Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

wat heeft een kinderdagverblijf nodig?

Hallo!

Ik zou graag van jullie willen weten wat volgens jullie (de ouders) bij een
Kinderdagverblijf aanwezig moet zijn. Denk gerust heel breed!
Wij van het dagverblijf waar ik werk willen kijken hoe we ons beter kunnen
Onderscheiden dus laat suggesties maar komen!

Alvast bedankt!

Marie

Marie

30-01-2015 om 17:40

Lutjepotjes en ravotkamer

Nou laat ik dan maar eens beginnen (waarschijnlijk allemaal dingen die jullie allang hebben?):

- Lutjepotjes (buitenslaaphuisjes)
- "ouderwetse" kinderwagens met grote bakken om baby's buiten te laten slapen
- zandbak
- hoge boxen met speelruimte eronder
- kamertje met judomatten en iets van een boksbal, zodat peuters (en kinderen bso?) zich even lekker kunnen uitleven (vooral voor jongetjes kan dat heel lekker zijn)
- schommel
- verkleedkleren

Gaat het alleen om een kinderdagverblijf trouwens? Want voor een BSO heb ik ook nog wel wat ideetjes:
- klein toneeltje met veel verkleedspullen en make-up met spiegels natuurlijk
- oven om koekjes te bakken
- "ravotkamer" met judomatten
- chillkamer (bank, boeken, frutsels, etc. (vaak leuk voor meiden)

Mijntje

Mijntje

30-01-2015 om 18:51

even meedenken:

en ook genoeg bilibo's, driewielers, loopfietsjes, poppenhuis, garage met autootjes, houten inlegpuzzels, trampoline, keukentje met houten fruit/groente etc, stokke stoelen, goede prentenboeken om uit voor te lezen, cd speler met cd's (bv sesamstraat cd, Dirk Scheele), een goede grote bakfiets of kar.

Barvaux

Barvaux

30-01-2015 om 19:04

hmm

Ik vind een hoop leuk maar een schommel op een kinderdagverblijf lijkt me vragen om ellende... die leeftijd kan zelf niet schommelen en als er kinderen rondlopen die dat wel kunnen kan de rest geen rekening houden met dat zwaaiende ding. Ik denk niet dat zoiets mag volgens alle veiligheidsregels.

Tolerantie

En misschien wel een aparte ruimte voor borstvoedende moeders. Met een mogelijkheid om te kolven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.