Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
marjq

marjq

15-12-2010 om 22:02

Mannen op een kdv

Mijn man en ik hebben een eigen kinderdagverblijf 8 jaar. Wij wekren allebei op het kinderdagverblijf, als pedagogisch medewerker en helpen bij alle taken ook mijn man. Ook is ie soms alleen op de slaapzaal met een kind (meisje) als deze bv wakker wordt na een middag slaapje en aangekleed moet worden, of als een kind verschoont moet worden. Nu wat er in Amsterdam is gebeurt is denk ik, hoe heef het kunnen gebeuren en de ouders hoe zij het hebben laten gebeuren. Wij hebben webcamera's hangen, behalve in de slaapzaal, de ouders zijn daar heel blij mee en niet alleen omdat mijn man ook op de KDV werkt. We hebben met de ouders een gesprek gehad en de medewerksters, die zegen allemaal dat mijn man gewoon te vertrouwen is en nooit wat zal doen. Maar dan ook nooit, ze willen zelfs meer mannen op de KDV maar dan wel de vaders.

Mijn vraag is of er nog wat verandert is bij de opvang van jullie kinderen, KDV of peuterspeelzaal, zoals extra maatregelen of rond het werken met mannen op de opvang zins het gebeuren in Amsterdam.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

15-12-2010 om 23:54

Nee

Hier geen mannen in de kinderopvang maar wel een jonge kleuter-meester. Ook nog gay. En ik vind hem zó fantastisch! En nee, ondanks wat er in A'dam is gebeurd, gaan ik niet anders over hem denken. En ik zou het heel erg vinden dat hij dat gaat doen.
Ja, hij mag ook gewoon mijn dochtertje helpen met omkleden als er een ongelukje is gebeurd. Haar vader mag dat namelijk ook, en ook daar denk ik niet constant 'uit onderzoek blijkt dat sexueel misbruik vaker wordt gepleegd door mannen uit de eigen omgeving dan ...'.

vlinder72

vlinder72

16-12-2010 om 21:03

Marjq

Wat vreselijk dat je het idee hebt dat je je man zo moet beschermen. Het komt niet eens in mij op dat een man niet in het kdv kan werken. In ons kinderdagverblijf werkt ook een man. Hij verschoont alle kinderen. Ik heb er zelfs nooit over nagedacht dat hij rare ideeën zou kunnen hebben over kinderen.

Het is toch vreselijk als je bij elke man denkt dat het potentiële pedofiel is. Laten wij eerlijk zijn 99,9% van de mannen zijn dan niet en het grosse van de kinderen groeit op zonder ooit een pedofiel te zijn tegengekomen. Ik ga er daarom nog steeds vanuit dat mannen gewoon heel normale mannen zijn zonder pedofiele neigingen. Ook de mannen die in het kdv of op school werken.

Nog even en wij komen in een samenleving waarin kinderen tot ze een jaar of 12 zijn nooit meer een man tegenkomen (behalve hun eigen vader).

Rosase

Rosase

18-12-2010 om 14:53

Jammer

Ik zou het zo jammer als er nu een antimannenhype in de kinderopvang zou komen.

Mannen voegen echt iets extra toe aan een groep.
Wat mij betreft zouden er juist meer mannen op een kdv moeten werken.

Carlotte

Carlotte

18-12-2010 om 17:01

Geen mannen op de creche

Toen ik het nieuws over Amsterdam hoorde dacht ik: gelukkig werkten er op onze creche geen mannen. Nu wel mannen op de BSO trouwens, en meesters op school. Maar dat vind ik toch iets anders. Mijn eigen man zei over onze kinderen: vanaf een jaar wordt het eigenlijk pas leuk, dan kun je een beetje met ze communiceren. En natuurlijk verschoonde hij onze baby's wel. Ik denk niet eens echt met tegenzin, maar voor je lol of voor je werk voor wildvreemde baby's zorgen? Ik zou daar zelf niet eens zin in hebben en ik vraag me dan ook af welke 'normale' man daar zin in heeft. Van mij hoeft het echt niet.
Een groot verschil tussen mannen op de creche en mannen op bijvoorbeeld een school vind ik ook dat zulke jonge kinderen (nog) veel kwetsbaarder zijn, niet onder woorden kunnen brengen wat er gebeurd is of (zoals in Amsterdam) niet geloofd worden.

