Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Maria

Maria

14-03-2018 om 20:39

Overdreven hygiënische onthaalmoeder?

Vanaf volgende maand zullen ons zoontje en onze dochter 3 halve dagen per week naar een onthaalmoeder gaan. Voor mijn ouders wordt het oppassen op 2 kleine kinderen iets te zwaar. De onthaalmoeder die wij gekozen hebben is nogal perfectionistisch en wilt dat alle kinderen hun eigen slabbetjes, handdoekjes, lakentjes en overtrekken voor aankleedkussens meebrengen. Een slabbetje en een handdoek kan ik nu nog begrijpen, maar vinden jullie lakentjes en overtrekken niet wat overdreven? Ik heb natuurlijk lakentjes van bij ons thuis, hoezen voor aankleedkussens heb ik niet zoveel (ik gebruik meestal hydrofiele doeken) en zou er dan ook enkele moeten aankopen. Ben al aan het googelen geweest en op (link verwijderd door forumbeheer) vind ik heel wat praktische informatie over aankleedkussens, maar niet zoveel over hoezen. Ik vind deze hoezen ook helemaal niet goedkoop en aan de maten geraak ik ook niet helemaal uit. Iemand nog praktische websites (ik koop het liefst online) en ook nog een volgende vraag: zijn er nog onthaalmoeders die dit verwachten of heb ik er een ‘speciale soort’ uitgekozen? :p Ikzelf vind dit persoonlijk een beetje overdreven, maar goed ...

Kan jou het schelen.

Haal 2 van die dingen bij de Hema. 5 euro p.s. Helemaal niet duur toch?
Probleem opgelost.
Op de link van je website kijk ik niet.

Tip: zet de naam van je kindje in de spullen, maar dat doet de oppas misschien wel.

vlinder72

vlinder72

15-03-2018 om 08:12

Niet zo moeilijl doen

Maak een oppastas. Doe daar een lakentje in, een hoeslaken, wat spuugdoekjes, zo'n hoes (gewoon bij de hema) en wat hyrofielluiers, knuffel en weet ik veel wat

Geef de oppasmoeder aan dat alles in de tas zit en of ze als ze iets gebruikt het weer netjes terug wil doen in de tas. Tas steeds meenemen en een keer in de week (of zo) mik je alles in de wasmachine en doe je het daarna weer terug in de tas.

Vind je het teveel gedoe dan zoek je iemand anders of kies je voor een kinderdagverblijf.

RV

RV

18-03-2018 om 17:01

verplicht door de ggd

Ik weet uit ervaring dat het verplicht wordt gesteld door de ggd dat elke kindje zijn eigen beddengoed etc gebruikt, maar ik heb zelf gewoon voor elk kindje dat hier komt een setje liggen... wel zo makkelijk...

En toch vind ik het niet zo raar. De één gebruikt ladingen wasverzachter, de ander wast maar op 30 graden, allergiëen enz.

Maar goed, Maria reageert niet, misschien ging het toch alleen om het plaatsen van een link...?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.