Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Els

Els

13-09-2009 om 13:32

Studiedag, bso gesloten

Nog nooit is onze bso gesloten geweest voor een studiedag. Ze zijn altijd 2 weken in de zomervakantie gesloten en ook de week tussen kerst en oud en nieuw.
Nu kreeg ik deze week te horen dat ze op een vrijdag in december de gehele dag gesloten zijn voor een studiedag.

In de prijslijst wordt geen rekening gehouden met een studiedag. Ik heb bezwaar gemaakt en nu wordt er gezegd dat volgends de coa van de kinderopvang, ze 1 dag per jaar gesloten mogen zijn ivm de studiedag.

Ten eerste vind ik dat wij heel laat op de hoogte zijn gebracht van deze studiedag.
Ten tweede moeten wij deze dag dus gewoon betalen.

Is dit een normale gang van zaken ?

groetjes,
Els

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

13-09-2009 om 14:19

Bij ons zelfs 2 studiedagen per jaar, wel op verschillende dagen en verder altijd open.

Vind je 3 maanden trouwens kort van te voren? Tijd genoeg om iets te regelen toch? En wees eerlijk, het is eigenlijk alleen maar goed dat het hele team tegelijk op cursus gaat. Als er iets vervelends is, dan is het wel een team leidsters wat niet heeft geleerd goed samen te werken en communiceren.

Nasha 1st

Nasha 1st

13-09-2009 om 16:00

Hier nog nooit

een studiedag meegemaakt van de opvang! Bizar....ik vind dat kinderopvang open behoort te zijn, dan regelen ze maar inval ofzo, kinderopvang is er om kinderen van werkende ouders op te vangen! Alsof iedereen zomaar vrij kan krijgen (er zijn ook mensen die in een speelgoedzaak werken en die krijgen echt geen vrij in december!!). Ik zie het hier al gebeuren, onze BSO bestaat uit zo'n 80-90 kinderen geloof ik! Kunnen al die ouders vrij gaan nemen???

Prulletje

Prulletje

13-09-2009 om 16:20

Hier wel

En inderdaad weet je zoiets maaaaanden vantevoren. En ja, dan moet een van de ouders vrijnemen. Of je regelt een oma, opa, tante, oom, vriendje, vriendinnetje, buur. De studiedagen vallen ook meestal niet op dezelfde dag van de week. Gaat je kind vijf dagen per week naar de opvang, dan wordt het lastiger. Maar in de praktijk is het hooguit een keer per twee jaar dat ik er last van heb.

Prulletje

sjaan

sjaan

13-09-2009 om 20:07

Studiedag en inhalen

Hier ook 2 keer per jaar studiedag. Deze dag mag je in overleg inhalen, hiervoor heb je de tijd tot de volgende studiedag (ongeveer een half jaar dus)

Studiedag staat al aan het begin van het jaar vast, dus minimaal 3 mnd van te voren en het wordt voor de zekerheid ook nog een maand voor de datum overal aangeplakt.

Tja ik ben er aan gewend, regel altijd oma of een buurvrouw als ik geen vrij kan krijgen. Bij ons staat het volgens mij ook in het contract dat er 2 keer per jaar een studiedag is.

Nasha 1st

Nasha 1st

13-09-2009 om 21:45

Fijn

dat jullie ook allemaal achtervang hebben....dat hebben wij dus niet....en daarom ook vind ik het belachelijk dat een hele BSO gesloten is! Moet niet kunnen.

Els

Els

14-09-2009 om 07:08

Shopping weekend

Officieel weten de ouders nog van niets. Het is dat mijn vriendin leidster is op de BSO en mij vertelde dat ze een vrijdag in december gesloten zijn.
De BSO bestaat 5 jaar en al het personeel is uitgenodigd voor een lang weekend naar Milan. Dus de reden van de studiedag is niet om te studeren.

Ik vind het gewoon niet kunnen. In de zomervakantie mag je je kind maar 4 weken brengen, dus dat zijn al 2 weken die opgevangen moeten worden en tussen Kerst en Oud en Nieuw zijn ze dus ook al dicht. Dat is al 3 weken.

En ja het gaat maar om 1 dag in December. De drukste maand op mijn werk. En in die maand moet ik dus al van alles regelen omdat de BSO een week dicht is.

Ik ga er maar vanuit dat ik de studiedag in ieder geval op een ander moment mag inhalen.

groetjes,
Els

Hier ook

twee studiedagen per jaar, met mogelijkheid om deze in te halen.

De dagen rouleren jaarlijks, zodat het niet altijd op dezelfde dag is. (dan weer maandag en donderdag, het jaar erna dinsdag en vrijdag, etc.)

Onze basisschool heeft drie studiedagen per jaar. Vind ik ook veel. Maar ja, dan is de BSO wel weer open...

