Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
LisaenFelix

LisaenFelix

25-10-2018 om 20:50

Hoeveel min van te voren naar kdv?

Vandaag ben ik aangesproken op het te vroeg brengen van mijn baby naar het kdv.
07.45 loop ik aan/rij ik weg
07.50 kom ik aan en gaan we naar binnen
08.00 ga ik weg na het wegleggen van de spullen, jas en schoentjes uitdoen.

Soms ben ik zelfs 2 a 5 min eerder weg. Maar als ik naar een afspraak ga ben ik ook altijd netjes 15 min van te voren aanwezig wat het ook is. In de toekomst zou ik mijn kind ook 15 minuten voor school afzetten.

En uiteindelijk blijft hij tot 16.00 en haal ik hem altijd tussen 15.50 en 15.55 op. Spullen pakken en jas aan en dan verlaat ik het kdv weer om 16.00 Soms loopt het zelfs uit door dit soort gesprekjes.

Hoe gaan jullie hier mee om? Betalen als je 5 minuten langer blijft praten.... of je kind eerder brengt omdat je gewoon vroeg aankomt. Soms kom ik ook pas 5 min van te voren door het verkeer...

Dees

Dees

25-10-2018 om 20:52

Wat je betaald

Als je vanaf 8 uur betaald breng je je kind om 8 uur en niet 7:55 of eerder.

V@@s

V@@s

25-10-2018 om 20:55

en als je tot 1600 betaalt

moet je dus voor die tijd weer weg zijn.

Flavia

Flavia

25-10-2018 om 21:02

Van 8 tot 4

Van 8 tot vier betekend na 8 uur binnen en voor 4 uur weg.
Het is net de supermarkt die gaat ook niet voor 8 uur open als ze vanaf 8 uur open zijn.

Dat is ook zo

Ja dat is ook zo. Dan meer even het op tijd zijn uit mijn systeem gooien. Macht der gewoonte

Vergelijking

Nou ja, het geeft wel het gebrek aan flexibiliteit aan. Vergelijken met een supermarkt. Ja, dat niveau.

Tsjor

spellingzeur

spellingzeur

25-10-2018 om 22:40

Ach, over niveau gesproken

Dees, het wordt tijd dat je eens naar werkwoordspelling kijkt. Flavia idem.
Het is 'je betaalt' (dus ook: als je vanaf 8 uur betaalt).

Flavia: 'van 8 tot 16 betekend (...)' maar dat is dus gewoon tegenwoordige tijd en betekent.

Ja, ik weet dat spellingzeuren niet de leukste mensen zijn, dat dit het onderwerp niet is enzovoort. Ik kon het even niet laten (ik zie het ook zo vaak bij bijvoorbeeld Dees, en steeds meer op het forum). Sorry!!

Viooltje

Viooltje

25-10-2018 om 23:22

Ik maak me meer zorgen over de herkenbaarheid van TS

In de eerste post noem je jezelf Lisaenfelix en verderop gebruik je de nick Lisaxmichelle. Ik neem aan dat dat jullie eigen namen zijn. Daarmee maak je jezelf toch best herkenbaar denk ik. Ik zou dus een andere nick kiezen, en daar ook consequent in zijn, want volgens de spelregels van dit forum mag je niet onder 2 nicks posten in 1 draad. Maar omdat je hier nieuw bent (neem ik aan, met een baby) zal forumbeheer er vast niks van zeggen.

Verder valt mij de slechte spelling ook op, maar ik heb niet de illusie dat (mijn) commentaar daarop er iets aan gaat veranderen. Dus ik laat het maar.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-10-2018 om 23:51

Slaat nergens op Tsjor

Het gaat niet om die 5 minuten. Het gaat erom dat er voor 8 uu4 nog niet voldoende leidsters aanwezig zijn om voor al die baby’s te mogen zorgen.
Dat mikt namelijk nogal nauw in de kinderopvang.

