Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Marie L

Marie L

25-03-2009 om 11:22

Wat betalen jullie de oppas?

Hallo,

Daar is ie weer. De vraag over de tarieven voor oppassen.

Tot nu toe betalen wij € 3,00 per uur. Wat betalen jullie?

Groeten

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

25-03-2009 om 11:31

4,5

4,5 euro dus
buurmeisje krijgt tussen de 4 en de 5 euro

Lynna

Lynna

25-03-2009 om 12:30

2 euro

Mijn zoon van bijna 15 krijgt voor het oppassen op mijn nichtje zo'n 2 euro per uur. Hij past af en toe op vanaf half 7 's avonds en blijft dan slapen. Mijn broer komt dan rond 12 uur thuis. Alle uren dat mijn broer en schoonzus weg zijn worden betaald, terwijl zoonlief nog geen 1,5 uur in touw is. Dit bedrag is op mijn verzoek, ik wil niet dat hij met lui tv-kijken meer betaald krijgt dan voor vakken vullen in AH.

Zou het overdag zijn en hij is echt veel met haar bezig vind ik het een ander verhaal.

liora

liora

25-03-2009 om 13:11

En hier

Hoi,

Ik betaal 3,50 per uur, ongeacht of het avond of middag is. Hier in Amsterdam is dat goedkoop.

Mijn neefje van 16 krijgt 6 euro per uur voor drie kinderen. Vind ik toch erg veel voor een jongen van 16.

Liora

Yta Chalne

Yta Chalne

25-03-2009 om 13:20

Lynna

Hm, ik ben toch wel héél erg verbaasd dat jij je bemoeit met wat je zoon verdient! Als hij nou straks een ander baantje vindt wat jij niet heel zwaar vindt, ga je dan weer onderhandelen met zijn werkgever over een flink laag loon? Zal 'ie blij mee zijn
2 euro vind ik te weinig, gezien de verantwoording die je een oppas geeft. De puberella's hier krijgen (afhankelijk van aantal kinderen en extra klusjes als koken etc.) tussen de 3,50 en 5 euro per uur. Dat is ongeveer vergelijkbaar met wat ze met hun zaterdagbaantje per uur verdienen, maar dan zonder vakantiegeld/-dagen, dus niet overdreven veel.

5 euro

Wij betalen onze oppas (19 jaar) 5 euro per uur voor 2 kinderen. Ik vondt dat al weinig (ze wil zelf niet meer ) maar als ik jullie reactie's lees is het al aan de hoge kant.

gr Aapie

5 euro

Hier ook 5 euro voor studente die op 1 kind past.
Jonne

Rafelkap

Rafelkap

25-03-2009 om 19:29

Hier

net de oppas uitgezwaaid omdat oudste naar school gaat, maar onze oppas, voor 2 kinderen onder de 4 (dus wel bewerkelijker dan oudere kinderen) 8 euro per uur. (& wij wonen in een grote stad, scheelt wellicht ook)

Astrid

Astrid

25-03-2009 om 19:48

10,= per uur voor 3 kinderen

Ik betaal 10,= per uur aan de werkster en ook 10,= per uur aan de oppas van een jaar of 20. De oppas heeft het 10x zwaarder. Hier 3 hele drukke kinderen. Kinderen zijn dan wel wakker.

Hier

als onze oudste oppast krijgt hij afhankelijk waar tussen de 3 en 5 euro, hij is 15 (bijna 16). Nu heeft hij sinds kort ook een "echte" baan voor ongeveer 10 uur per week. Hier zit hij beduidend lager. Kinderen van 15 verdienen nog niet zo veel. Hij heeft 2,65 per uur netto. Dit is net boven minimum. Dus 5 euro is een goudmijn voor hem. 1 avondje oppassen, ongeveer 20 euro is toch erg leuk.
Gr. Rymcke

3 of 4 euro

Onze oppas krijgt 4 euro per uur als de twee kinderen wakker zijn en 3 euro per uur als ze slapen.
Op de website van NIBUD staan overigens ook richtlijnen.

Rafelkap

Rafelkap

26-03-2009 om 07:01

Overdag

was er nog vergeten bij te zetten, dat de oppas overdag kwam.

doremi

doremi

26-03-2009 om 14:07

Onze oppas

Krijgt 5 euro per uur voor 2 kinderen. Meestal hebben we al gegeten, maar soms moet ze ook met ze eten (en wil ze vaak zelf koken!). Rond 20.00 uur liggen ze er allebei in en heeft ze een makkelijke avond. Het is een redelijk hoog bedrag, maar ik hoop daardoor dat ze blijft komen. Het was al moeilijk genoeg om uberhaupt een oppas "voor af en toe" te vinden!

Mathilde

Mathilde

26-03-2009 om 15:05

3 euro

Hier krijgen de oppassen van 14 jaar 3 euro per uur (ze komen voor de gezelligheid met z'n 2-en). Ze eten om 18.00 mee met onze twee kinderen en brengen ze om 19.30 naar bed. Doordeweeks moeten de oppasmeisjes wel weer op tijd naar huis, rond half tien.
Onze eerste oppas was studente en die kreeg na een tijdje 4,50 per uur. De oudste was toen nog een baby en die deed ze ook in bad en zo. Ze heeft twee jaar lang elke week een avond opgepast en ik vind het nog altijd heel jammer dat ze ging verhuizen.
Mathilde

Kaaskopje

Kaaskopje

26-03-2009 om 20:09

Hangt van de oppas af

Ik hoorde van mijn 18 jarige dochter dat ze gemiddeld toch zo'n 5 euro per uur krijgt. De jongste krijgt minder dacht ik. Ik zal het eens vragen.

Marie L

Marie L

27-03-2009 om 11:07

Verschillend dus...

die bedragen voor de oppas. Het scheelt dus wel hoe oud de oppas is en wat er gedaan moet worden. In elk geval bedankt voor al jullie reacties!

Groeten,

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.