Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Dre

Dre

19-06-2017 om 19:30

Opa over de vloer

Goedenavond ouders van Nederland

Wij zijn de gelukkige ouders van Eva (7jaar)en Nina van (2jaar).
Ik heb een schat van een schoonmoeder(hoe kan het --)die al jaren op onze meiden past als mijn vrouw en ik werken , ik fulltime en mijn vrouw 3 dagen. De oma van mijn vrouw is een aantal jaar geleden gestorven waarna opa alleen kwam te zitten. Vanaf dat moment komt opa iedere dag bij mijn schoonmoeder langs en dus bij ons thuis wanneer zij op de kleinste past. Mijn kinderen denken vaak dat hij de vader is , ook op het schooltje horen we vaak dat het me schoonvader is beetje vreemd. Ik kan een boek schrijven over de beste man (dat doe ik maar ff niet)
Nu to the point, wanneer hij bij ons zit bestookt ie m'n schoonmoeder met de grootste onzinverhalenmaar het vervelendste is dat hij voortdurend vloekt. Wanneer de gvd's je om de oren vliegen krijgen die kleintjes dat ook mee, niet handig.
Verder geeft mijn schoonmoeder bij elk wissewasje een zoethoudertje aan de meiden dus worden letterlijk volgestopt met snoep. Wanneer wij de regie s avonds weer overnemen is het lijden en last omdat de meiden van ons geen snoep meer krijgen,wetend dat ze al veel te veel op hebben. Dit probleem hebben we al vaak voorgelegd aan schoonmoeders en zegt dat ze mindert alleen is dit niet het geval. Wij zitten dus eigelijk met een dubbel probleem , een grove opa en een schoonmoeder die veel te veel snoep geeft . Heeft iemand een aanpak waarmee we aan de slag kunnen,(snoep verstoppen helpt niet want dan neemt ze het zelf mee . Groet andre

;

vlinder72

vlinder72

19-06-2017 om 19:35

Tijd voor het kinderdagverblijf en de bso

Je schoonmoeder verander je niet dus als haar oppassen jullie niet meer bevalt dan stop je ermee. Gelukkig bestaat er nog zoiets als het kinderdagverblijf en de bso.

3 dagen per week?

Je schoonmoeder zorgt 3 dagen per week voor de kinderen? Pffff, topprestatie.
Als er ergenissen zijn van jullie kant is het tijd om de opvang op een andere manier te regelen.

Dre

Dre

19-06-2017 om 20:10

Opa over de vloer

Hay vlinder, deze stap hebben we ook overwogen maar om haar na zoveel jaar trouwe dienst aan de kant te schuiven is iets te rigoreus. Bedankt voor je reactie--

Pirata

Pirata

19-06-2017 om 20:14

Afbouwen

Ze kan 1 dag oppassen en de andere dagen betaalde opvang. Maar 3 dagen volproppen met snoep etc. gaat inderdaad te ver. En dan dat schelden erbij van opa...
Je kunt toch zeggen dat jongste moet leren met andere kinderen te spelen?

Milcham

Milcham

19-06-2017 om 20:25

He?

De oma van je vrouw of de moeder van je vrouw? Wie is nu overleden? Gaat het over de opa van je vrouw, een man van wellicht in tachtig of negentig die misschien niet meer zo goed weet wat hij doet, of gaat het over de vader van je vrouw?
Hoe dan ook, tijd voor professionele BSO.

Dre

Dre

19-06-2017 om 20:41

Afbouwen

Hoi pirata , Ik denk dat we hier wel wat mee kunnen
Het argument dat ze moet leren met andere kinderen te spelen is aannemelijk

Thx

Dre

Dre

19-06-2017 om 20:45

Opa van...

Hoi milcham

Het is de opa van me vrouw die regelmatig wordt geassocieerd als mijn schoonvader. (Omdat hij altijd bij haar in de buurt is) ook tot grote erfenis van me schoonvader --------

Pirata

Pirata

19-06-2017 om 20:54

Het is natuurlijk

Het is natuurlijk wel heel fantastisch dat je schoonmoeder dit al jaren doet!! Een keertje verwennen is verder niet erg.
Is opa altijd al zo grof geweest eigenlijk?

