Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Ik weet niet wat ik moet doen. Kind op het kinderdagverblijf doet mijn kind pijn.

Beste allemaal. Mijn dochter is nu 1,5 jaar en gaat 4 dagen per week naar de opvang. Tot een tijdje geleden was alles best, ze kwam wel eens met blauwe plekken thuis, wat ook vrij normaal is, maar sinds een tijdje blijft het daar niet bij. Ze heeft vaak meerdere beetwonden en nu zelfs een hersenschudding. Dit is allemaal veroorzaakt door een jongen van 3 of 4. Bij de vraag aan de moeder of de beetwonden van haar zoontje zijn, lachte ze alleen maar en zei dat hij altijd bijt.

Donderdag haalde ik mijn dochter van de opvang op en zag hoe die jongen haar een flinke zet gaf, ze viel, nee ze vloog bijna, met haar hoofd tegen een harde muur aan, daarna lag ze op de grond, ik pakte haar vast en ze gilde een half uur. Thuis begon ze te braken etc. etc. De juf zei hij doet de hele dag kindjes pijn.

Wat kan ik doen? De ouders van die jongen nemen het allemaal niet serieus, de juffen kunnen hun ogen niet overal hebben of hem opsluiten, ik werk, dus heb de opvang nodig.

Heeft iemand van jullie tips ofzo?

Hartelijk bedankt alvast.

bloggermommy88

bloggermommy88

22-10-2016 om 02:49 Topicstarter

Ook al slaapt mijn dochter nu...

... ik lig er echt wakker van.

Lise

Lise

22-10-2016 om 07:46

Oei

Als het zo erg is zou ik mijn kind beschermen. Dus 1) naar de huisarts en bevestigd krijgen dat ze een (lichte) hersenschudding heeft en vragen wat je daarmee moet doen en 2) vervolgens overplaatsing naar een andere groep verlangen. Ik zou daarvoor contact opnemen met de leiding van het kinderdagverblijf wel even melden aan de juffen dat je dat gedaan hebt.

Als dat niet op korte termijn mogelijk is zou ik een overstap naar een andere creche overwegen.

Misschien als je meldt dat je gaat overstappen naar een ander kdv (misschien dus even informeren of dat mogelijk is) dat ze je sneller helpen met een overstap naar een andere groep.

Er zijn altijd kinderen die ruwer zijn dan andere, maar dit klinkt inmiddels ronduit gevaarlijk.

Ad Hombre

Ad Hombre

22-10-2016 om 08:03

Bloggermommy88

Ik zou enorme stennis gaan maken op die kinderopvang. Het is hun probleem en zij moeten het oplossen. Als het moet dan maar door dat andere kind de toegang te ontzeggen. Zij hebben de plicht om jouw kind een veilige opvang te bieden.

Morgaine

Morgaine

22-10-2016 om 08:36

Eens met Ad Hombre

Inderdaad stennis schoppen, dit kan toch niet? Jouw kind (en de andere kinderen!) zijn er niet veilig door dit jongetje.

vlinder72

vlinder72

22-10-2016 om 08:47

Klcht indienen

Ik zou een klacht indienen bij het kinderdagverblijf.

http://www.destentor.nl/regio/zwolle/baby-valt-uit-wipstoel-medewerkster-kinderdagverblijf-zwolle-geschorst-1.6557086

Lees ook bovenstaand artikel. In dit artikel staat een situatie beschreven waarbij een leidster geschorst is omdat een kind uit een wipstoeltje viel nadat een kindje de bandjes losmaakte. Dit wordt gezien als ernstige nalatigheid.

Een kind dat een ander kind steeds pijn doet, kan echt niet. Dat moet een kinderdagverblijf voorkomen.

En ik zou ondertussen ook geen kijken naar een ander kinderdagverblijf.

bloggermommy88

bloggermommy88

22-10-2016 om 09:41 Topicstarter

Ik wil absoluut niet

dat de leidsters in de problemen komen daardoor. Ze dachten dat mijn dochter met mij de keuken in was gelopen, ze konden er dus echt niks aan doen.

