Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Vervoer bso uitjes

Ik vraag me af hoe bij andere bso's het vervoer is geregeld in de vakantie als er een uitstapje is. Oudste dochter (9) moet altijd de fiets meenemen en die wordt gebruikt bij uitstapjes in eigen stad en gaan ze verder dan fietsen ze naar bushalte/treinstation en gaan ze met OV verder.
Jongste (5) gaat altijd met OV op stap en moet lopen tussen bso/bushalte en locatie waar ze heen gaan. Vandaag bleek zelfs dat het uitstapje voor een deel niet kon doorgaan en zijn ze met de groep naar de Ikea in de buurt gelopen voor een ijsje. Dit was een wandeling van 2 kilometer na al de hele reis heen met overstap. Jongste dochter werd net huilend wakker met pijn in d'r benen. Vanmiddag klaagde ze ook al dat ze onwijs moe was geworden van het lopen.
Is dit normaal voor een vakantie-bso-dag of niet? Snap best dat het de kosten laag houdt door met OV te reizen maar een oververmoeid kind met pijn vind ik niet echt fijn na zo'n dag.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Eigen wagenpark

Bij ons heeft de bso een eigen wagenpark, varierend van ruime personenauto's tot busjes. Moet zeggen, de prijs is er ook naar, ligt ruim boven het gemiddelde tarief. En er is bij onze bso geen o.v. dus veel keus hebben ze niet.

Valkyre

Valkyre

12-07-2011 om 21:28

Hier

SportBSO, dus veel bewegen hoort erbij. Op grotere afstanden gaan de kleintjes in bakfietsen (6 kinderen), de groten fietsen zelf. Met het OV doen ze niet - er zijn genoeg recreatiemogelijkheden in de buurt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hanne.

Hanne.

13-07-2011 om 20:43

Wisselend

Hier is het wisselend ik heb zowel een eigen busje als het OV als de benenwagen al langs zien komen. Laatst gingen ze naar een museum en hebben ze zowel heen als terug (2 km) gelopen. Heb geen klacht gehoord.

Alleen de fiets heb ik nog niet langs zien komen, maar misschien komt dat als ze ouder zijn. (nu 4 en 6)

liora

liora

14-07-2011 om 21:19

Hier ov

Hoi,

Bij mijn zoon lopen ze veel en maken ze veel gebruik van OV. Zoon heeft nooit geklaagd daarover. Ik vind dat de kinderen er heel streetwise van worden, echte stadskinderen. Heel leuk vind ik dat!

Liora

Picasso

Picasso

15-07-2011 om 22:08 Topicstarter

Alle opties zijn er dus. En op zich vind ik een stuk lopen prima, maar het was maandag al met al gewoon onwijs veel voor een kleuter. En met onlangs bloedarmoede achter de rug en regelmatige (heftige) groeipijn na een hele actieve dag ben ik gewoon af en toe kritisch

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.