Milcham

Milcham

19-06-2017 om 20:56

BSO

Lekker naar een professionele kinderopvang doen. Die dames zijn er voor opgeleid, de omgeving is veilig gemaakt, ze ondernemen dingen met de kinderen, ze leren vaak ook nog wat dingen die handig zijn in bijvoorbeeld het schoolse leven, je kinderen krijgen gezond spul binnen.
Tegen oma zou ik zeggen dat je het énorm waardeert, maar dat oma voor de verwennerij is en dat het speciaal moet blijven. Dat je ziet dat ze geniet van haar rol als oma maar dat het verstandiger is om de kinderen twee en misschien wel drie dagen naar de BSO te doen. En dan een keer in de twee weken of zo gaan ze gewoon voor de gezelligheid naar oma.

tante Sidonia

tante Sidonia

19-06-2017 om 21:02

lekker

naar de opvang die kinderen. En dan gezellig eens wat vaker als stel uitgaan, dan heeft schoonmoeder nog meer energie om avondjes op te passen. Komt opa dan ook, dan gaan de kindjes toch zo naar bed of misschien kun je het zo plooien dat hij daarna pas komt, als schoonmoeder de kindjes op bed heeft.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-06-2017 om 09:34

Waarom meteen bso?

Het beste mens doet het misschien erg graag. Als ze het een té toppende prestatie gaat vinden, geeft ze dat hoop ik zelf aan.

Wat opa en het snoep betreft, zou het wel kunnen hélpen als je voorlegt dat een kdv en bso misschien een beter alternatief is, omdat dit na zoveel gesprekken niet is hoe jullie door willen gaan. Misschien schrikt ze daarvan óf is ze opgelucht (dat kan natuurlijk wel ). Als ze opgelucht is, is het duidelijk, dan wordt het einde oefening van het thuis oppassen.

Misschien kun je proberen of je schoonmoeder kan werken met door jullie klaargelegd lekkers. Dát mogen de kinderen hebben en meer niet.

Mijn ervaring is wel dat kinderen drommels goed doorhebben als een ouder niet wil dat ze grove taal gaan bezigen, omdat ze dat van familie horen. Mijn kinderen vloeken thuis niet. Eentje verder ook niet, de ander is wat grover als ze onder vrienden is, maar ook beperkt. Laat je afkeuring over dat gedrag horen en spreek de kinderen erop aan als ze toch wat opa-woorden gaan zeggen. Hebben jullie zélf al met opa over zijn taalgebruik gesproken? Ik vind dat jullie schoonmoeder daarbij moeten helpen. Het is haar vader, zeg er maar eens wat van... Misschien is ze jullie wel dankbaar als je opa wat meer aan banden legt. Hij mag komen als de jongste een slaapje doet. Zoiets.

Ik vind dus dat er nog een (laatste?) poging gedaan moet worden om alles duidelijk te krijgen. Wat contact met andere kinderen betreft, vind ik een kdv niet noodzakelijk. De jongste mag in de loop van haar tweede jaar naar een peuterspeelzaal. Daar zou ik wel gebruik van maken.

Ik vraag me opeens af of jullie allemaal bij elkaar in de straat of wijk wonen. Of heeft opa er een fietstochtje of autoritje voor over?

Ivm herkenbaarheid zou je jullie namen kunnen laten weghalen door het forumbeheer.

Paddington

Paddington

20-06-2017 om 11:09

Het kan aan mij liggen

maar waarom is opa erbij? Is dat in overleg gegaan?

Het lijkt mij erg zinvol om een open gesprek aan te gaan waarin jij en je vrouw jullie zorgen voor leggen aan haar moeder. Dat er in jullie ogen een oplossing voor moet komen en dat jullie de oplossing graag met schoonmoeder samen zoeken (wellicht schoonvader er ook bij, maar opa niet).

Best veel voor oma

Als ik het goed begrijp zorgt jouw schoonmoeder 3 hele dagen voor haar kleinkinderen en daarbij voor haar vader, en dat vind ik veel voor haar. Natuurlijk ken ik haar niet en kan ze zelf ook iets aangeven als dat zo zou zijn, maar ik weet uit mijn omgeving dat veel oma's en opa's dat niet goed aan durven geven en doorgaan met oppassen en er vaak allerlei taken bijnemen. Laat oma gewoon oma zijn en geniet van het feit dat er 4 generaties zijn!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.