Bang voor een manloze kindermaatschappij ben ik absoluut niet. Wij hebben drie jongens, hun vader is een schooldag thuis, net als heel veel anders vaders op onze school. Er zijn zelfs hulpvaders! Twee van mijn kinderen hebben een meester, op de BSO hebben ze een man (die ze trouwens helemaal niet leuk vinden), bij het sporten hebben ze mannen/jongens als trainer en de vaders zijn daar ook weer heel actief betrokken als begeleider van de teams.

Mannen zijn toch ook niet perse beter? Ook niet voor jongens.

Fiorucci

Fiorucci

19-12-2010 om 07:46

Carlotte

Ik zou daar zelf niet eens zin in hebben en ik vraag me dan ook af welke 'normale' man daar zin in heeft...
dus omdat jij er niet aan moet denken en je man ook niet, is het raar dat een man dat wel wil.
Weet je, ooit lag mijn dochter op twee verschillende kinderafdelingen, pasgeboren. En weet je aan wie ik het meest met warmte terugdenk? Aan twee broeders, op elke afdeling werkte er een. Hun zorgzaamheid, ook naar ons als ouders toe, herinneren we ons nog steeds, de enorme voorzichtigheid terwijl ze met enorme kolenschoppen van handen prematuurtjes verschoonden.

liora

liora

19-12-2010 om 09:18

Toch

Hoor ik in mijn omgeving heel veel mensen zeggen dat ze een man op een crèche verdacht vinden en al vonden voordat dit schandaal bekend werd.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

19-12-2010 om 09:52

Liora

Ja, en dus? Omdat ouders dat vinden, is het dus ook zo?
Apart hoor.

Liora

"Hoor ik in mijn omgeving heel veel mensen zeggen dat ze een man op een crèche verdacht vinden en al vonden voordat dit schandaal bekend werd."

Ergens snap ik dat ook wel. Aan de andere kant is het ook heel pijnlijk als dat onterecht is.

Van de zomer was ik op zoek naar een geschikte oppas. Een van de foto's van de zaak "Hofnarretje" herkende ik, niet de "mug-shot" maar daar waar hij kennelijk een kindje op de arm heeft. Volgens mij is dat zijn oppas foto van Marktplaats want die herken ik. Ik heb van de zomer een tijdje lopen staren naar die advertentie. Wat klonk die advertentie prima zeg en zo goedkoop! Gelukkig ben ik niet op zoek naar goedkope oppas-oplossingen. Maar er klopte iets niet aan die advertentie. Welke weldenkend mens heeft nu een baan in de kinderopvang en gaat daarnaast nog een goedkoop oppaswerk doen, a 4 euro per uur. En ondanks dat ik me kan voorstellen dat wat jij hierboven zegt, zijn er ouders die hiervoor zijn gegaan. Waarschijnlijk omdat deze man *altijd* beschikbaar was en zo aardig en zo goedkoop en zo dol op kinderen en hij ziet er zo vriendelijk uit, met zoveel ervaring.. en ook de nodige mensen om hem heen die hem het beeld doen verschaffen van betrouwbaarheid: vrouwelijke collega's, vriendschappen met ouders. En dat paste natuurlijk allemaal in zijn straatje. De mega-manipulator.. waarbij je niet door hebt dat en hoe je gemanipuleerd wordt.

En deze man heeft heel makkelijk onder het referentiekader door kunnen varen van heeel veeel ouders. Daarnaast heeft hij zijn slachtoffers met naieve ouders voor het uitkiezen gehad.