Linda

Nasha 1st

Nasha 1st

14-09-2009 om 21:07

Niet eens een studiedag!

dan vind ik het nog veel kwalijker

Linda99

Linda99

14-09-2009 om 21:40

Els

Voor een weekendje shoppen vind ik het ook onzin, daar is de studiedag niet voor in de cao opgenomen!

duifje

duifje

14-09-2009 om 21:50

Buitensporig uitstapje

Op wie zijn kosten gaan ze een weekend naar Milaan? Sorry, maar ik vind dat echt buitensporig om een 5 jarig bestaan te vieren. En dat gaat van gemeenschapsgeld!
Daarbij inderdaad bizar dat de BSO daar een dag voor dicht gaat!

groeten Duifje

Jesse_1

Jesse_1

15-09-2009 om 09:23

Boink

Els, ik zou Boink (belangenorganisatie) die vraag eens stellen als ik jou was (www.boink.info).
Heb je je eigen voorwaarden al nagekeken van het centrum, of verwijzen ze daarin gewoon naar de CAO?
Ik zou met name vragen naar de termijn waarop dit bekend moet worden gemaakt, hoe dit verdisconteerd (en bekend gemaakt moet zijn) qua prijs en of ze de studiedag mogen 'misbruiken' om een personeelsuitje te houden.
Jesse

zon

zon

15-09-2009 om 11:27

3 dagen

Onze BSO is 3 dagen per jaar dicht. Inderdaad voor studie en andere redenen. Dit wordt minimaal 3 maand van te voren gecommuniceerd en je betaald deze dagen uiteraard niet. waarschijnlijk krijg jij voor die dag ook je geld terug. Ik vind het volkomen normaal dat een bso een aantal dagen per jaar gesloten is voor studiedagen e.d dit komt de kwaliteit van de opvang als het goed is ten goede.

joer

joer

15-09-2009 om 20:15

Zomervakantie en kerstvakantie

Ik zou me meer zorgen maken over die twee weken zomervakantie en week kerstvakantie.

Dat is echt niet meer van deze tijd hoor! Nso en Kdv horen alleen gesloten te zijn op officiele feestdagen en een enkele studiedag.

Werk aan de winkel voor de ouderraad. Die moet dit zeker gaan aankaarten.

Bij ons 1 keer per jaar een studiedag. Ruim van te voren aangegeven. Als de studiedag op jouw opvangdag valt mag je een andere dag extra komen zonder kosten. Ik vind het geen enkel probleem. Ik neem zelf een paar uurtjes vrij of regel iemand anders.

Groeten JOER.

Els

Els

15-09-2009 om 20:18

We "mogen" de dag inhalen

Gisteren kregen we via de mail dan de officiële mededeling dat de BSO 1 dag gesloten zou zijn ivm een studiedag (jaja

Ik heb mijn plaatsingsovereenkomst er eens op nagekeken en ook de tarievenlijst. Nergens wordt een studiedag genoemd.

En ja het is een buitensporig uitstapje, die in feite betaald wordt door de ouders. En dan ook nog proberen de ouders de "studiedag" door te laten betalen.

Het is inderdaad dat je niet over kunt stappen naar een andere BSO ivm alle wachtlijsten, anders had ik dit gelijk gedaan.

Nou blijkbaar was ik niet de enige die bezwaar heeft gemaakt. Vanmiddag had ik alweer mail. De studiedag wordt gewoon in rekening gebracht, is administratief niet mogelijk om dit te verrekenen bla bla bla..... Maar om de ouders toch tegemoet te komen (!!!) "mogen" we de dag binnen een half jaar inhalen.
Eigenlijk ben ik het hier ook niet mee eens, maar in december is het razend druk op mijn werk, dus dan kan ik de dag goed gebruiken

Nu maar hopen dat ze met het uitstapje ivm met het 10 jarig bestaan, ze hier iets van geleerd hebben en dat ze dan op zaterdagochtend vertrekken. Nog tijd genoeg om te shoppen toch

groetjes,
Els

joer

joer

15-09-2009 om 20:26

Keihard liegen

Zoals jij het vertelt liegt de kinderopvangorganisatie tegen alle ouders. Wat een leugenaars!

Durft de organisatie het zonder blikken en blozen een studiedag te noemen terwijl jij (andere ouders ook?) weet dat het om een reisje naar Milaan gaat.

Wat zal er gebeuren als jij nog even terug mailt met : veel plezier in Milaan!

Groeten JOER.

Els

Els

15-09-2009 om 20:44

In vertrouwen

Hoi Joer,

Nee, ik weet niet of andere ouders het ook weten. Het is dat mijn vriendin leidster is, zodat ik het wel weet.
Zij heeft het in vertrouwen verteld en ik zal het dus niet aan andere ouders vertellen. Al vind ik dat wel moeilijk

In de aankondiging van gisteren stond dus dat het om een studiereis ging. Waarin samenwerken, teambuilding en nieuwe ideeen opdoen het doel van de studiereis is.
Hahaha dat gaat helemaal goedkomen in Milaan

groetjes,
Els

Nooit dicht!

Wij zijn echt nooit dicht, behalve de reguliere feestdagen. Ik kan me dat ook helemaal niet voorstellen eigenlijk, ik zie ons al aankomen bij de ouders! Ja, we gaan wel een weekendje weg met zn allen.....vanaf vrijdagavond!En als er collega's eerder gaan werken anderen in hun plaats.
De studiedagen zijn bij ons opgesplitst op interesse en kwaliteit van de leidsters. Dus iedereen doet wat anders

Sascha2

Sascha2

17-09-2009 om 10:42

Hier soms wel

Bij 'ons' kdv/bso zijn er een paar vaste sluitingsdagen: de maandag van carnaval, en de dag na hemelvaart. Verder kan het voorkomen dat er in de week tussen kerst en oud/nieuw een sluiting is, al naar gelang de feestdagen vallen. En er is jaarlijks één studiedag. Die sluitingsdagen worden niet in rekening gebracht en vooruit tijdig doorgecommuniceerd. Aan de ene kant vind ik die sluitingsdagen erg vervelend, want ik maak nu eenmaal niet voor niets gebruik van opvang. Ik of mijn man moet dan maar vrij zien te krijgen. Aan de andere kant weet ik het tijdig en kan ik er doorgaans makkelijk een oplossing voor vinden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.