Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Vic

Vic

05-06-2012 om 19:59

Kinderopvangtoeslag op tijd aanvragen (binnen een maand)

Een collega van mij vertelde vandaag dat ze van plan was om pas volgend jaar de kinderopvangtoeslag voor dit jaar aan te vragen omdat ze dan een 'spaarpotje' had. Toevallig had ik op toeslagen.nl gelezen dat je vanaf 2012 de toeslag alleen nog maar voor de maand voorafgaand aan de lopende maand kunt aanvragen. Collega loopt dus zeker 4 maanden toeslag mis (en met 3 dagen kdv tikt dat aan!) en baalde stevig. Ik weet niet hoe heet de soep gegeten wordt als ze het alsnog aanvraagt vanaf januari, maar het is hoe dan ook vervelend.
Dus ook hier even de reminder om kinderopvangtoeslag binnen een maand aan te vragen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

06-06-2012 om 10:46

Lopend contract

Ik neem aan dat dat alleen geldt als je een nieuw/aangepast contract afsluit? Bij gelijkblijvende uren gaat het toch automatisch over naar het volgende jaar?

Vic

Vic

06-06-2012 om 11:18

Roosje

Ik weet eigenlijk niet hoe het gaat als mensen het altijd achteraf aanvragen, en of het dan doorloopt. Zelf heb ik al jaren gewoon een maandelijkse toeslag. Mijn collega heeft pas sinds januari haar kind op het kdv, en had geen ervaring met toeslagen.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

06-06-2012 om 20:35

ik heb ook gewoon een maandelijkse toeslag. Maar eens per jaar een spaarpotje van 12.000 euro is natuurlijk ook leuk Wel jammer dat je het dan eerst moet voorschieten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.