Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Hepij

Hepij

07-04-2010 om 20:07

Oppas aan huis

Hallo!

Aangezien er voor onze tweede, die na de zomervakantie op de basisschool gaat beginnen, geen plaats is op de BSO, willen we op zoek gaan naar oppas/gastouder die bij ons thuis zal komen voor 1, misschien 2 middagen in de week,

Ik ben benieuwd of hier mensen zijn met ervaring, waar zoek je, hoe pak je het aan etcetera!

Tips en ervaringen zijn van harte welkom!

Hellen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Carolien

Carolien

07-04-2010 om 21:03

Hepij

Wij hebben een bemiddelingsbureau ingeschakeld. Die hebben, na een intake met ons om te weten wat voor iemand we zochten, voor ons gezocht naar een passende oppas. Het kost maandelijks een klap geld (zowel bemiddelingstarief als uiteindelijke opvangkosten), maar er zit wel de zekerheid bij dat ze voor een vervangende oppas zorgen als de oppas ziek is oid. Niet meteen de eerste dag, maar wel daarna. Daarbij zorgen ze voor de cursussen die de oppassen nodig hebben. Hierdoor is alles ook aftrakbaar voor de belasting. Moet er wel bij vertellen dat wij nog een kindje hebben dat de hele dag thuis is, de oudere kinderen worden tussen de middag en na school ook door de oppas opgevangen. Wij vinden het ondertussen ideaal. Was erg gewend aan kdv enzo, maar dit is wel heel erg rustig.
Groetjes en succes,
Carolien

Hepij

Hepij

07-04-2010 om 22:51

Carolien

mag ik vragen welk bemiddelingsbureau jullie hebben ingeschakeld?

Minet

Minet

08-04-2010 om 19:36

Nadelig voor de gastouder

Als de gastouder bij jou thuiskomt betekent dat voor haar dat ze alleen maar die paar uurtjes bij jou inkomsten kan hebben. Met de nieuwe wetgeving mag een gastouder nl. maar op 1 adres opvang verzorgen, of haar eigen huisadres, of het adres van 1 vraagouder.
Dit geldt natuurlijk alleen als je het via een bemiddelingsburo doet waarbij je ook recht hebt op kinderopvangtoeslag.

Carolien

Carolien

09-04-2010 om 22:09

Hepij

wij hebben bureau Kinop ingeschakeld. Zit in bijna alle provincies van het land, maar niet in alle plaatsen. Via hun website kun je kijken of er ook een bij jou in de buurt zit.
Succes,
Carolien

Carolien

Carolien

09-04-2010 om 22:14

Minet

Je hebt gelijk dat een gastouder buitenshuis maar op 1 plek mag opvangen en voor veel mensen is dat inderdaad nadelig. Maar uiteindelijk hangt het natuurlijk vooral van de gastouder af. Miet iedereen is geïnteresseerd in heel veel uren werk. Maar in het grote geheel zal het wel kloppen dat er minder mensen geïnteresseerd zijn in weinig uren in 1 gezin.
Daarbij is het misschien ook nog maar de vraag of dit zo blijft. Het betekent namelijk ook dat een aantal gastouders minder inkomsten hebben en een beroep moeten doen op bijstand, terwijl dat anders niet nodig was. Zal mij benieuwen of de politiek dit nog gaat repareren.
Groetjes,
Carolien

Minet

Minet

10-04-2010 om 10:52

Eens

Ook ik zie schrijnende gevallen van gastouders die al jarenlang bij 2 gezinnen thuis de opvang verzorgen, en nu van 1 gezin gedwongen afscheid hebben moeten nemen.
Ik hoop ook dat er een wetswijziging komt waardoor een gastouder op meerdere adressen haar werk kan verrichten.

Hepij

Hepij

11-04-2010 om 20:16

Dank

jullie wel voor alle informatie, we moeten maar eens rustig gaan rondkijken....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.