Formulering

ik schreef:
"En deze man heeft heel makkelijk onder het referentiekader door kunnen varen van heeel veeel ouders. Daarnaast heeft hij zijn slachtoffers met naieve ouders voor het uitkiezen gehad."

Ik bedoel natuurlijk niet makkelijk. De dader heeft daar heel veel zoniet al zijn tijd en energie in gestoken. Een roofdier op de loer met het aanzicht van een lammetje. Dat past allemaal in de strategie een roofdier.

liora

liora

19-12-2010 om 13:49

Maar

Toch zijn er heel veel mensen, waronder jij, die het niet goed vonden voelen. Heb al van meerdere crèches (3) gehoord dat hij had gesolliciteerd maar niet was aangenomen. In de Watergraafsmeer na negen dagen weggestuurd. Laat het een aanmoediging zijn voor ons allen om je intuïtie te volgen.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ja en nee

Iemand heeft mij ooit eens verteld hoe dit soort daders te werk kan gaan.
Kijk, hij kan om allerlei redenen zijn weggestuurd: brutaal, eigenwijs etc.. dingen die niet wijzen op kindermisbruik. Daarbij, kiest een dader zijn slachtoffers uit en manipuleert die. En zo zal je maar heel hard moeten werken voor je geld, alleenstaand zijn, geen familie, geen netwerk om je heen en dan iemand tegenkomen die er altijd voor jou(w kind) is. Zo iemand zal altijd een slachtoffer zoeken en vinden. Van heroine kan je nog afkicken.

Carlotte

Carlotte

19-12-2010 om 22:48

Mannen

Dat ik of mijn man niet op een kinderdagverblijf zouden willen werken heeft er inderdaad niet zoveel mee te maken. Maar het is wel zo dat de meeste mannen niet zoveel met baby’s hebben. Dat zullen jullie toch met me eens zijn?
En het is ook zo dat pedo’s altijd op zoek zijn naar mogelijkheden om dichtbij kinderen te komen. Dus ze worden vrijwilliger bij de scouting, de voetbalclub, etc. Wij hadden twee jaar terug op onze school een man bij de overblijf die een meisje aanrandde. Vreselijk natuurlijk. Of hij ook een verklaring van goed gedrag had weet ik niet meer. Maar uit de zaak van Robert M. blijkt wel dat dat niet voldoende is.
Ik zie ook echt niet in iedere man een potentiële pedo. In de discussie hierboven wordt gezegd dat 99% van de mannen geen pedo is, en dat is natuurlijk ook zo. Maar in de buurt van kinderen vind je waarschijnlijk meer pedo’s dan in een bejaardentehuis.

Fiorucci

Fiorucci

20-12-2010 om 06:52

Liora

Ik denk dat zo'n creche iedereen wegstuurt die niet goed voelt, man of vrouw. Dar moet je dan niet van maken dat dat wel zo zal zijn omdat het een man is. Nogmaals, op kinderafdelingen/couveuseafdelingen werken ook mannen.

Pelle

Carlotte zegt iets als: olifanten zijn dieren maar dieren zijn nier per definitie olifanten. Pedo's werken graag met kinderen (hee !) maar niet iedereen die met kinderen werkt is een pedo (hee !).

Sorry, wat snap je dan niet ?

Meer pedo's bij je kinderen

Ik denk dat de redenering van Charlotte wel klopt: in de buurt van je kinderen heb je meer pedo's dan in het bejaardentehuis. Vergeet dan vooral niet te kijken naar je eigen man, je vader, je broer, je goede vriend, je zwager enzovoorts.

Mensen die het dichts bij je staan plegen eerder seksueel misbruik dan de mensen van de sprotvereniging, school of scouting. Je moet dus altijd alert zijn.

Deze m.

heeft wel heel veel gelegenheid gehad. Er schort dus wat aan het systeem (VOG is toch niet afdoende betrouwbaar en je kan als ondernemer heel makkelijk een kdv oprichten) en er wordt niet goed genoeg gecontroleerd op naleving regels.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.