Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Wat kan ik nog meer doen? [kind raakt gewond op kdv]

Hallo,

Op het kdv van mijn zoontje is er afgelopen vrijdag een zware voorwerp op zijn hooft gevallen. Blijkbaar heeft niemand dit gezien. Het voorwerp zelf is een soort van metaal whiteboard op drie metalen poten.

Mijn zoontje (1.5 jaar) heeft hoofd letsel en wij hebben hem gelijk naar het ziekenhuis gebracht. Gelukkig is er niets meer aan de hand, het gaat al weer beter. Heeft een enorme bult op zijn hooft en blauwe plekjes op zijn gezicht maar verder niks serieus.

Maar ik ben boos. Mijn man ook. Ik ben boos dat zoiets had kunnen gebeuren. Dat er zo een gevaarlijke voorwerp in de kamer was, dat niemand dat heeft gemerkt, dat het gevaarlijk zou kunnen zijn.

Ik voel me op dit moment een beetje machteloos. Ik heb al vaker "problemen" gehad met dit kdv maar nog nooit echt dat ik dacht dat de kinderen hier weg moeten.

Ik wil voorkomen dat er ooit zoiets in de toekomst gebeurt. Ik wil het duidelijk maken dat ik dit belachelijk vind. Moet ik een brief schrijven? Ik weet echt niet wat ik hiermee moet.

Het meisje die de leiding gaf gisteren is hartstikke jong (21 misschien) en was ook heel overstuur gisteren, dus ik wilde haar niet nog meer verdrietig maken....

Ik ben ook niet nederlands en vind dit soort dingen best moeilijk in een andere taal dan mijn moedertaal.

Heeft iemand een idee?

Met vriendelijke groet,
JB

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
May

May

11-07-2009 om 20:37

Gaan praten!

Maar dan met de leidinggevende en niet met die jonge leidster. Dat hoeft niet verwijtend of boos (al ben je natuurlijk wel boos...) Je wilt gewoon weten hoe het heeft kunnen gebeuren en je wilt ook weten wat ze doen om het de volgende keer te voorkomen... Ik denk dat het niet meer dan normaal is dat je gaat praten. Ik zou wel een afspraak maken zodat ze ook echt even de tijd voor je hebben en het niet bij het halen of brengen even snel aankaarten...

kdv alert

kdv alert

13-07-2009 om 11:30

Schrijf het op! maak een afspraak!

Het beste is om dit incident meteen met datum en plaats op te schrijven, de reactie van de kdv leidster er bij (waarom heeft zij medische verzorging erbij gehaald?), en te sturen naar de leiding van je kdv met het verzoek een schriftelijke reactie van hen binnen 1 week. Laat een vriendin anders de brief schrijven, of je man, en bewaar een kopie. Ga ook vragen om een mondeling gesprek, met als schriftelijk vastgelegd doel; hoe gaan jullie dit voorkomen in de toekomst, hebben jullie een idee? (Dit moet verder gaan dan; dit voorwerp zal er niet meer staan, maar meer protocollaire maatregelen). En als laatste; ook op een kdv kunnen ze eigenlijk niet 100 % voorkomen dat een kind wel eens zich stoot, of dat er iets op zijn hoofd valt, maar zware voorwerpen horen niet om te vallen in een kdv lokaal, punt uit! succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.