Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
liora

liora

03-01-2011 om 13:32

Combi kdv en psz

Hoi,

Ik overweeg om als zoon 2,5 is hem misschien een combi van kdv en psz te laten doen. Dat zou dan betekenen: 3 dagen creche en 2 ochtenden psz.

Heeft iemand hier ervaring mee? Voegt het wat toe? Hij gaat nu 4 dagen naar de creche.

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yaron

Yaron

03-01-2011 om 14:27

Hier

Mijn dochter gaat 2 dagen naar het kdv en 2 dagen naar de psz sinds ze 2,5 is, maar ze vindt zelf het kdv leuker. Daar doen ze veel activiteiten, zoals knutselen, koekjes bakken ed. Hier op de psz doen ze niet zoveel aan dat soort dingen, het is meer vrij spelen, dan fruit eten en dan nog een paar liedjes zingen of een spelletje en dan is het klaar. Ik werk niet als ze naar de psz gaat, de psz is bij ons netto ook duurder, want voor het kdv krijgen we kinderopvangtoeslag en voor de psz niet.

liora

liora

03-01-2011 om 14:38

Yaron

Dank voor je reactie!

Waarom doe je dan niet drie dagen kdv, als je dochter dat eigenlijk leuker vindt?

Yaron

Yaron

03-01-2011 om 15:24

Liora

Dat is niet praktisch i.v.m. reistijden, de psz is bij ons in het dorp op loopafstand en het kdv in een ander dorp 10 km verderop. En zo leert ze ook alvast wat kindjes kennen die bij haar in de klas komen, het is hier een klein dorp met twee scholen en de meeste peuters gaan ook naar de psz. Het is ook niet zo dat ze de psz helemaal niet leuk vindt, maar ze gaat wel liever naar het kdv.

Hier niet

Niet eens overwogen om zoon naast 3 dagen kdv ook psz erbij te doen (want hier krijg je dat gratis) want dat zou betekenen dat op de 2 dagen dat ik niet werk dat hij dan naar de psz zou gaan. En ik ben graag 2 dagen met hem thuis om te zwemmen, vriendinnen te zien etc.