Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Wat doe je [opvang voor 1 maand]

in de volgende situatie:

Een kennis van mij is alleenstaand en werkt 4 hele dagen, haar ouders passen altijd op haar twee schoolgaande kinderen. Dit doen zij in de vorm van gastouderopvang. Nou gaan haar ouders voor 1mnd op vakantie, verre reis. Zij zit dan dus 1mnd zonder opvang. Waar kan zij dan terecht? Ze heeft verschillende bso gevraagd, maar allen zeggen zij nee omdat het maar om 1mnd gaat. Ik heb het overwogen, maar heb zelf drie kleine kids. En het gaat niet alleen voor na schooltijd, ze moeten ook naar allerlei clubjes.

Weten jullie raad? Waar kan zij voor 1mnd kinderopvang terecht?

Bedankt, groetjes Olijvje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

21-09-2009 om 12:11

Marktplaats

Via MP worden genoeg gastouders aangeboden. Die kan ze mailen met haar vraag. Is vast wel iemand die het voor die ene maand wil doen.

Olijvje

Olijvje

21-09-2009 om 12:20 Topicstarter

Ja maar.....

Dat wil ze liever niet, zomaar naar een gastouder brengen die zij en de kinderen helemaal niet kent.

Ik heb dat namelijk ook al aangegeven, maar dat wil ze dus niet.

Het wordt lastig denk ik. Jammer dat een bso niet voor tijdelijk beschikbaar is.

Groetjes Olijvje

Vic

Vic

21-09-2009 om 14:35

Klasgenoot

Misschien kan ze iets regelen met de ouders van klasgenootjes. Desnoods voor enkele dagen per week, en dat ze de overige middagen zelf vrij neemt.

Hillary

Hillary

21-09-2009 om 19:19

Gastouderbureau

Ik neem aan dat zij haar ouders inhuurt via een gastouderbureau. Ik ken iemand met een gastouderbureau en die heeft ook inval-gastouders in haar bestand. Is er ook niet wat met klasgenootjes/vriendjes te regelen? Ik neem aan dat er ook wel vriendjes naar die clubjes gaan toch.

Linda99

Linda99

21-09-2009 om 20:49

Olijvje

Als ze via MP in contact komt met iemand is het wel zo logisch om eerst kennis te maken en te kijken of het klikt. Ik bedoelde niet: bellen en de kids droppen

Iets met ouders van klasgenoten regelen is ook wel een idee maar dan moet je maar net mensen treffen die dat een maand lang willen.

Hanne.

Hanne.

22-09-2009 om 10:07

Minder werken

Als ze nu eens een maand lang 6 ipv 8 uur gaat werken?

Kan ze dan misschien om 15.00 bij school zijn? Het zou haar dan maar 32 uur vakantie/vrij kosten. (4weken* 4dagen*2uur=32 uur). Evt in combinatie met wat speel afspraakjes, een andere ouder die een dagje voor zijn rekening neemt.

Of misschien kunnen opa en oma in de weken voor/nadat ze op vakantie gaan een dag of wat extra oppassen. Zodat ze voor/na die maand tijdelijk 5 dagen werkt, en in die maand 3 dagen.

Sascha2

Sascha2

22-09-2009 om 12:39

Tja

Is het op heel korte termijn, dat haar ouders weg zijn? Anders zou ze wel via bijv. MP een opvang kunnen regelen en deze al wat eerder introduceren bij haar kinderen. Hoe oud zijn haar kinderen?
Ik denk zelf dat de oplossing toch zit in een andere gastouder, die alle dagen gedurende die maand voor zijn/haar rekening neemt. Oplossen met ouders van andere kinderen kan natuurlijk, maar brengt veel meer onrust en onduidelijkheid met zich mee, denk ik.
In hoeverre kan ze van haar werk vrij nemen (vrije dagen, andere dagen inhalen, ouderschapsverlof oid)?
Moeilijk hoor!

Olijvje

Olijvje

24-09-2009 om 11:02 Topicstarter

Bedankt

Ze heeft het inmiddels op haar werk kunnen regelen. Zo kan ze elke middag de kinderen zelf ophalen, en moet ze haar uren op haar vrije dag gaan inhalen.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Groetjes Olijvje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.