Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Tango

Tango

17-10-2010 om 21:02

Gaan jullie kinderen met plezier naar de vakantieopvang?

Het is weer zover, herfstvakantie en de kinderen moeten 2 dagen naar de vakantieopvang van de BSO. Allebei liepen ze vandaag alweer te klagen. Ze vinden een hele dag opvang veel te lang. BSO heeft ook geen geweldige invulling van de dag. Bij Tangozoon was nog helemaal niet bekend wat ze gaan doen, bij Tangodochter gaan ze op de fiets (handig, moet ik haar op de fiets brengen terwijl ik daarna met de auto een werkafspraak heb, gelukkig niet zo vroeg) naar een nabijgelegen historisch park waar ze al tig keer zijn geweest.
Ik vind dit zoooo vervelend, zou ze het liefst eerder ophalen, maar ja, ik moet gewoon werken. Ik ga het maar weer aankaarten bij de BSO, een beetje meer invulling van de dag kan toch wel?
Ik moest het even van me afschrijven hoor.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

17-10-2010 om 21:47

Hier ook tango

geen overtuigend gejuich van de kinderen. Afgelopen vrijdag waren ze al vrij en toen ik vroeg, wat hebben jullie gedaan? film gekeken, 2 stuks....ja! denk ik dan, lekker makkelijk! Betaal ik daar 1000 euro per maand voor??? Aankomende week hoeven ze maar 2 dagen, man is donderdag vrij en we hebben kaartjes voor Ernst en Bobbie, de laatste nieuwe show....Maar nee, ze gaan hier ook niet met plezier...

Carmen

Carmen

17-10-2010 om 21:54

Ja en nee

De gewone opvang vindt dochter op het moment geweldig. De vakantieopvang vindt ze ook heel leuk, als ze er eenmaal is. Maar als ze mag kiezen wil ze liever niet. Ik regel dus meestal iets anders. Logeren of vrijnemen (het gaat maar om twee dagen). Maar voor deze herfstvakantie regel ik niets. Ik weet dat ze het leuk gaat hebben, zowel vader als ik zitten ietwat krap in de tijd en vrije dagen. En volgend jaar gaat ze naar de middelbare, dus dat kan het niet meer. Kortom, ze moet naar de vakantieopvang, en ze gaat ongetwijfeld een heleboel lol hebben. Oh, en de leidster heeft ook nog speciaal gevraagd of ze komt, zij vindt het zo jammer dat dochter er nooit is in de vakantie

Carmen.

Tango

Tango

18-10-2010 om 20:58

Het viel enigszins mee vandaag

met name Tangodochter ging vanmorgen met veel tegenzin, gelukkig was haar vriendin er ook dus had ze het aardig naar haar zin gehad. Morgen wil ze wederom niet, want ze gaan een excursie naar de brandweer doen, vindt ze niet leuk want het is meer iets voor jongens en ze leert er iets van, het is toch geen school?
Tangozoon klaagde vanmorgen nauwelijks, bij binnenkomen waren er 2 van zijn beste vrienden en hij heeft zelfs nog een nieuw vriendje gevonden vandaag, dus dat ging ook prima. Ze hadden gelukkig ook een weekprogramma gemaakt en vandaag naar de speeltuin geweest, dus aardige invulling. Nu maar afwachten wat het bij hem morgen wordt, want op dinsdag zijn er meestal minder vriendjes van hem, dus vindt hij het vaak minder leuk.

Tango

Tango

18-10-2010 om 21:02

Nasha

Dat is wel heel erg ja, twee films kijken. Hoewel Tangozoon er niet over zou klagen hoor.
Hier hoeven ze gelukkig ook maar 2 dagen, maar dat vinden ze al veel. Verder ook nog weinig om naar uit te kijken. Nog geen activiteiten gepland, dus Tangozoon meldde al dat hij weer naar school wilde. We gaan gezien het weer maar niet weg met de caravan (zouden we vanaf woensdag gaan doen) en Ernst en Bobbie komen hier pas een week na de herfstvakantie. Tangozoon kan niet wachten.....

