Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Nasha 1st

Nasha 1st

19-08-2009 om 20:54

Ouders vergeten kinderen op dagverblijf

http://www.nu.nl/algemeen/2064402/ouders-vergeten-kinderen-op-dagverblijf.html

Ouders vergeten kinderen op dagverblijf
Uitgegeven: 19 augustus 2009 18:15
Laatst gewijzigd: 19 augustus 2009 18:14

BERLIJN - Twee kleine kinderen in Berlijn moesten de nacht van dinsdag op woensdag doorbrengen in hun kinderdagverblijf omdat hun ouders ze waren vergeten.
© www.gezondheidsnet.nlOok woensdagochtend meldden de apart wonende vader en moeder zich niet, deelde de politie mee.

De 23-jarige moeder had de nacht doorgebracht bij haar vriend. Zij had haar ex gevraagd de kinderen op te halen van het kinderdagverblijf.

De ouders worden onderworpen aan een gerechtelijk vooronderzoek, omdat zij niet goed voor de kinderen hebben gezorgd.

De kinderen van twee en vier jaar stonden eerder onder toezicht van bureau jeugdzorg.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Prulletje

Prulletje

19-08-2009 om 22:10

Goh

Dat dat mogelijk is... Bij ons hebben ze van ons allebei de mobiele nummers, vaste nummer, nummers van ons werk, nummers van de oma's. Dus er is altijd wel iemand te bereiken.
En ik ben wel heel verstrooid, maar DAT zou me toch echt niet overkomen! Raar... Die arme kinderen.

Prulletje

Och gerem!

wat zielig!
Wat zullen die kindjes zich verlaten hebben gevoeld want hoe goed je het als leidster ook wil doen, je maakt je zorgen etc. Wij hebben wel eens tot 7 uur zitten wachten,bellend en wel. Je baalt, maar ik denk dat ik het toch wel heel benauwd zou krijgen als ouders echt niet komen, dan zou ik toch eerder de politie waarschuwen als ik niemand te pakken kreeg. Stel dat er wat gebeurt is.
Ik moet helaas zeggen dat wij ook niet altijd de ouders kunnen bereiken, mensen blijken dan dus al lang een ander telefoonnummer of zo te hebben en t gewoon niet doorgegeven bij ons. Ik snap dat echt niet, je wil toch altijd bereikbaar zijn als je kind op een KDV/BSO zit voor het geval dat er iets gebeurt? Of in ieder geval iemand achter de hand hebben.

Lilian

tonny

tonny

20-08-2009 om 15:39

Nounou, een hele nacht!

En wat een rotgevoel voor die kindertjes - is dit het topje van de ijsberg, wat betreft het verantwoordelijkheidsgevoel en de verbondenheid binnen het gezin? Heel verdrietig.

De moeder had de vader gevraagd de kinderen op te halen. Hoe? In een sms-je naar een foutief nummer?

Tonny

Check check dubbelcheck....

Daarom bel ik altijd nog mijn man na om de afspraak om op te halen nog eens even te checken, en wij zijn gewoon getrouwd
Ben overigens ooit zo laat geweest (verkeer stond totaal vast door noodweer) dat zoon mee naar huis is geweest met de leidster. Moest daar wel expliciet toestemming voor geven want eigenlijk mag dat niet en moet de leidster ook op de locatie blijven. Als ik laat dreig te komen door onverwachte files dan bel ik overigens altijd naar de opvang, meestal ben ik dan toch nog (net) op tijd en valt het weer mee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.