtbemiddeling zijn, als dat er is, in plaats van de politie.

mijk

mijk

04-11-2016 om 11:33

Hier ook eens zo'n kwestie gehad en

contact gehad met wijkagent en verzekering (loslopende hond viel mijn aangelijnde hond aan en liep in het daarop onstane gevecht zelf schade op en wilde dierenartskosten claimen). Daaruit geleerd dat het juridisch heel simpel is. Als je hond is aangelijnd en vecht met een niet aangelijnde hond wordt de schuld altijd gelegd bij de niet aangelijnde hond....

Paddington

Paddington

04-11-2016 om 11:33

Hond

Wij hebben dat ook hier gehad met een hond. Uiteindelijk hebben wij (mijn vriend en ik) de hond weggejaagd. Dat idee van de stok vind ik helemaal niet raar. Bij ons liep de hond altijd los en ontsnapte uit de tuin. Er was dus niet eens een eigenaar in de buurt. Door de hond bij onze honden weg te houden en bang te maken hadden we het na twee keer al voor elkaar dat hond wel kwam aanrennen, maar zodra hij/zij ons herkende weer wegliep.

In jou geval is het een stuk moeilijker. Het zou mij na jouw verhaal namelijk niet verbazen dat als jij met een stok zwaait zonder de hond te raken, dat zij jou aangeeft als dierenmishandelaar. In jouw geval zou ik echt een gesprek aangaan met de wijkagent. Nu is het nog een vervelende zaak, maar nog niet uit de hand gelopen. Als je hier langer mee doorloopt en de hond blijft tegen die van jou op botsen, dan heb je kans dat jouw hond wel een keer hap zegt. Het lijkt mij daarom zaak om snel actie te ondernemen.

hondeneigenaresse

hondeneigenaresse

04-11-2016 om 12:24

Lieverdje, Mijk en Paddington

Lieverdje:

Dat is zeker opmerkelijk en neigt zelfs naar opzet. In ieder geval doet ze het bewust. Ze ziet me aankomen en heeft ook haar hond aan te lijn. Als ze me op afstand passeert (ik loop al een stuk uit haar buurt op het fietspad om geen confrontatie aan te gaan), klikt ze dus die hond los die als een bezetene van achteren mijn hond aan wil vliegen….

"Hij doet helemaal niets joh" wordt er vanaf een afstand geroepen…..terwijl ik nog sta na te trillen van schrik; zeker als je dat niet verwacht.

Mijk: ontzettend bedankt voor de vermelding. Dat wist ik niet. Ik was alleen maar in de veronderstelling dat het meer om de toegebrachte schade gaat en dat dus de eigenaar van de hond die de schade toebrengt op de andere hond, automatisch de kosten moet betalen. Daarom ben ik ook zo panisch voor dat mens want mijn hond reageert nu al door te grommen en te blaffen als ze hem ziet. Er komt een moment dat hem echt bijt.

Paddington: Nou, daar heb je zeker gelijk in. Ik heb natuurlijk al een aantal keer woedend op deze vrouw gereageerd en haar zelfs toegebeten dat "de volgende keer de hond van mij is". Ze reageerde toen koeltjes met de opmerking dat "ik maar op mijn eigen hondje moest letten"….(mijn hond die dus aangelijnd is).

mijk

mijk

04-11-2016 om 12:27

daarom meld ik het ook even!

Ik heb het vrij uitgebreid uitgezocht toen... Ook omdat hier een jongen woonde met vrijstevige psychiatrische problemen die zijn honden op de mijne afstuurde....

hondeneigenaresse

hondeneigenaresse

04-11-2016 om 12:29

uitrolbare looplijn

Wat ze ook doet is haar lijn laten vieren (ze heeft haar hond aan zo'n uitrolbare looplijn) als ze me passeert zodat haar hond net te dicht maar niet helemaal bij mijn hond kan komen. Die hond hangt dan al steigerend en met ontblote tanden te grommen en te happen naar mijn hond he.
Ik hou mijn hond kort aan de lijn en probeer zo snel mogelijk langs haar heen te gaan over het fietspad (zij blijft breeduit op het voetpad staan).

Rode krullebol,

Bedoelde je soms zo'n gele electronische vliegenmepper voor een waarschuwend effect op de neus als die hond te dichtbij komt?
In Amerika dragen honden een elrctrohalsband. Als ze los in de tuin lopen maar voorbij een electrische grens gaan, krijgen ze een licht schokje. Dus geen vorm van dierenmishandeling, lijkt mij.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-11-2016 om 12:36

Flanagan

Niet om het een of ander, maar zou jij in het verkeer elektrische schokjes willen hebben als je per ongeluk te hard rijdt?

Kaaskopje

Kaaskopje

04-11-2016 om 12:43

Wat een gedoe Hondeneigenaresse!

Je bent er mooi klaar mee. Ik weet niet wat er gebeurt als jij foto's van haar gaat nemen, maar is er iemand die met je mee kan lopen, een paar stappen achterblijft om de indruk te wekken dat jullie niet bij elkaar horen en natuurfoto's kan maken? Zo mooi die herfstkleuren. Jammer dat haar hond erbij op de foto komt.

Ad Hombre

Ad Hombre

04-11-2016 om 13:03

Kaaskopje

Ik wil geen discussie voeren, maar ik vind citaatjes zoals deze van mijk toch best shockerend.

mijk:
"Ik heb het vrij uitgebreid uitgezocht toen... Ook omdat hier een jongen woonde met vrijstevige psychiatrische problemen die zijn honden op de mijne afstuurde...."

Er zijn veel teveel gekken die hun psychiatrische problemen proberen te compenseren door met een dreigende hond los rond te lopen en dike blijkbaar ook nog op andere honden los te laten.

Kaaskopje ( zeer ot)

Mogen ze van mij invoeren bij mobiel bellen. .
Gister weer eentje voor mij, die slingerde omdat hij niet door het voorruit keek maar blijkbaar iets in zijn kruis interessanter vond.

lieverdje

lieverdje

04-11-2016 om 13:22

dat is het, Ad

...ik ben ook wel van mening dat mensen teveel huisdieren hebben (met name honden en katten). Eigenlijk zou je ze alleen mogen hebben als je er de ruimte voor hebt en het andere mensen niet tot last is. Als ik hier zo rondkijk is er best wel sprake van enige overbevolking... gelukkig voor mij vind ik zelf de meeste leuk en schattig om te zien, maar we hebben hier dus wel flinke overlast van poep van zowel honden als katten.

Maar dat willen de dierenliefhhebbers hier natuurlijk niet horen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.