Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Boos

Boos

19-10-2012 om 09:38

Boos op bso


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik snap t wel

ik werk zelf op een bso( en vso/kdv). Ik snap de reactie wel.
Als we kinderen halen hebben we lijsten bij wie er meegaat( staat misschien niet zo gezellgi maar is wel erg effectief en snel als je 22 kinderen mee moet nemen.) We lopen binnen school en daarna wordt de presentie nog een keer gecheckt. Dus binnen hoogstens 10 min. weet ik of je iemand mist.
En ja.. ik heb ook wel eens een kind meegenomen omdat ik niet door had gekregen dat ze naar huis mocht. Dat check ik dan op de BSO omdat ik ze wel eerst meeneem. Mag ze dan naar huis of komen de ouders naar ons toe gelopen prima. Wel zeg ik dan sorry omdat het voor het kind vervelend was. Niet dat ik er dan iets aan kan doen maar dat staat voor mij los ervan.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

21-10-2012 om 11:12

Annet

Geen idee waar jij die 5 euro per uur op baseert. Die vergoeding is echt heel ander opgebouwd. De kans dat Boos 15 euro per uur betaalt is echt heel klein....

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

21-10-2012 om 11:18

En ik snap het ook

BSO heeft echt flinke steek laten vallen. Dit gaat ook om vertrouwen, zo zou ik dat ook niet hebben.

Dit geval op zich zou voor mij geen aanleiding zijn om het contract meteen op te zeggen, als de reactie van de BSO leiding tenminste accuraat zou zijn. En dat issie niet....

Boos heeft haar beslissing blijkbaar al genomen. Dan is het nu zaak om de emotie te laten rusten en zakelijk de onderste steen boven te krijgen. Niet schelden, niet mailen maar netjes zakelijk je dossier opbouwen. Ik zou in ieder geval proberen te achterhalen wat ze hierover hebben vastgelegd in het protocol en of je bij de GGD nog verhaal kunt halen. Als je nu zakelijk flink stampij maakt heb je kans dat ze er ook wel klaar mee zijn en dat je per direct er vanaf kunt. En anders schudt je wellicht in ieder geval de boel een beetje op zodat de mensen na jou hier misschien niet meer tegenaan zullen lopen.

Annet

Annet

21-10-2012 om 11:18

Ginny

Ik ga uit van 5 euro per uur voor de oppas. Dat is volgens mij het maximale bedrag voor een gastouder waarover de belastingdienst bijdraagt.
Hoeveel Boos gaat betalen, is afhankelijk van de bijdrage die ze krijgt.
Met drie kinderen uit één gezin, wordt het voor een gastouder aantrekkelijk om maar enkele uren op te passen en de vergoeding is dan hoog genoeg om bij je thuis te komen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

21-10-2012 om 11:29

Dat klopt annet

Ik las het anders. Ik dacht dat je bedoelde dat Boos 15 euro per uur betaald aan de BSO en daarvoor ook best een oppas kan vinden. En zo licht het dus niet.

Al met al zou je best gelijk kunnen hebben. Ligt een beetje aan hoeveel Boos zelf nog moet betalen aan eigen bijdrage.

Terecht boos

Ik vind je boosheid wel terecht hoor. De BSO heeft duidelijk steken laten vallen. Een excuus aan je kind was wel zo netjes geweest, al is het maar omdat het overstuur was van de hele toestand. En een kind dat drie kwartier kwijt is, daar zou ik ook niet blij van worden. Je betaalt toch voor een stukje gerust gevoel.
Het is duidelijk dat dit de bekende druppel is: het is blijkbaar het zoveelste incident. Dan is het begrijpelijk dat je zo'n drastisch besluit neemt.
Kortom, ik snap je wel hoor. En ik hoop dat je een goed alternatief vindt.
n@nny

Hanne.

Hanne.

21-10-2012 om 23:23

Heel terecht

Volgens mij ben je heel terecht boos. De BSO moet je kind opvangen. Het minimale dat ze daar voor moeten doen is zorgen dat ze weten waar je kind is (op de BSO of met afmelding elders).

In geval van twijfel een kind wél op de BSO laten blijven vind ik niets mis mee, maar als er twijfel is los die dan op. Doe niet alsof een kind gek is en negeer zijn opmerkingen. Ze moeten zich de ogen uit d kop schamen!

Of je onder je opzechtermijn uitkomt weet ik niet. Je zal in iedergeval schriftelijk een klacht in moeten dienen. Maar je kan niet claimen dat ze je kind in gevaar hebben gebracht door het uit het oog te verliezezn. Het kind dat thuis was had daar toestemming voor. Ze hebben alleen een kind niet naar huis laten gaan dat dat wel mocht.

Vergeet overigens niet dat er soms hele rare dingen kunne gebeuren. Ik heb één keer eerder een dergelijk verhaal gehoord, waarbij een kind door de verkeerde BSO werd opgehaald: Kind x (kleuter 1 week op school) zou door BSO 1 worden opgehaald en stond daar per ongeluk niet op de lijst. Bij BSO 2 zou een nieuw kind komen met de zelfde voornaam. En dat kind was er niet... Dus ging kind x met BSO 2 mee.

Beide BSO's zijn zich overigens rot geschrokken dat dit kon gebeuren.

Fiorucci

Fiorucci

22-10-2012 om 10:10

Ik vind je boosheid zeer terecht. Het klopt gewoon van geen kanten. En las je kind, wat niet weg mocht, kennelijk overstuur genoeg is om te huilen, is een excuus terecht.

Boos

Boos

22-10-2012 om 11:53

Inmiddels...

Inmiddels vindt de directeur ook dat ik heel terecht boos ben.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

22-10-2012 om 13:59

Mooi!

Daar kun je wat mee!

Vraag is natuurlijk wat hij daarmee gaat doen...

ishtar

ishtar

23-10-2012 om 08:49

Wij zijn

wel onder de opzegtermijn uit gekomen: kind ging uit zijn plaat door onhandigheid/onervarenheid van leiding, en ze konden niet voorkomen dat kind hem 'smeerde' Dat vond ik dermate verwijtbaar dat ik hem per direct heb thuisgehouden, en via de mail het voorval heb gemeld en heb opgezegd, met de mededeling dat ik ervan uit ging dat in dit geval er geen opzegtermijn zou zijn.
Het heeft een aantal telefoongesprekken gekost, maar uiteindelijk vonden zij dat ook. Het begin is er, met de toezegging dat zij vinden dat jij terecht boos bent.

Boos

Boos

24-10-2012 om 20:16

Excuses, geen opzegtermijn en zelfs geld terug over maand oktobe

Gisteren kreeg ik een factuur over de maand november (verstuurd door financiele afdeling). Ik heb gerefereerd aan het incident en vandaag kreeg ik een mailtje wat er op neerkomt dat ik geen opzegtermijn heb, de laatste nog niet afgenomen BSOmiddag van oktober en de betreffende BSO middag terug krijg gestort. Dat vind ik dan wel heel erg netjes!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-10-2012 om 22:15

Heel mooi!

Ik hoop dat je snel een andere oplossing hebt die wel vertrouwen geeft.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.