Voor openingstijd

Inloggen geeft problemen met de GGD. Er mag bij ons pas na die tijd ingelogd worden omdat er anders wordt geconstateerd dat we eerder open zijn en dan moeten er dus roosters overlegd worden wie er dan werkt. Ja niemand dus want we zijn dan pas open.

Met flextoosters is het zo dat als mensen betalen van 8 tot 16 ze dan na 8 uur komen en voor 16 uur weg zijn. Daar kiezen mensen voor als ze dit rooster inkopen.

Triva

Triva

26-10-2018 om 08:27

ik ben ook van altijd te vroeg

maar zeggen dat je soms wel eens 5 min later bent door het verkeer terwijl het minder dan 5 min rijden is lijkt me wat vreemd. Ook zeggen dat je van plan bent om 15 min te vroeg te zijn straks voor school is ook wat overdreven.

Kijk eens naar de regels van het kdv daar staat vast in dat je als je vanaf 8 uur betaalt niet eerder dan vlak voor 8 uur er mag zijn of liever er na?

Ginny in principe gaat ze pas om 8 uur weg, heel soms ervoor en ik denk dat dát inderdaad het probleem is.

Reactie

Nickname: sorry voor de onduidelijkheid ik zal 1 naam gaan gebruiken. Ik dacht dat hij automatisch in de reactie de gebruikte naam voor dit onderwerp zou veranderen. Maar dat moet dus bij iedere reactie.

Soms te laat: ja soms kun je te laat komen. Onze oprit zit aan een drukke weg en dan moet je wel eens wachten. Daarom vertrek ik altijd op tijd voor afspraken. Ik heb wel eens meegemaakt dat ik 10 minuten moest wachten kan toch?

Schooltijden: als je kind om 08.30 naar school moet dan ben je toch op tijd aanwezig? Mijn ouders deden dit ook en dan konden wij samen de spullen wegleggen. Anders kun je toch ook niet om 08.30 starten met de les?

Vroeg aanwezig zijn: ik kwam te vroeg aan om zelf zijn jas uit te doen en de spullen weg te leggen. Ik wist niet dat dit pas om 8 uur mocht dit had niemand mij verteld ook niet bij de intake. In de voorwaarden staat dat het kind optijd gebracht en gehaald dient te worden dus leek dit geen probleem. Maar dat is dan mijn fout en ik zal dit accepteren. En soms ben je gewoon sneller met dingen doen waardoor ik dus 2 a 5 min eerder weg ging. Wel als ik voldoende begeleiding zag natuurlijk ik ben me bewust van de nieuwe regels (er is een rooster aanwezig zodat je ziet wie wat doet).

Spelling: Geen probleem ik maak zelf nog steeds veel fouten kwa spelling. Dit heb je steeds minder door en vooral als je met je mobiel post.

Erica

Erica

26-10-2018 om 10:59

School

Op scholen mag je je kind ook niet altijd al ver voor schooltijd brengen. Op de school van mijn oudste mag je je kind niet meer dan een kwartier van tevoren brengen, althans niet meer dan een kwartier van tevoren achterlaten. Voor die tijd is er geen toezicht. Dus als je er al voor half negen bent, moet je erbij blijven (de school begint om kwart voor negen). Voor mij geen probleem, het doet zich ook niet al te vaak voor , maar vast als waarschuwing voor de toekomst aan ts.

Luxe school

Ja aanwezig blijven doe je sowieso maar bij ons was het dan 08.30 beginnen en je ouders kwamen dan op tijd om je af te zetten. De juffen waren dan ook altijd gewoon aanwezig in het lokaal.. Maar ik merk dat het heel anders zit dan een kdv

Erica

Erica

26-10-2018 om 14:10

Ik zie de luxe niet zo

Als je betaalt van 8 tot 4 op het kinderdagverblijf mag je op zijn vroegst om 8 uur naar binnen en ga je uiterlijk om 4 uur naar buiten. Als je voor 8 uur betaalt, mag je niet meer dan 8 uur binnen zijn. Nou ja, ik heb er ook nooit mee te maken gehad, want het kinderdagverblijf van mijn kinderen was open van 8 tot 18 uur en mijn kinderen waren er van 9 tot 17.30 uur, dus dat gaf nooit problemen.

