Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Beginnersvraag kinderopvangtoeslag

Hoi,
sinds afgelopen jaar heb ik kinderopvangtoeslag aangevraagd. Is het nu nodig om het voor 2009 opnieuw aan te vragen? Of hoef ik alleen wijzigingen door te geven?
Gr.Amunda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

04-12-2008 om 20:58

Alleen wijzigingen doorgeven

en als je straks de brief krijgt over 2009 goed controleren of de gegevens kloppen. Bv als je een periodieke salarisverhoging aan het begin van het jaar verwacht is het wel slim om dat alvast door te geven.

Groet,
Angela

joer

joer

07-12-2008 om 14:52

Iedereen toch?

Ik heb begrepen dat iedereen een wijziging moet doorgeven omdat meestal elk jaar het uurtarief en daardoor ook de maandelijkse kosten veranderen (en dus ook de maandelijkse teruggave).

Je hoeft je dan niet meer helemaal "in te schrijven" maar deze wijzigingen moet je wel doorgeven om de juiste vergoeding te krijgen.

Klopt toch? of is dit niet juist?

Groeten JOER.

Minet

Minet

07-12-2008 om 20:59

Nee

Je moet alleen een wijziging doorgeven als het tarief is verandert (dit is lang niet overal per definitie per 1 jan.) of als er iets wijzigt in opvanguren. En natuurlijk als jouw/jullie inkomen aanzienlijk hoger of lager wordt.
Is er niets door te geven, dan hoef je ook geen wijzigingsformulier in te vullen.
Groetjes, Minet

Jesse_1

Jesse_1

10-12-2008 om 09:39

Hoeft niet joer

Ook bij een verandert uurtarief hòef je dit niet door te geven. De bijdrage van de belastingdienst blijft dan gelijk en na de opgave van de daadwerkelijke kosten na afloop van het kalenderjaar krijg je alsnog het verschil bijbetaald.
Als je echt een JUISTE vergoeding wilt ontvangen, moet je de tariefswijziging doorgeven, maar omdat wij sowieso al zitten met vakantieopvang (BSO) die wij van te voren niet (kunnen) inplannen klopt het sowieso al niet.
Jesse

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.