Pirata

Pirata

22-10-2016 om 10:16

het kdv

Is hier wel verantwoordelijk voor. Er horen geen kinderen rond te lopen die een gevaar vormen voor anderen. Dat is wel degelijk hun verantwoordelijkheid. Dus ze moeten voor continue toezicht zorgen voor dit jongetje, of hij moet naar een speciaal dagverblijf.
Peuters zijn niet bepaald zachtzinnig naar elkaar, maar dit klinkt alsof het buiten de normale grenzen valt. Ik zou dit direct bespreken met de locatieleider en dit ook formeel vastleggen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

22-10-2016 om 10:53

direct een klacht indienen

Ik had al lang bij de locatieleider of de directie op de stoep gestaan. Als de situatie inderdaad zo is als jij beschrijft, dan vind ik dat onacceptabel. Kom op voor je kind!

Je neemt het nu op voor de begeleidsters 'ze kunnen er niets aan doen'. Daar kunnen ze natuurlijk wel. Misschien niet in die ene situatie, maar het gaat al lang niet meer om een incident. En misschien is voor de begeleidsters de werkdruk wel te hoog, is er te weinig personeel of wat dan ook maar. Dat zijn geen verzachtende omstandigheden. Waar het om gaat is dat het KDV jou kind een veilige omgeving moet kunnen bieden. Als ze dan niet doen, blijven ze zwaar in gebreke. En daar mag (moet!) je een locatieleider/directie op aanspreken. Zij zijn verantwoordelijk.

Triva

Triva

22-10-2016 om 11:01

ho nou

al dachten ze dat jouw dochter elders was: ze houden die jongen niet in de gaten. Ik zou eisen dat er constant iemand op die jongen let en als dat niet kan kan die jongen op dat moment niet buiten zijn. Als dat niet voldoende is moet er een andere oplossing komen maar jij moet opkomen voor je kind en niet denken aan die leidsters. Zij moeten alle kindjes beschermen tegen die jongen, een hond die bijt moet ook een muilkorf om of moet een spuitje. Een kind dat bijt mag niet naar een kdv als ze daar de veiligheid van anderen niet kunnen garanderen.

Is jouw kind de enige die last heeft van die jongen ander zou ik andere ouders mobiliseren en samen eisen dat er een oplossing komt.

Overigens vind ik het fout dat je met die moeder gaat praten, dat heeft geen enkele zin.

Juli

Juli

04-12-2016 om 15:50

Reactie van een Pedagogisch medewerker.

Hoi,

Ik werk ook op een kinderdagverblijf en ik zou het fijn vinden als een ouder naar mij toe zou komen en eventueel een gesprek zou aanvragen. Hierin zou je kunnen aangeven dat je je niet serieus genomen voelt en dat je geschrokken bent van de reactie van de leidsters. Dat dit niet zo verder kan en welke stappen de leidsters gaan nemen zodat het niet nog een keer gebeurd. Eventueel een klacht indienen als jeje daar goed bij voelt.

Het blijft wel opvang in een groep waar kinderen moeten leren om met elkaar om te gaan. Dit kan vaker voorkomen en dan is het aan de pedagogisch medewerkers om er goed op te reageren en het kindje die dit doet goed te begeleiden. Maar om meteen op een speciale kinderdagverblijf te plaatsen is wel erg enthousiast... Misschien is er overdag al wat voorgevallen onder deze twee kinderen, of klikt het niet of is er een andere reden voor het kindje om zo te reageren.

Natuurlijk doet iedereen zijn best om het voor alle kinderen een veilige en vertrouwde omgeving te creëren! En soms lukt dat niet altijd. Maar als een ouder problemen heeft/ ergens mee zit zou ik dat willen horen.

Dus ik zou zeggen : ga in gesprek met de leidsters van de groep en het liefst de leidsters die op dat moment van ophalen werkten.

Succes!

Stennis

Even lezen, Pedagogisch medewerkster met een hoofdletter:
De juf zei hij doet de hele dag kindjes pijn.

Dit voorval is niet tussen twee kindjes die toevallig mot met elkaar hebben. Dit is een kleuter die thuis niet wordt gecorrigeerd en op het KDV onvoldoende, en zo een dreumes ernstig letsel kan toebrengen.

Ter vergelijking: een kleuter wordt gebeten en geslagen door een puber. Ga je dan ook zo zalvend op zoek naar excuses die de puber vrijpleiten?
De kleuter is minstens twee keer zo oud als de dreumes.

Ik mag hopen dat een leidster op het KDV genoeg weet om een dreumes die zo'n klap heeft gemaakt, eerst na te laten kijken door een arts. Zelfs dat is niet gebeurd.

Fout, fout, fout. Stennis schoppen, dat is ook mijn reactie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.