Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Toeslag: zelfstandig, verlies gedraaid, 0 inkomen

Hallo,

Mijn partner heeft als zelfstandig vorig jaar helaas verlies gedraaid. Hij heeft dus wel gewerkt, maar zijn belastbaar inkomen is in de min.

Heeft iemand ervaring wat je nu als inkomen moet opgeven? Want ik ben bang dat als we aangeven dat hij 0 belastbaarinkomen heeft, de belastingdienst dat interpreteert als dat hij niet gewerkt heeft en dat we dus vervolgens geen recht hebben op de kinderopvangtoeslag van het betreffende jaar.... Terwijl manlief toch echt wel degelijk zn kont onder zn lijf heeft gelopen om betere omzet te draaien.....

Uit ervaring weet ik dat bellen met de belastingtelefoon ondeskundig advies oplevert.

Wie o wie?

gr JOpi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sascha2

Sascha2

19-10-2009 om 10:44

Toeslagprogramma

Volgens het berekeningsprogramma kinderopvangtoeslag maakt het niet uit of er wel of geen belastbaar inkomen is, als er maar wel gewerkt wordt. Dus zo op het eerste gezicht lijkt het mij geen probleem. Maar ik ben geen fiscalist. Kan je partner zijn inkomen nog uitsmeren over andere jaren? Dat zou ook nog een oplossing kunnen bieden wellicht.

Inge N

Inge N

19-10-2009 om 14:40

Rustig jopi

Ik heb het even voor je getest bij de rekenmodule van de belasntingdienst en die geeft zelfs aan dat een toetsingsinkomen ook negatief kan zijn. Dus gewoon invullen en je krijgt nog steeds kinderopvangtoeslag.

Inge N

Inge N

19-10-2009 om 14:41

Aanvulling

Je vult dus bij toetsingsinkomen het negatieve bedrag in. Dus niet 0, maar het belastbare inkomen. Programma accepteert het negatieve bedrag namelijk wel.

jopi

jopi

19-10-2009 om 19:23 Topicstarter

Dank!

Dank voor jullie reacties. Inge, ik ben meteen een stuk rustiger!
Ga het bedrag invullen en de boel meteen op de bus doen!
gr Jopi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.