Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
barbie

barbie

05-11-2017 om 09:55

Verplichte vaccinatie? Zijn kinderen zonder een risico? jullie mening?

Bericht verwijderd door Forumbeheer. De hele draad gaat morgen weg.
Met vriendelijke groet,

Heidi Sour
Forumbeheer Ouders Online
[email protected]

Heb je een vraag?

Ik begrijp je bericht niet.
Heb je nu een vraag over de kwaliteit van argumenten?

"Bij verplichte vaccinatie komt de vrijheid van de burgers in gevaar wat juist averechts zal werken."
Ik weet niet waar je precies een averechts effect verwacht.
Voor de vaccinatiegraad (volksgezondheid) zal verplichte vaccinatie goed zijn.
Zie België. Daar is vaccinatie al verplicht.
Ik weet niet welke andere negatieve neveneffecten je voor je ziet.
Of meen je dat de Bende van Nijvel er een bijeffect van is?

Vrijwilligheid bij vaccinatie kan alleen maar zolang voldoende mensen vrijwillig vaccineren.
Zodra te veel mensen niet meer vaccineren, zal verplicht vaccineren wel moeten.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-11-2017 om 12:10

Voor verplichting

En net als Miriam snap ik ook niet waarom dat averechts zou werken. Dat mensen uit pure dwarsigheid niet gaan, omdat ze iets moeten van de overheid? Ik vind niet dat je als een soort robotje zonder nadenken alles wat de overheid oplegt klakkeloos hoeft te doen, maar 'het moet van de overheid, dus ik ga niet' komt niet erg volwassen over. Kom dan wel eerst met wetenschappelijke bewijzen dat een vaccinatie daadwerkelijk schadelijk is. Echt wetenschappelijk dus.

Ik heb gisterochtend de griepprik gehaald. Ik vertelde dat aan iemand en ik kreeg in hoofdletters NEEE NIET DOEN!!! Weet je wel wat daar allemaal in zit? Het is bewézen dat dat héél erg slecht is!!!

Ik heb haar dus teleurgesteld, wel gegaan en ook gezegd dat ik de nadelen voor lief neem als die er al zijn. De griepprik is een vaccinatie die je vooral voor jezelf doet en niet of in mindere mate voor de omgeving. Met kíndervaccinaties bewijs je de omgeving en daarbuiten wél een dienst. Mijn persoonlijke mening is dat je je omgeving bewust blootstelt aan verminderde bescherming als je je kinderen niet laat vaccineren. De cijfers wijzen ook uit dat die beschermingsgraad afneemt doordat ouders hun kinderen niet laten vaccineren.

Ik ben voorstander van bepaalde dingen, of niet zo'n voorstander van bepaalde dingen, maar mijn mening is gebaseerd op bevindingen vanuit de wetenschap en statistieken uit diezelfde hoek. En zolang de overheersende mening dáárvan is dat vaccinaties wel degelijk doen waar ze voor bedoeld zijn, vind ik mezelf niet beter geïnformeerd dan zij en volg hun advies op.

Veel tegenstanders hebben een heilig geloof in alternatieve geneeskunde e.d., 'normale' dokters snappen er niks van tenslotte, maar vergeten dat die geneeskunde niet het predicaat 'wetenschappelijk' heeft. Zou het dat wel hebben, dan kan het naar de reguliere geneeskunde. Rijp om ook weer door die groep gewantrouwd te worden.

Het onderwerp vaccinatie is voor mij ook interessant vanwege onze huisdieren. In die 'hoek' komt steeds meer naar boven dat de frequentie van sommige vaccinaties naar beneden kan. In plaats van ieder jaar, is het inmiddels iedere drie jaar en als je dat niet wilt doen, kun je het bloed van je huisdier laten testen op antistoffen in het bloed. Als dat nog voldoende aanwezig zijn hoef je je huisdier niet te laten vaccineren.

