Chris35
02-03-2009 om 15:20
De tso en de bso
Mijn dochter is bijna 2,5 en ik moet haar inmiddels gaan inschrijven voor tussen- en naschoolse opvang, maar ik weet dus niet waar ik rekening mee moet houden. Ik weet nog niet eens naar welke school ze gaat en of ik tzt mijn werktijden kan/ga aanpassen. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Linda99
02-03-2009 om 15:25
School
Het lijkt me handig dat je eerst bedenkt naar welke school je haar wil hebben. En dan kijken welke opvang handig is qua logistiek. Bij ons zit de BSO in hetzelfde gebouw als school, ideaal! Tso is wel ergens anders dus daar lopen ze heen.
Bij ons is het wel zo dat er maar 1 aanbieder is qua BSO dus daar hoefden we verder niet een keuze in te maken. Wellicht speelt dat bij jou ook mee.
Inmiddels heb ik mijn werktijden aangepast en is de oudste van de BSO af.
Knutselkei
03-03-2009 om 11:21
Als je de school
Ik reageer in dit draadje omdat de andere verwijderd wordt;
Als je weet naar welke school je kind gaat of de BSO heeft over heel de gemeente een opvang dan zou ik vast inschrijven. Hier moet je ook apart inschrijven hoor voor de BSO, fom, is dat bij jullie niet? Niet alle kinderen gaan automatisch naar de BSO door.
Chris35
03-03-2009 om 14:45
Bij 2 jaar al
Hier -omgeving Utrecht- kregen we na de 2e verjaardag een brief van de overkoepelende org. waar de KDV's en de NSO's onder vallen dat we haar al moeten/kunnen inschrijven! Wachtlijsten dus!
Ik denk dat ik haar idd maar gewoon inschrijf en maar gok hoe ik tegen die tijd mijn werk kan indelen....
Minet
03-03-2009 om 16:40
Tip
Schrijf haar zo wie zo in voor de maandag/dinsdag/donderdag na schooltijd, daar zit nl. de wachtlijst. Afzeggen van een middag kan altijd nog tegen die tijd, heb je toch woe. of vr. nodig, dan is daar bijna altijd wel ruimte.
Groetjes, Minet
joer
04-03-2009 om 21:36
Inschrijven voor tso en nso
Bij ons inschrijven voor de NSO vanaf 3 jaar.
Ik zou je dochter vanaf het moment dat het mag inschrijven voor de TSO en NSO voor de dagen die je nu werkt. En vanaf de leeftijd van 4 jaar.
Als je de school nog niet weet geef je dit pas later door. Bij ons kan dat.
Probeer wel ruim van te voren zekerheid te krijgen wat betreft je werkdagen en de school. Geef dit dan ook direct door aan de planningsafdeling zodat zij precies weten wat je opvangwensen zijn.
Het belangrijkse is dat ze ingeschreven staat. Het aanbieden van plaatsen gaat vaak via wachtlijst op inschrijfdatum.
Groeten JOER.