Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Even stoom afblazen [bso]

Mijn zoon is vandaag weer met school begonnen en is van groep 1 naar 2 gegaan. In groep 1 hebben ze op zijn school een wat apart rooster met alle ochtenden school en verder alleen op dinsdag in de middag ook school. Andere middagen zijn dus vrij.

Zoon ging afgelopen 1,5 jaar op maandagmiddag en donderdagmiddag vanaf 12 uur naar de BSO. Kom ik vanmorgen de klas in en staat er zo'n miep van de BSO met de mededeling: Je bent vergeten aan de afdeling planning door te geven dat zoon op ma en do pas vanaf 15 uur naar de BSO komt!

Grrrr, natuurlijk helemaal niet aan gedacht en die BSO is ook lekker proactief bezig dat ze niet kunnen bedenken dat een kind uit groep 1 misschien toevallig het volgende jaar naar groep 2 gaat. Maar goed, ik dus meteen langs de planning gegaan en nu blijkt dat we nog een maand opzegtermijn hebben ook! Betaal je dus leuk een maand voor 24 uur opvang waar je helemaal geen gebruik van maakt.

Nu snap ik ook waarom de BSO niet zelf een herinnering stuurt met de vraag of er nog wijzigingen zijn voor komend schooljaar....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mees

Mees

25-08-2009 om 16:19

Dat mag maarrrr 2

Eerlijk gezegd vind ik dat je de verantwoordelijkheid van het doorvoeren van wijzigingen niet bij een ander mag leggen. Kinderopvangorganisaties zijn net als andere organisaties in dit soort zaken niet zelf-denkend.
En waarom zouden ze? Alleen jij bent verantwoordelijk. (maar dat weet je zelf al

En dat meisje 'miep' noemen vind ik eerlijk gezegd niet zo respectvol overkomen, ze kan er zelf immers helemaal niks aan doen!

gr Mees

Leandra

Leandra

25-08-2009 om 17:59

Je hebt mazzel

Veel organisaties rekenen 2 maanden opzegtermijn. En het is echt iets waar jezelf verantwoordelijk voor bent. Ik kan me voorstellen dat je baalt, maar het is je eigen verantwoordelijkheid

Groetjes Leandra

Triple

Triple

25-08-2009 om 20:52 Topicstarter

Klopt

Ja natuurlijk ben ik zelf verantwoordelijk, maar ik vind het zo flauw dat die BSO-miep (O nee, die allerliefste juffrouw van de BSO) nu op maandagmorgen pontificaal in de klas gaat staan om mij (en nog een hoop anderen!) erop te wijzen dat ik ben vergeten de wijziging aan de planning door te geven. Wat doet ze überhaupt in de klas?! Als ze dan toch de moeite neemt me erop te attenderen dan kan dat toch ook schriftelijk en liefst nog vóór het begin van het nieuwe schooljaar. Nu komt het nogal 'Lekker puh'-achtig over.

Maar goed, ik zal zelf op de blaren zitten en de opvang-uren betalen waar ik niet eens gebuik van maak.

Beetje o.t. maar in mijn eigen werk adviseer ik ook wel eens klanten om een andere aanpak te kiezen voor hun gevraagde onderzoek waardoor zij geld besparen, zelfs als dat ons minder omzet oplevert. Dat noem ik goed adviseurschap of klantvriendelijkheid.

Nasha 1st

Nasha 1st

25-08-2009 om 21:26

Pro-actief

had de BSO je daar inderdaad wel op kunnen attenderen, ze vangen kennelijk meer kinderen op op die school, dus ze hadden kunnen weten dat je zoon nu in groep 2 niet meer op die middagen zou komen. Aan de andere kant is het natuurlijk ook aan jou om er op te letten (je wist dat je meer uren afnam op die dagen)....maar goed, ik zou ws net als jij er totaal niet aan gedacht hebben....

Hier bleek afgelopen maandag oudste ineens niet naar school te hoeven, en kon hij toch op de BSO terecht....ik moet zeggen dat meedenken hier over het algemeen wel goed gaat....

Triple

Triple

25-08-2009 om 21:31 Topicstarter

Aanvullende info

Deze BSO zit recht tegenover de school en er gaan vrijwel alleen maar kinderen heen van deze school (enige school en BSO in het dorp!) dus ze weten echt wel hoe het allemaal werkt met de schoolroosters.