De school moet voldoende uren maken, dus moeten de kinderen vóór schooltijd binnen zijn en de ouders buiten. Pas ná schooltijd mogen de kinderen naar buiten en de ouders eventueel naar binnen.

Kinderen mogen uiteraard ook niet meer dan een kwartier van tevoren de school in. Vanaf dit jaar is het trouwens vijf minuten van tevoren bij de oudste en tien minuten bij de jongste (verschillende scholen). En ouders mogen niet mee naar binnen, behalve eventueel bij de jongste kleuters.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-10-2018 om 14:49

Schooltijden

Hier gaat de poort van het schoolplein 10 minuten van tevoren open. Dit omdat sommige ouders de kinderen veel te vroeg dropten om op tijd op hun werk te kunnen zijn. Vervolgens werd het plein een soort vso en dat was niet te bedoeling.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

26-10-2018 om 14:56

Och

Ik heb de kinderen wel eens om 8 uur op het schoolplein gedropt als ik vroeg weg moest. Niet op regelmatige basis en liever niet in de stromende regen, maar een keertje vind ik geen ramp. Ongeacht wat school daarvan vindt, dat is altijd nog mijn beslissing.
Het kdv was gewoon niet eerder open, maar dat is sowieso een heel andere situatie. Die kinderen zijn veel kleiner dus je zet ze niet voor een dichte deur.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-10-2018 om 15:50

Phryne Fisher

Daar heeft school wel wat mee te maken, want kinderen op het schoolplein vallen onder hun verantwoordelijkheid.

Lou

Lou

26-10-2018 om 16:09

Er is geen te laat

Je moet die begintijd van 8 uur gewoon niet zien als: ik moet op tijd komen want ik moet er om 8 uur zijn. Je kind mag daar vanáf 8 uur zijn. Er is geen te laat. Je mag hem vast ook wel om half 10 brengen. Maar niet voor 8 uur natuurlijk.

Dat is het verschil met school: de les moet beginnen om half 9 dus je moet niet te laat komen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

26-10-2018 om 16:40

Te laat op het kdv

Ons kdv heeft wel eens gevraagd of de ouders voor 09.00 wilden brengen. ‘Wij vinden het heel gezellig als uw kind komt, ook op uw vrije dagen, maar we willen u vragen om hem/haar voor 09.00 uur te brengen zodat wij ongestoord kunnen beginnen met ons dagprogramma.’ Net als op school verstoren laatkomers de les.

Dees

Dees

26-10-2018 om 19:03

Derden

Als wij een keer niet in staat zijn ons kind op de juiste tijd naar school of BSO te brengen schakelen we mensen uit ons netwerk in. Dat zijn dan vaak ouders van kinderen die naar dezelfde school gaan.

Geen haar op mijn hoofd dat ik mijn kind 8 uur al op het schoolplein achterlaat als de school pas 8:30 start.

Maar met de BSO en kdv betaald de tijd die je afneemt daar ga je dus niet op regelmatige basis minuten bij plussen.

Lou

Lou

26-10-2018 om 19:04

Phryne

Dat kan, maar dat is nog steeds iets anders dan strak op tijd moeten zijn op bijvoorbeeld een basisschool. TS komt altijd te vroeg op afspraken en de begintijd is op een kdv nu eenmaal niet zo'n afspraak waarbij je dat kan doen. Het is een vanaf-tijd.

Ze zou natuurlijk even kunnen vragen TOT hoe laat ze binnen mag komen

Ik begrijp het nu wel

Ik heb het nu wel begrepen 8.00 naar binnen en 15.55 buiten staan. Gaan we mee aan de slag!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.