Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
thuiswerkertje

thuiswerkertje

24-11-2010 om 13:19

Kind ziek, thuis werken en opa als oppas?

De opa's en oma's passen al jaren op woensdagmiddag bij ons thuis op.
Vandaag is oudste (groep 7) ziek dus ben ik thuis gaan werken. "s Ochtends zieke voor tv laten zitten....

Opa kwam vanmiddag toevallig alleen oppassen (3/4 uur rijden) en vindt het maar niets dat hij gewoon is gekomen terwijl ik "lekker" thuis ben (ik ben op zolder aan het werk!). Heb proberen uit te leggen dat ik wil dat de kinderen (ander is groep 5) niet tv kijken, maar wel wat begeleiding/aanspraak nodig hebben (en jongste wordt normaal ook overhoord 's middags door oma) en dat ik dan dus niet goed kan werken.
Wat vinden jullie?

En niet zozeer hoofdonderwerp maar ook een vraag: in plaats van met de kinderen gewoon aan tafel te gaan lunchen geeft hij zoonlief alleen een Luikse (suiker)wafel die hij meegenomen had (en die ging hij voor de tv opeten). Nou vindt ik zo'n suikerwafel sowieso wat veel voor een lunch, maar had in elk geval gewild dat hij eerst een volkoren boterham zou eten. Helaas al gebeurd, maar heb gevraagd voortaan altijd eerst een volkoren boterham te geven. Doe ik moeilijk volgens jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja

Persoonlijk zou ik het ook een beetje onzinnig vinden om iemand te laten oppassen terwijl je thuis werkt. Met een klein kind is het anders uiteraard. Maar goed, da's mijn eigen mening. Je zal misschien iets minder kunnen doen dan normaal, maar dat zou ikzelf geen probleem vinden.

Een suikerwafel als lunch vind ik echter onzin. Dat is toch geen middageten?

Vic

Vic

24-11-2010 om 19:39

Tja

Als ik een ziek kind thuis heb, toevallig van de week een ochtend, zet ik die zonder gewetensbezwaren voor de tv en ga dan aan het werk. Het zou niet in me opkomen om daar een oppas voor te regelen, want ik kan prima werken zo. En mocht het kind toch meer zorg nodig hebben, dan kun je altijd nog zorgverlof vragen of 's avonds als de kinderen slapen nog wat werken.
En over de suikerwafel. Tja, da's niet ideaal, maar voor een keertje zal hij daar niets van krijgen. Je hebt nu in ieder geval gezegd hoe je het liever hebt.

Fiorucci

Fiorucci

24-11-2010 om 22:05

Mja

Ik zou opa niet zo ver laten rijden voor oppassen als ik toch thuis ben. Tv aan en soms samen even wat drinken enzo. Een suikerwafel, geen punt, mits het een uitzondering betreft.

Hanne.

Hanne.

25-11-2010 om 13:36

Ik wel

Ik zou opa wel hebben laten komen (zou waarschijnlijk
zelfs gebeld hebben of hij eerder kon komen).

's morgens was er één, ouder, kind dat ziek was. 's Middags waren er twee kinderen, waarvan 1 wat jongere, die niet ziek was.

Voor deze jongste moet er toch gewoon oppas zijn. De oudste kan zich in principe zelf redden, maar het is wel prettig als je als back up aanwezig bent.

Maar, ik zou wel zodra opa er was weer naar m'n werk vertrokken zijn.

Over de suikerwafel weet ik het niet. Voor een keer zou ik het niet erg vinden. Maar opa en oma komen wekelijks. Als het wekelijks zou worden zou ik er minder blij mee zijn. Opa's en oma's mogen van mij verwennen, maar vooral omdat dat op incidentele basis gebeurt, niet op structurele basis.

joer

joer

26-11-2010 om 10:17

Nee hoor...

Opa had bij mij echt niet hoeven komen. De zieke zit in groep 7 en de andere in groep 5. Zij kunnen zichzelf toch wel bezig houden terwijl jij op zolder aan het werk bent. Natuurlijk zal je af en toe wat aandacht en zorg moeten geven maar dan nog. Maar voor die dag zou ik alles wat "losser" hebben gelaten. Dan inderdaad maar wat langer voor de tv of computer.En jij sávonds weer achter je computer/werk om uurtjes in te halen.

Als je opa toch wil laten komen moet je gewoon naar je werk gaan en niet thuis blijven. Evt. vragen of hij s'ochtends al kan komen.

En ja, dat overhoren moet je dan maar s'avonds een keer zelf doen. Deze taak had ikzelf nog niet bedacht voor opa en oma.

Die suikerwafel zou ik geen punt vinden. Gewoon 1 keer per week eens iets anders dan jouw bruine boterham. Moet kunnen lijkt mij!

Dus met andere woorden. Ik vind dat je inderdaad een beetje moeilijk doet.

Groetjes JOER.

Tango

Tango

26-11-2010 om 22:58

Beetje wel

Ik vind wel dat je een beetje moeilijk doet. Ik kan me eerlijk gezegd wel voorstellen dat opa het vervelend vindt dat hij 3 kwartier moet rijden en jij dan thuis bent. Had je dit niet vantevoren gezegd tegen hem?
Ik werk zelf ook thuis en mijn man overigens ook, dus hebben we eigenlijk zelden oppas als we een ziek kind hebben. We verdelen het dan vaak, de een past 's morgens op het kind, de ander 's middags. Tussendoor werken we wat terwijl kind tv kijkt. Oppas hebben we dus dan alleen nodig als we afspraken buiten de deur hebben.
Op zo'n dag is het toch niet erg als je even wat minder doet, je kind wat tv kijkt. Wat moet het anders doen als het ziek is, behalve slapen? En dat overhoren doe je dan gewoon zelf even tijdens het eten koken o.i.d.
En die suikerwafel? Tja, dat is geen lunch natuurlijk, maar je schrijft niet dat je zoon dit altijd krijgt van zijn grootouders. Voor een keertje niet zo'n ramp lijkt me. Een volkoren boterham vooraf lijkt me wel erg veel. Overigens vind ik dit wel heel herkenbaar hoor, hier gaat het ook een beetje zo als opa (mijn schoonvader) alleen komt. Die laat de kinderen ook maar een beetje hun gang gaan en je mag blij zijn als hij ze wat te drinken geeft. Ik zeg er maar niet teveel van, want de kinderen vinden het al gezellig als hij er is. Maar eerlijk gezegd heb ik liever dat mijn moeder komt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.