Verder heb ik helemaal geen klachten hoor. Ze zijn best flexibel met incidentele extra opvang of incidenteel ruilen van opvangdagen.

Minet

Minet

26-08-2009 om 07:58

Niet klantvriendelijk

Alle kinderopvangorganisaties waarbij ik heb gewerkt deden in de zomer (voor hen komkommertijd) een check op bso-kinderen per school op leeftijd. Vervolgens kregen alle ouders van kinderen waarvan verwacht werd dat zij ineens een korte middag gingen komen ipv een lange, een briefje met daarbij een wijzigingsformulier, zodat ze optijd de wijziging konden doorvoeren en de org. zeker wist hoeveel kinderen per dag op welke bso waren.
Ouders konden dat erg waarderen, en de org. had in de eerste schoolweek geen personele problemen.

Mees

Mees

26-08-2009 om 08:52

Dorp/stad

Nu ik hoor dat je in een dorp woont, met maar 1 school en 1 bso is het misschien toch wat anders. Ik woon in een grote stad, met talloze scholen en dus ook ontelbaar veel bso's. Met 3 grote kinderopvangorganisaties die al die bso's (en kdv en psz) regelen. In mijn gedachtengang was het dus voor een kinderopvangorganisatie een hele kluif om van al die scholen dat zelf bij te gaan houden.(over de kosten nog niet te spreken) Maar in een kleinere organisatie is dit denk ik haalbaarder, zeker nu ik het verhaal van Minet lees. Da's wel super hoor!

Minet

Minet

26-08-2009 om 10:05

Kleine/grote

Voor een kleine org. kan het makkelijker lijken, maar grote organisaties hebben uitstekende planningsprogramma's, waarbij ze op vanalles en nog wat kunnen filteren, dus pik een school eruit, een geboortejaar, en hoppa, je hebt alle kinderen van die school die een brief kunnen krijgen.
Het is echt simpel, en ook bij de grote organisaties is daar in de zomer een dag voor vrij te plannen.
Helaas zijn er echter veel org. die niet zo meedenken met de klant.

amk

amk

26-08-2009 om 10:29

Grote organisaties

hebben vaak een uitstraling die veel professionaliteit doet vermoeden. Maar blijkt toch in de praktijk heel anders te zijn.
Mijn beeld over onze klanten (die wereldwijd consumenten producten leveren) en ons zelf (grote toeleverancier in de levensmiddelen industrie) en onze conculega's is dat we wel groot zijn, maar niet altijd even efficient.

Dit zal ook bij opvangorganisaties spelen. Belangrijke registraties kunnen volledig onhandig opgezet zijn door de groei van de organisatie en de (on)handigheid van de medewerkers met software.

Bij ons

betalen we net zoveel voor een lange als een korte middag. Maak hier dus geen bal uit. Als ze een middag vrij zijn gaan ze gewoon naar de BSO zonder bijbetaling. Ook houd de BSO zelf in de gaten wanneer dit soort middagen zijn, ideaal. Toen de jongste de middagen nog niet naar school mocht (de eerste weken is dat hier standaard) kwamen ze speciaal om mijn dochter op te vangen zonder extra kosten.

zon

zon

26-08-2009 om 18:53

Bij onze organisatie

gaat dat automatisch. Je krijgt zelfs bij aanmelding een overzicht waarin precies de onderverdeling van groep 1, groep 2 t/m 4 en groep 5 t/m 8 wordt gemaakt en wat de daarbij behorende kosten zijn.

Triple

Triple

26-08-2009 om 21:15 Topicstarter

Wat een verschillen!

Grappig te lezen wat een verschil er bestaat in service tussen kinderopvangorganisaties.
Nou ik ben inmiddels over mijn verontwaardiging heen hoor en ik leg me er maar bij neer. Grapje gaat me 150 euro kosten. Zonde van het geld, maar ook niet echt een man overboord.

jippa

jippa

31-08-2009 om 21:32

Brief schrijven

Toch zou ik ze een briefje of een email sturen met het hele verhaal. Ik vind het gewoon laks. Misschien de link van deze discussie erbij doen)
Jippa

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.