Mensenvaccinaties worden niet jaarlijks of driejaarlijks herhaald, het wordt (de verplichte vorm) beperkt tot een paar op een heel mensenleven en is gratis voor ons burgers, je kunt er dus ook geen 'melkkoe' van maken. Bij dierenvaccinaties begint het er aardig op te lijken dat daar wel sprake van was/is, hoewel je je af kunt vragen of dat echt doelbewust was of omdat de wetenschap nog niet had aangetoond dat minder ook goed was. Maar goed, daar merk je dat dierenartsen zelf met voortschrijdend inzicht langzaam maar zeker zijn afgestapt van die jaarlijkse vaccinatie-oproepen voor de cocktails.

Voor Barbie over mazelen: Hoe vaak komt mazelen voor in Nederland?

Vóór de invoering van mazelenvaccinatie in Nederland in 1976 maakte vrijwel iedereen op de kinderleeftijd mazelen door. Er waren dan ook ieder jaar honderdduizenden mazelenpatiënten in Nederland. Sinds de invoering van mazelenvaccinatie komt de ziekte veel minder voor, doorgaans rond de 10 gevallen per jaar. Onder bevolkingsgroepen die zich niet laten vaccineren, breken echter van tijd tot tijd nog epidemieën uit. De mazelenepidemie van 2013/2014 was voornamelijk onder niet gevaccineerde, orthodox-protestante schoolkinderen. Tijdens deze epidemie werden ruim 180 patiënten met mazelen in het ziekenhuis opgenomen en stierf één 17-jarige aan de ziekte. In 2008 was er een andere epidemie, voornamelijk onder kinderen van wie de ouders vaccinatie afwezen op grond van een antroposofische levenshouding. Hierbij werden vier kinderen in het ziekenhuis opgenomen. De actuele situatie van mazelen in Nederland is te zien in de Atlasinfectieziekten. Volledig te lezen op: http://www.rivm.nl/Onderwerpen/M/Mazelen

Cora

Cora

05-11-2017 om 12:31

Waarvoor?

Waarvoor gooi je je uitgebreide epistel hier in de groep? Ik ga er van uit dat je journalist bent en zal mijn mening dan hier ook niet over geven.

Gewoon verplichten die inenting

https://www.trouw.nl/opinie/gewoon-verplichten-die-inentingen~aa3e9089/

Column van Jamal Ouariachi in Trouw. Heerlijk gevoel om al die domme niet vaxxers gewoon te dwingen.

Dan nog maar eens die discussie dunnetjes overdoen.

https://www.trouw.nl/samenleving/is-verplicht-vaccineren-de-oplossing-voor-de-uitbraak-van-mazelen-~af658bde/

Sander Becker schrijft in Trouw: "Of een plicht bevorderlijk is voor de vaccinatiegraad, hangt volgens Van Vliet ook af van de cultuur in een land. In autoritaire staten vinden mensen het misschien acceptabel. Maar in Nederland, waar onlangs nog grote ophef ontstond over het verplichte karakter van het nieuwe donorregister, ligt dat waarschijnlijk anders. Zweden besloot in mei overigens om geen plicht in te voeren, niet eens uit principe, maar gewoon omdat het land met een vaccinatiegraad van 96 procent geen reden heeft om iets te veranderen."

En meer van dit soort weetjes want er is onderzoek naar gedaan:
"In tegenstelling tot diverse andere Europese landen scherpt Nederland het vaccinatiebeleid en de registratie daarom nu niet aan. De noodzaak is hier ook minder groot, want bij ons heerst op het moment geen mazelenepidemie."

Kaaskopje

Kaaskopje

05-11-2017 om 13:25

Cora

Waarom geen mening als een journalist erom vraagt en wel als een gewoon forumlid het had geplaatst? Zolang er baby's geboren worden blijft het onderwerp actueel, niet alleen voor journalisten.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

05-11-2017 om 18:58

Omdat, Kaaskopje...

Ze ons dan een toneelstukje laten opvoeren. En daar pas ik voor.

Li

Li

05-11-2017 om 20:47

Ginny

Net als Beatrix bij de beëdiging van het vorige kabinet!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

05-11-2017 om 23:13

Ja zoiets

Zou denk ik een slechte koningin zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-11-2017 om 23:53

Ginny

Daarom gebruik ik zelden andere nicks.

Soms maakt het niet uit wie waarom de vraag stelt, omdat de reacties interessant kunnen zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.