Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Wat betalen we de overnachtende oppas?

Man & ik hebben morgen een chique etentje met hotelovernachting aan de andere kant vh land. Meestal hebben we voor dat soort akkefietjes wel een oma (nou ja, onze enige oma) achter de hand, maar dat zat er dit weekend niet in, dus hebben we onze vaste avondoppas-overbuurmeisje (ze is al 20 jaar hoor!) gevraagd of ze een nachtje wil blijven slapen. Aanhang welkom. Ze komt dus met vriendin. dat wil zeggen..vriendin komt vanaf 1/2 5, zij wat later (moet eerst nog werken). Ik zorg voor een voedzame doch kindvriendelijke avondmaaltijd (lees friet en/of pizza, worden ze allemaal blij van) en voldoende lekkere hapjes om er een gezellige avond van te maken. Ik zorg ook voor fris opgemaakte logeerbedden, en lekkere bolletjes bij het ontbijt. We verwachten rond het middaguur terug te zijn de volgende dag.

Maar nu: wat betaal ik de dames?

Normaal geef ik haar een euro of 4 per uur (altijd afgerond naar boven) en is het haar eigen zaak of ze dat geld deelt met een vriendin (ze zijn regelmatig met zijn 2-en als ze oppast). Nu vind ik het eerlijk gezegd wel fijn dat ze samen zijn, maar kweenie zo goed hoe ik hun 'salaris' nou een beetje fair moet berekenen. Om alle 'slaapuren' mee te tellen is wat te dol denk ik (de tijd van de nachtvoedingen is allang voorbij). Maar aan de andere kant offeren ze er wel hun wekelijkse stap-avond voor op, de schatten.

Wat voor formule zouden jullie er op loslaten??

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxx

Maxx

11-12-2009 om 23:17

De kosten van een stapavond?

Als ze die opofferen, is het natuurlijk leuk om een volgende keer gratis te kunnen stappen.
In uren zou ik uitgaan van 5 tot middernacht (dat zou je ook op een gewone oppasavond rekenen) en dan van 8 - 12.
Dan kom je uit op 11 uur, 44 euro. Rond het af op 50. Kun je toch leuk van stappen.
Ik niet extra betalen voor vriendin. Jullie zorgen ook voor eten en drinken. Je zou nog kunnen overwegen om een leuke film voor ze te regelen.
Veel plezier!
Maxx

10 euro extra

Oudste dochter doet dit ook wel eens bij een gezin en blijft dan ook slapen (op verzoek) en krijgt de 'wakkeruren' gewoon betaald en voor de nacht in totaal 10 euro. Dit is een proffesioneel muziekantengezin en ze moeten wel eens optreden aan de andere kant van het land en zijn dan 's morgens erg laat thuis (denk aan 5 uur 's nachts), dus vandaar dat de oppas de kinderen dan ook 's morgens opvangt..
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.