Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
mama-kim

mama-kim

01-11-2009 om 14:00

Wanneer inschrijven

hallo,

ik heb al een zoontje van 2 maar die is nooit naar het kdv gegaan dus vandaar nu de vraag wanneer is de beste tijd om je (ongeboren) baby in te schrijven.

ik ben nu 15 weken zwanger en weet dat het vaak lang duurt voordat je terecht kunt en voordat er plek is.
maar wat is nu de beste tijd om een kind in te schrijven en is het nu niet veel te vroeg?

alvast bedankt voor jullie reacties

liefs kim

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lokatie?

Het hangt denk ik heel erg af van de lokatie waar je opvang wilt. In sommige delen van het land is het nog problematisch om plek te krijgen, zeker op 'gewilde' dagen. Je kan het beste gewoon eens informeren bij KDV in de buurt hoe het zit met wachtlijsten enzo.

En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!

Victorinemvfiene

Victorinemvfiene

01-11-2009 om 18:15

Kdv en wachtlijsten

Bij sommige kdv moet je je kind al inschrijven als je van plan bent om voor een kindje te gaan. Wachtlijsten van 1 tot 2 jaar zijn niets vreemds zeker als je voor de populaire dagen kiest.

Ik zou dus zo snel mogelijk het kdv van je keuze bellen om te informeren.

Moeilijk te zeggen

maar zou het nu gelijk doen. Vaak hebben dit soort instellingen de primeur van je zwangerschap maar je kunt bij sommige niet vroeg genoeg zijn.

Vaak hangt het wel af van de dagen die je wil. Vaak zijn op woensdag en vrijdag nog wel plekken maar zitten andere dagen snel vol.

Zou het even navragen.

En natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Groetjes Pham

Minet

Minet

03-11-2009 om 10:27

Nu (al aan de late kant)

Over het algemeen mag je inschrijven zodra je zwanger bent, dus de verwachte plaatsingsdatum enigzins duidelijk is.

amk

amk

03-11-2009 om 10:30

Positieve test

eigenlijk zodra je de positieve test in de hand hebt, en in sommige gevallen zodra je het idee hebt dat je serieuze pogingen gaat doen om zwanger te worden.

Op het oude kdv van mijn dochter heb je te maken met een wachtlijst van bijna 1,5 jaar als er geen ouder broertje of zusje al op het dagverblijf zit.

Sascha2

Sascha2

03-11-2009 om 12:29

Zsm

Jep, zo snel mogelijk, hoe vreemd het wellicht ook voor je voelt. Maar hoe sneller je je ongeboren kind inschrijft, hoe hoger de kans dat je een plek zult hebben. En, als je toch al weet dat je je kind zult gaan inschrijven, waarom zou je dan wachten? Ik heb zelfs in het begin van mijn zwangerschap mijn ongeboren baby ingeschreven voor bso, maar dat kon dus niet, hahaha! Mijn derde kind is niet zeker van een plek op de bso, dus vandaar dat ik dacht de ongeboren vierde ook maar alvast in te schrijven

bambam

bambam

03-11-2009 om 12:43

Direkt na de daad

Het zal inderdaad wel van de regio afhangen maar mijn 2e kind heeft nog een half jaar op de wachtlijst gestaan hoewel a) haar broer al op het kdv zat en b) ik het de dag na de positieve test gemeld had ;-(

Advies van de leidster was toen het meteen na de daad te melden

mama-kim

mama-kim

03-11-2009 om 22:09

Bedankt!

beankt voor alle reacties....
ik ga gauw kijken welke lokatie ik de kleine wil, maar zowieso in rotterdam dus we'll see...
hopelijk kan mn kleintje er zsm op zodra t geboren is en na natuurlijk mn verlof!!

en natuurlijk bedankt voor de felicitaties ben dr zelf ook super blij mee weer zo'n wondertje op de wereld te zetten

liefs kim

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.