Vic

Vic

18-10-2010 om 22:05

Dochter

Mijn oudste dochter (11) vind het ook niet zo leuk op de bso. Liever zou ze alleen thuis blijven, uitslapen en de hele dag internetten en tv kijken. Dat moesten we nog maar even niet doen Voor deze week heeft ze morgen een speelafspraak geregeld en woensdag en donderdag bij oma logeren (ook zelf geregeld). Jongste (5) vind het wel leuk op de bso. Ze organiseren ook iedere vakantie veel activiteiten, met een weekthema.

Nasha 1st

Nasha 1st

18-10-2010 om 23:05

Vandaag

viel het ook wel mee met ze. Normaal moeten ze naar de "grote" BSO in de vakantie, maar vanwege teveel kinderen hebben ze de 2 schoolBSO's (de kinderen van onze school en de christelijke school worden normaal op hun eigen school opgevangen sinds kort) uit de wijk bij elkaar gevoegd op de christelijke school dit keer. Dat bleek de kinderen een stuk beter te bevallen en ik moet zeggen dat ze ook redelijk rustig thuiskwamen (meestal zijn het giga stuiters als ze op de grote BSO zijn geweest). Ze hadden een speurtocht in de wijk gedaan wat geloof ik wel in goede aarde was gevallen!

mams

mams

20-10-2010 om 17:23

Gisteren voor het eerst

1 dag in de week gaat ze naar bso, ze is 4, en nu voor het eerst 1 hele dag vakantieopvang. Ik had vrij, maar wilde eens proberen hoe het ging, voor als ik ooit eens een dag weg wil in de vakantie. (met vakantie opvang valt voor mij goedkoper uit dan zonder, dus die dag blijft bestaan. Hoef het niet te gebruiken)

Ze vond het geweldig, ik moet zeggen dat ze een leuk programma hadden. MAAR ze heeft 2 keer chips gehad en kreeg bij het weggaan 2 snoepjes. Ik vond dat overdreven. Thuis krijgt ze door de week geen snoep (heeft slechte kiezen) maar goed, het was al gebeurd.
Maar het viel me niet tegen, er werd echt van alles uit de kast getrokken om ze te vermaken en ik zou er knettergek van worden...Maar goed, het is mijn werk ook niet.

Maar 1 dag vond ze echt genoeg.

Groot minpunt was dat het op een andere locatie was, waar de wc's echt een heel eind van de groep afwaren en daar geen toezicht op was. (die wc's zagen er vreselijk uit en daar heb ik wel even op gewezen) En het was niemand opgevallen dat ze in de broek had gepoept, had ze zelf kunnen zeggen maar niet gedaan. Hoe ze dat opgelost heeft weet ik niet, maar er zat wel een vlek in de broek en legging. Wel keurige reactie toen ik het zei en de wc's waren toen ik terug kwam schoon...

liora

liora

20-10-2010 om 22:55

Wisselend

Soms wil zoon niet, maar hij heeft me ook weleens laten bellen of hij nog een extra dagje mocht komen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hier leuk

Kinderen zijn in de zomer bij gebrek aan op-vakantie elke week 1 dag (ze gaan er altijd 1) naar de BSO geweest. Vonden ze erg leuk en er was elke keer weer wat anders te doen. Per groep (BSO of Kidsclub) een eigen programma.

Deze week zijn ze ook geweest. Jongste had helemaal geen zin. Vond ik maar raar, ze vind het altijd leuk. Maar ze zat niet zo lekker in d'r vel en driekwartier later kon ik een ziek kind ophalen. Oudste heeft wel een heerlijke dag gehad met Halloween knutsels maken en een speurtocht uitzetten.

Dus hier een tevreden moeder over het vakantieprogramma.

Hier ook leuk

Hier doen ze aan sportmixen en theatermixen erg leuk. dochter (10 jaar) vindt er voor de rest niet zoveel aan, omdat er vaak alleen kleintjes zijn, maar de speciale mixen vindt ze wel erg leuk.
Alleen thuis blijven is immers voor ons nog geen optie, vind 10,5 jaar nog echt te jong.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.