Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

dagen bso verplaatsen om aansluiting te vinden bij vriendinnetjes?

Mijn dochter in groep 3 lijkt slecht aansluiting te vinden bij haar vriendinnetjes in de klas omdat zij nu op andere dagen naar de bso gaat dan de meeste meiden in haar klas. Omdat die meiden nu ook na school met elkaar op de bso spelen en met elkaar kunnen afspreken op de dagen dat zij niet naar de bso gaan (en mijn dochter dus wel). Ik heb al eerder aan mijn dochter gevraagd of ze niet een dag wil omruilen zodat ze wel eens na school met ze kan afspreken en ze ook bij de bso kan zien, maar zij geeft zelf aan dat ze deze dagen fijn vindt omdat de groepen dan niet zo groot zijn bij de bso.

Wat te doen? Ze heeft er wel last van dat ze hierdoor toch de aansluiting mist.

Ava

Ava

03-10-2016 om 15:44

Een weekje proberen

Groep 3 is voor veel kinderen aanpoten: in no time leren ze lezen. En groep 3 is het serieuze werk, natuurlijk (nauwelijks nog spelen). Die van mij kwamen regelmatig bekaf uit school en wilde helemaal niets meer in de middag (behalve lekker rustig thuis zijn).

Als je wilt dat zij het een keertje probeert, kijk eens of je een keer kan ruilen op de dag dat die andere meiden er zijn. Als jij of zij bang is dat het wat te druk voor haar is, maak je de afspraak met de BSO dat je tussendoor even belt, om te vragen of je haar eerder moet ophalen. En dan kan je haar thuis vragen hoe zij het vond en of zij het vaker wil.

En als zij dat niet wil, zou ik het lekker zo laten. Groep 3 is pittig en er komt vanzelf een tijd dat zij genoeg conditie heeft opgebouwd en wel wil af kunnen spreken.

bieb63

bieb63

03-10-2016 om 22:07

proberen

Maar bij mij komt de vraag naar boven: BSO heb je toch op dagen dat beide ouders niet thuis zijn en niet als ze wel thuis zijn? Dus hoe zie je dat om die dagen te wisselen?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-10-2016 om 22:09

Je werkdagen wisselen?

Bieb

bieb63

bieb63

04-10-2016 om 10:04

Ginny

Dat kan theoretisch natuurlijk. Maar m.i. niet direct vanzelfsprekend en daarbij kan dat vaak natuurlijk ook helemaal niet.

NHagen

NHagen

04-10-2016 om 13:53 Topicstarter

zzper

Als zzp-er kan ik mijn werkdagen wisselen. Dus dat kan geregeld worden, bij de bso wordt het wat lastiger (lange wachttijd), maar zou dus op termijn wel mogelijk zijn.

NHagen

NHagen

04-10-2016 om 13:57 Topicstarter

Ava

Dank Ava, ik ga het eens bespreken met mijn dochter. Wie weet als er weer ergens een beginnetje wordt gemaakt helpt dat. De eerste schoolweken mocht ze op vrijdag bij een vd vriendinnetjes spelen ipv de BSO. Dat vond ze wel fijn, maar dat gaat niet structureel natuurlijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.