Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Lely

Lely

04-05-2019 om 08:35

Onzeker door ouders

Beste ouders,

Ik ben werkzaam op een kdv. Gisteren was er een kind van 14 maand die een kind van 2 aan de haren trok. Hij trok een paar haren uit haar hoofd. Het kindje moest huilen en heb haar getroost. Ik zag verder geen kale plek..
Ben dit vergeten te melden bij de overdracht en twijfel of ik goed heb gekeken naar de haren. Ouders zagen bij het ophalen niets volgens mij want ze zeiden er niks over.

Vinden jullie dit iets om maandag nog over te bellen of is de situatie niet dusdanig ernstig om over te bellen? Het is meer de twijfel bij mezelf of ik wel goed heb gekeken. Zo van; stel je voor dat...

Paar haren.

Haren verlies je iedere dag dus dat zie je niet, laat staan dat er een kale plek zichtbaar moet zijn. Of was het wat erger dan je nu schrijft?
Ik weet niet wat jullie officieel moeten melden bij ouders, er is vast een protocol of een ervaren collega waarmee je kunt overleggen? Het lijkt mij dat als je gekwalificeerd bent om te werken op een KDV je ook op de hoogte bent vd richtlijnen in dit soort gevallen?

Waarom zeg je onzeker door ouders?

Ze hebben je toch niets gezegd? Jij bent vergeten om t te melden,normaal gezien meld je dit bij de overdracht. Ergere incidenten of ongevallen worden meteen gemeld. Daar is een protocol voor binnen je KDV.
Elk incident overleg je even met je collega, en licht je de ouders in. Ik snap niet zo goed hoe je dit kunt vergeten eerlijk gezegd. Of durfde je t niet te melden? Het kan gewoon gebeuren, het zijn kinderen en hun reacties zijn soms nog primitief. Het is aan jou hoe je er daarna mee omgaat. Bellen, tja, dat zou ik overleggen met je directe collega, zij weet hoe de situatie was als t goed is en dan beslis je alsnog.

Je maakt jezelf onzeker. De ouders weten nog niets, hebben nog niets gezegd. Je bent dus niet onzeker door de ouders. Als het echt een grote pluk was geweest, het kindje lang overstuur was geweest dan had je gemeld. Je hebt het afgedaan en op dat moment vergeten omdat je het niet veel voorstelde. Ik zou de casus met je leidinggevende bespreken en vragen wanneer je nu wel of niet meld/registreert. Meent zij dat je het had moeten melden dan doe je dat als nog en anders niet.

Persoonlijk zou ik er niet wakker van liggen, als ouder. Dit soort dingen gebeuren. Haar groeit wel weer aan.

Dees

Dees

04-05-2019 om 15:21

Tja

Ach ja ik heb ook wel eens een panische leidster gehad die aangaf dat mijn kind gekrabt was door een ander kind, ja hij had een kras in zijn gezicht. Dat doen kinderen nu eenmaal.

Lely

Lely

04-05-2019 om 16:07

Bedankt voor de reacties. Ik ben het vergeten omdat het een paar haren waren en ik geen kale plek zag. Nu twijfel ik aan mezelf of ik dat goed heb gezien. Vast wel maar dat is mijn eigen onzekerheid. Ook omdat deze ouders klachten verzinnen, collega's tegen elkaar uitspelen etc. Dit is ook bekend bij de manager. Ik ben bij deze ouders gewoon altijd bang om iets fout te doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.